De meeste bestanden zijn alleen de titel/Omschrijving op USB stick te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik heb een USB-stick van 250Gb en die heb ik vol geschreven met allerlei DATA.

Bij het teruglezen/controleren van deze USB-stick valt op dat "onder" veel van de bestanden niets geen data genoteerd is.

Als voorbeeld: ik zie het programma staan: Ccleaner
Maar als ik op Ccleaner klik om te openen, zie ik geen databestand onder Ccleaner zitten.

Ook zowel de Grootte als de Grootte op schijf is 0 Kb

Hoe kan dit?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Maak van de vragen eens een vraag en geef uitleg wat je gedaan hebt. Beter nog koop een boek met windows voor beginners oid. Totaal onduidelijk uitleg en geen begrip van termen.
 
Hallo VenA

Ik denk dat U op de verkeerde stoel zit
MVG
Dukkel
 
USB-stick?
Merknaam ?
Legaal ?
Betaalde prijs ?
Formattering ?
Fake USB-stick ? EOL?
Gekeken onder schijfbeheer ?
Chkdsk /f voor de stick uitgevoerd ?
 
Waarom zit ik op de verkeerde stoel? Zie het aantal vragen in #4.
 
Schermafdrukje van de inhoud van de stick in detail weergave en extensies zichtbaar?
 
Misschien heeft Ccleaner erg goed zijn werk gedaan en is alles schoon...
Imho: Zulke tools als Ccleaner horen echt niet op een systeem van onervaren gebruiker.

Het is uiteraard nooit een veroordeling om van onervaren gebruiker te zijn, dat is nu eenmaal een bepaald gegeven in bepaalde omstandigheden.
Maar als je dat zelf weet dat je van onervaren gebruiker bent, is niet niet erg handig om zulke tools als CCleaner te gebruiken...

Daarmee is niet gezegd dat CCleaner de oorzaak is, maar wellicht heb je ook nog iets anders gedaan waarvan je consequenties niet kom overzien als van onervaren gebruiker.

Het kan ook een hardware probleem zijn, ik vind usb sticks bepaald niet altijd betrouwbaar en daar zaten ook gerenommeerde merken onder.

We wachten nog op antwoord van de vragen van oa Senso.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Dukkel,
Die USB stick is corrupt. Vaak zie je beschadigingen alleen in bepaalde mappen, die dan niet meer te lezen zijn.

Als de stick op een markt is gekocht dan zou het een vervalste kunnen zijn, de nep sticks zijn van een veel lagere capaciteit dan wat er op staat en de partitie tabel is aangepast. Deze namaak sticks zullen opeens geen gegevens meer schrijven maar de mapstructuur is er wel. Er is een programma om deze sticks te ontmaskeren en dat schrijft gegevens er naar toe en leest deze terug tot het niet meer kan. Hiermee zie je hoe groot de USB stick daadwerkelijk is. Formatteren wil meestal niet met de vervalste USB sticks. Er was een programma om er toch nog een kleine stick van te kunnen maken maar dat zie ik niet meer. https://pendriveapps.com/test-for-fake-usb-flash-drives-h2testw

Geheugens met fouten worden ook nog verkocht en kunnen op de markt verschijnen tussen betere artikelen van het zelfde type. Het komt veelvuldig voor dat er sticks in de winkel liggen die je terug kan brengen. Prettig weekend. Alfred 2
 
Ik vermoed dat Dukkel het ( zoveelste ) slachtoffer is van een verleidelijke aanbieding door 1 of andere Chinese aanbieder van een 256 Gb usbstick voor € 30....
Dan weet je van te voren dat het stinkt...
Uiteindelijk zal blijken dat het een gemanipuleerde stick van max. 16 Gb is...
 
@Scrapheap : ik vrees dat je gelijk kunt gaan krijgen. Ik had het ook al willen schrijven, maar wilde eerst afwachten wat er uit #4 zou komen.
Ca 2 j jaar vertelde mijn collega dat zijn zoon voor ca 20 euro een 1TB usb stick in Chine gekocht had. Heb hem meteen verteld dat dit een fake type is die alleen maar een 1TB ruimte emuleert maar in weze een veel kleine ruimte heeft. Het was een gokje vertelde hij om het te kopen.
Het bleek een 16GB stickie te zijn, toen ca 10 euro in NL, dus hij heeft er de dubbele prijs voor betaald.. Een "calculated risk" zullen we maar zeggen...volgens zijn woorden.

De site rammelde technisch ook: je gaat een zeer moderne 1TB usb stick toch met USB3 uitrusten en niet met USB2....
 
Laatst bewerkt:
Erg grappig (niet echt)! We zitten op post 11 en Dukkel laat niets van zich horen. We kennen inmiddels wel de werkwijze van Dukkel. Hij was na mijn post 4 met die paar simpele vragen nog online en was in staat deze te beantwoorden. Hij knijpt er snel tussenuit. Ik heb er geen goed woord meer voor over en ga er geen tijd meer aan verkwisten.
 
Hallo mensen,

Na diverse testjes, en de wetenschap dat mijn USB-stickie van een verdachte source komt, moet ik me daar maar bij neerleggen.
De USB-stick komt bij WISE (China) vandaan, en dit was de laatste poging een goedkope USB-stick te kopen en te gebruiken.
Ze gaan direct de Klicko in.

Eigen schuld, dikke bult. maar het was gewoon TE verleidelijk
 
Tja, gezond verstand....en "als iets te mooi schijnt om waar te zijn is dat ook zo".......zeker als het uit China komt...
 
@Scrapheap, krijg je bij zo'n ding geen melding dat als je meer data kopieert dan er op past? Als ik 9 gig aan data naar een 8 gig stick kopieer dan volgt er een melding als 'disk full'
 
Bij een "legitieme" stick wel ja maar in dit geval niet.
De stick "emuleert" een capaciteit van 256 Gb en als je daar 40 Gb aan data op wilt schrijven lijkt het net alsof dat lukt, alleen wordt er dus buiten een bestandsnaam, geen data daadwerkelijk weggeschreven.
Vandaar ook dat Dukkel bestanden ziet van 0 KB.....
 
Als 0.00001% van de wereldbevolking, in procenten haast niks... zulke USB sticks blijven bestellen in China... kan die nep handel nog jaren vooruit...
Tja, is alles al gezegd?
Hooguit dat je verwacht dat de nuchtere Hollander er na zoveel berichten er niet meer in trapt...
Sorry Dukkel, ik zat er naast, had het toch mis....
frusty.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan