• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Internet tabel in excel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
255
Ik wil een tabel, bv de aex beurskoersen van een internetpagina waarop deze tabel voorkomt, plaatsen in een excel sheet. Ik krijg telkens weer een foutmelding als ik dit als volgt uitvoer
Excel openen -> tabblad Gegevens -> Externe gegevens ophalen ->Van Web
Er verschijnt dan een venster met de titel Nieuwe webquery
Vervolgens vul ik in de adresbalk het adres van de site in waarvan ik weet dat daar bv de aex beurskoersen op staan. Dan druk ik op de knop Ga naar en krijg vervolgens een foutmelding: fout opgetreden in het script van deze pagina. Het proces stopt. Wat doe ik verkeerd?
Ik werk met Excel 2007 en MS Windows 10
Wie helpt mij aan een oplossing?
 
Welke URL?
Dan kan ik testen met windows7en, excel2007nl
 
Het ligt aan de javascript op de sites, hier kan jij of excel niets aan doen.
Het komt door de cookiewall en reclame van google en facebook.
Je moet op zoek naar een andere bron voor beurskoersen.
 
Even getest met De Beurs en werkt hier zonder enig probleem:
De Beurs.JPG
 
Edmoor:
Wat veroorzaakt bij mij dan dan die foutmelding? Ik heb Ghostery en Adblock Plus op de achtergrond draaien. Kunnen deze programma's de foutmelding genereren?

Alphamax:
Als het het aan de javascripts ligt en de cookiewall dan kan ik nergens zo'n AEX tabel binnen halen naar een excel sheet want ze hebben allemaal dat vervelende cookievenster. Of is er een methode om die vensters te onderdrukken?

Alphamax:
Er is nog geen bestand van excel er valt dus weinig te sturen. Als je deze methode gebruikt dan is het excelsheet nog leeg. Ik kan je dus weinig sturen
 
Geen idee.
Wat is je default web browser?
Als dat Internet Explorer is kies dan een andere.
 
Ik heb er drie al geprobeerd en ze genereren allemaal dezelfde foutmelding. Ik heb geprobeerd:
1) Firefox (dit is de default browser)
2) Google Chrome
3) Microsoft Edge

Wat is bij jou, Edmoor, nu anders dan bij mij? Gebruik je ook Excel 2007 en Windows 10? Het is om wanhopig van te worden! Heb jij iets draaien dat de cookies onderdrukt?
 
Ik gebruik ook Firefox op Windows 10.
Daarnaast Office 2016.
Verder heb ik uBlock als ad-blocker draaien en Avast als virus scanner.
Ik kan het morgen op kantoor eens proberen met Excel 2007.
 
Laatst bewerkt:
Alphamax:
Als het het aan de javascripts ligt en de cookiewall dan kan ik nergens zo'n AEX tabel binnen halen naar een excel sheet want ze hebben allemaal dat vervelende cookievenster.
Zal ook wel meespelen, dat "Ze" liever hebben dat je betaalt voor een dienst, dan het gratis (met een vertraging) van het internet plukt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de procedure ook eens uitgevoerd op een andere computer(=laptop). Daarop staan dezelfde programma's als op deze computer (desktop). Het fenomeen blijft hetzelfde, ook fout meldingen. M.i heeft het iets met cookies te maken want in de het venster van de eerste fout melding staat onder meer URL: https//lib.rtl.nl/cookie-service/client.bundle.js In het adresveld van het venster webquery dat verschijnt als je op de Van Web toets drukt heb ik het adres https//rtlz.nl/koersen#/overview/aex ingevuld. Deze site geeft de aex koersen weer.
Edmoor ik ben benieuwd of morgen wat vindt.
 
1. Toets F9 voor een aangepaste UNIX-tijd.
2. Ververs de webquery.
Gebruik met mate, om misbruik te voorkomen (meestal zijn deze gegevens toch 15minuten oud).
Voor de rest wil ik er niet meer over kwijt, zie bericht #11 voor de reden.
 

Bijlagen

  • helpmij hanskraan aex webquery.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
In Excel 2007 krijg ik dezelfde fout als die je in #1 al schreef, maar krijg ik na een antal keren op Ja klikken en vervolgens het gele pijltje, wel de gegevens:
De Beurs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zie weinig problemen:
 

Bijlagen

  • __Koersen.xlsb
    17,3 KB · Weergaven: 52
@snb
Jij had toch excel2010? daar zal dan wel een ander "browsertje" in zitten, die iets moderner is.
 
Volgens mij loopt het braaf via Firefox.
De website waar ik de gegevens wegpluk is ook anders dan de bronnen die jij plaatste.

Als jij het opent in Excel 2007 is er dan een probleem ?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij loopt het braaf via Firefox.
Als je Excel2007 openen -> tabblad Gegevens -> Externe gegevens ophalen ->Van Web doet
Dan krijg je toch een "browsertje" om je url in te voeren en je tabel te selecteren met een geel vierkantje, kan je dit vervangen door firefox of chrome?
Ik dacht dat daar een oude versie van internet explorer (ie8) achter zat, die niet overweg kan met hedendaagse sites.
Zie het antwoord in deze link, zie https://answers.microsoft.com/en-us...-from-ie/4a19ffd5-6b48-47cb-9e82-f506d29e3c27

De website waar ik de gegevens wegpluk is ook anders dan de bronnen die jij plaatste.
Sites halen weer info van sites, dit is zo'n bron, zonder cookies, google analytics, facebook likes, reclame en andere javascript ballast.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook firefox en ik heb Excel 2007
SNB: Van welke website haal je de gegevens?
Het probleem ontstaat meteen als ik het adres van de URL in het venster van de webquery heb ingetypt en op de knop Ga naar druk. Onmiddellijk krijg ik dan de foutmelding zoals eerder omschreven. Soms kom ik inderdaad verder als ik een aantal malen op ja klik maar niet altijd. Soms loopt de computer vast en kan ik er alleen uitkomen met Alt cntrl delete en gedwongen Excel af te sluiten. M.i is deze methode geen oplossing.
Edmoor: Wat is jouw geheim? Leg eens uit wat bij jouw anders is dan bij mij. Inmiddels heb ik de procedure op 5 verschillende computers geprobeerd en ze geven allemaal die foutmelding over het script
 
Zoals ik al zei, met Excel 2007 loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Maar na wat doorklikken op Ja worden de gegevens uiteindelijk toch overgehaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan