Advies gevraagd over Chromebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
1.768
Een buurmeisje (10 jaar) wil een Chromebook.
In welke prijs/kwaliteitsverhouding kan zij het beste zoeken?
Wie heeft ervaring?
 
Niet alleen inspiratie maar ook het besef van de vaak grote nadelen van een Chromeboo
Nadelen Chromebook
  • Geen enorme rekenkracht, dus zware toepassingen minder geschikt (bijv. videobewerking)
  • Geen Office (wel alternatieven)
  • Vaak internetverbinding vereist

En zet er maar gerust een paar bij, in het algemeen en zeker voor de goedkope types rond de 200 euro, als ze graag veel filmpjes en foto's opslaat..

Extra nadelen Chromebook
  • Maar 16 of 32 GB ruimte
  • Merken als Acer.... je moet geluk hebben
  • Lang niet altijd een SD slot om van je mobiel of die van anderen foto's te kunnen uitwisselen, alles moet dan via internet.... erg traag tov een kaartje...

Een van de weinige voordelen: ze zijn vaak licht.Tja..
En een lange accuduur, logisch ze kunnen ook niet zoveel...

Ze kan ook een prima 2e hands laptop van rond de 200 euro max 300 euro overwegen. Ook geschikt voor spelletjes, met ze wel checken of haar favoriete spelletjes het doen...

Ik heb hier al meerdere laptops gekocht, zien prima uit, werken ook prettig.
Heb zelf de Dell 13 inch Latitude E6330, afh van de uitvoering ~250-300 euro.
De accu ging 5 maanden nadat ik hem kocht bij rustig gebruik ca 6 uur mee (5hr53)
185.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat moet een kind van 10 jaar nu met een geweldige laptop?
Een chromebook zou best een uitkomst kunnen zijn. Beetje internetten (als ze dat mag), beetje schrijven, tja, wat doet een kind van 10 jaar op een laptop?

Speelt ze spelletjes, dan kan ze beter om een tweedehands met goede specs vragen.
Deze winkel is naar mijn eigen ervaring uitstekend en niet duur: https://www.hardware4sale.nl/laptops/gebruikte-laptops
Ooit voor een klant deze gekocht: https://www.hardware4sale.nl/laptops/gebruikte-laptops/fujitsu-siemens-lifebook-s751-588.html
In perfecte staat en nu (3 jaar geleden al weer denk ik) is hij nog steeds blij met deze.

Dus ja, het ligt geheel aan wat het kind wilt en wat de ouders eraan willen spenderen.
 
Voor mijn gevoel adviseer je exact hetzelfde.. een geweldige 2e hands laptop net als ik...
Met een aanvullende review over wat je ooit geadviseerd had en wat het nu nog is:
In perfecte staat en nu (3 jaar geleden al weer denk ik) is hij nog steeds blij met deze

Dank je voor zoveel support bij mijn 1e reactie, die net als jij een geweldige 2e hands laptop voorstelt.
:thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan