Gps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Beste iPhone gebruikers
ik veronderstel dat verschillende onder u hun iPhone gebruiken als GPS toestel. Verschillende app's zijn hiervoor beschikbaar. Waze is zeer populair maar men is wel afhankelijk van de informatie doorgegeven door andere waze gebruikers. Ik heb de indruk dat die niet zo talrijk zijn . Heel zelden wordt TIJDIG aangekondigd dat een file zich gevormd heeft en welke alternatieve route beschikbaar is.

Is er beter ?

Mvg

Audass
 
Google maps is daar beter in. Maar het grootste nadeel daarvan vind ik dat het downloaden van kaarten met een wat uitgebreider/overlappend gebied zo een gedoe is om qua kaart off-line te kunnen werken. En kom je een tijd niet in een bepaald gebied, gooit ie na een paar (3?) maanden die kaarten weg...

Op mijn Iphone 5 gebruik ik dus "Here we go". Daar kan ik NL in een keer downloaden en ook landen al D,F,B,L en bijna 200 landen van de rest Europa/van de wereld, gratis. Heb zelf een keer Nieuw Zeeland nodig gehad.. gratis, en daar is off-line wel een noodzaak.

Dus je rijdt off-line qua kaart en voor de file info kun je on-line gaan, maar dan kost het je heeeeeel veeeel minder data verkeer dan bij Google maps als je daar niet uitkijkt.

De Consumentenbond schreef er in 2016 over:
Voordelen
  • Menu laat zich zeer vlot en makkelijk bedienen
  • Berekent route vlot (gemeten over alle route-opties)
  • Ontvangt verkeersinformatie

Proberen of je ook bevalt, tis iig gratis.

Kaart van NL is net onder de 600 MB. Ik heb dit jaar 2 kaartupdates gehad, heel recent nog Let dus wel op de ruimte, op mijn 16GB Iphone 5 totaal geen probleem (NL,D en B waarbij D alleen het westen van D).
 
Laatst bewerkt:
mute 99

ik ken Google maps en gebruik dit ook soms. Maar waze heeft het voordeel ook andere toepassingen te hebben zoals melding van vaste en mobiele flitspalen, deze laatste na verwittiging van andere waze gebruikers , die nog niet zo talrijk zijn.

Nu toch apprecieer ik dit onderdeel. Zijn er zo nog andere GPS app's met melding van snelheidscontroles, aub ?


Met dank en vriendelijke groeten

Audass
 
Ja, deel 2 van mijn vorige antwoord, de router app "Here We Go"
Iphone: https://itunes.apple.com/nl/app/here-wego/id955837609?mt=8
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps&hl=nl

Op mijn Iphone 5 gebruik ik dus "Here we go/Here Drive ". Daar kan ik NL in een keer downloaden en ook landen al D,F,B,L en bijna 200 landen van de rest Europa/van de wereld, gratis. Heb zelf een keer Nieuw Zeeland nodig gehad.. gratis, en daar is off-line wel een noodzaak.

Dus je rijdt off-line qua kaart en voor de file info kun je on-line gaan, maar dan kost het je heeeeeel veeeel minder data verkeer dan bij Google maps als je daar niet uitkijkt.

De Consumentenbond schreef er in 2016 over:
Voordelen
Menu laat zich zeer vlot en makkelijk bedienen
Berekent route vlot (gemeten over alle route-opties)
Ontvangt verkeersinformatie
Proberen of je ook bevalt, tis iig gratis.

Kaart van NL is net onder de 600 MB. Ik heb dit jaar 2 kaartupdates gehad, heel recent nog Let dus wel op de ruimte, op mijn 16GB Iphone 5 totaal geen probleem (NL,D en B waarbij D alleen het westen van D).

En dan is er nog de TomTom app, NIET het kastje///
https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/...291-405e-475c-8f79-3951515a773d.1534698553596
Gratis tot helaas maar 75 km/maand met oa ook flits zaken..

Tja, Here We Go is helemaal gratis in principe op data verbruik na als je dat gebruikt, het biedt de basis plus snelheidswaarschuwingen... als je die in acht neemt heb je de flit info ook niet nodig...

Dus wil je ook wat risico nemen... dan kost je dat of de kosten van een geschikte betaal app (TomTom) of een flits boete, jij mag kiezen uit de alternatieven...:cool:
 
Laatst bewerkt:
Alleen qua navigatie op papier lijkt het ok, maar de ervaringen in de praktijk zijn bagger...
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips...itsmeister-boetes-voorkomen-en-tijd-besparen/

en er zijn er meer die er zo over schrijven:
https://www.iculture.nl/apps/flitsmeister-7-0-navigatie-review/
  • Kaart tijdens het navigeren niet altijd even duidelijk
  • Stuurt je soms de verkeerde kant op
  • Navigatiestem wel erg robotachtig en soms wat onduidelijk

Deze lijkt me wel errug vervelend....: "Stuurt je soms de verkeerde kant op"
 
Laatst bewerkt:
Hello

ik test here we go uit . Waarschuwt die ook voor mobiele flitscontroles. U raadt mij de opgegeven snelheid te respecteren zodat waarschuwing voor flitscontroles overbodig wordt. Maar de flitscontroles in Belgiê nemen met de dag toe en in een verstrooidheid heb je het aan je been. Ik vermoed dat voor mobiele flitscontroles , Here we go beroep doet op meldingen van andere gebruikers, die in België misschien niet zo talrijk zijn ?

met dank en vriendelijke groeten

Audass
 
Cruise control gebruiken.... ?
 
afsluiten aub

met dank en vriendelijke groeten

Audass
 
Laatst bewerkt:
En wat is het resultaat? Zijn we wel benieuwd naar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan