• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

printversie van lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Multimeter

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2016
Berichten
48
Beste Helpers

Ben bezig voor een catalogus die iedere keer geupdate wordt, een printversie te maken zie aanhangsel.
Heb eerst met formules in de cel van tabblad 'for print' de gegevens opgehaald die in tabblad 'list' staan.
Zoals te zien in blad 2. Dit werkt keurig totdat er een regel in de list wordt weggehaald of bijgevoegd.
(en dat gebeurt regelmatig).
Daarna geprobeerd met een macro die aangestuurd wordt door de knop 'generate print' maar daar loop
ik tegen hetzelfde probleem op.
De bedoeling is dat er een geprinte versie wordt gemaakt van de list na het updaten hiervan. Na de laatst
ingevulde cel hoeft er niets meer naar het 'for print' blad gestuurd te worden en de bladen die hier niet
gebruikt worden (ik heb er voor de zekerheid 8 aangemaakt) hoeven ook uiteraard niet geprint te worden.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan ondervangen?

Bijvoorbaat dank

Multimeter
 

Bijlagen

  • Catalogue.xlsm
    73,5 KB · Weergaven: 29
Als de vraag is dat je de actieve lijst in een printbaar formaat wil opzetten dan is dat niet zo heel moeilijk. Ik heb een nieuwe tab aangemaakt met de naam 'Print'. De 2 kopregels komen op elke pagina terug. Als je de tab activeert dan worden de gegevens automatisch bijgewerkt.

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  Application.ScreenUpdating = False
  Rows("3:1000").Clear
  With Sheets("list")
    For j = 3 To .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row Step 50
      .Cells(j, 1).Resize(50, 3).Copy Cells(((j - 3) \ 150) * 50 + 3, ((j / 50) Mod 3) * 4 + 1)
    Next j
  End With
  ActiveSheet.PrintPreview
End Sub
 

Bijlagen

  • Catalogue.xlsm
    91,7 KB · Weergaven: 21
VenA

Werkt fantastisch, precies zoals het bedoelt is.
Mag ik u heel hartelijk bedanken?
Probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan