Koppelen e-mail programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Ik heb pas een nieuwe pc met w10. Ik ontvang daar gewoon emails op van Ziggo en gmail. Nu wil ik foto's sturen, maar nu geeft ie aan dat ik het mailprogramma moet koppelen....
Kan iemand mij vertellen hoe?
 
Hoe probeer je die foto's te mailen?
En welk mail programma gebruik je?
 
Ik rechtsklik op de foto en daar klik ik op: kopiëren naar: emailgeadresseerde. Dan krijg ik : bestanden bijsluiter....dan geeft ie een venster met: 'er is geen emailprogramma gekoppeld om de gevraagde actie uit te voeren. Installeer een emailprogramma. Maak een koppeling in Standaardprogrammas in het configuratiescherm als er al een emailprogramma is geïnstalleerd.'

Dit laatste heb ik geprobeerd maar het lukt maar niet.
 
En m'n tweede vraag?
 
Oh sorry....maar kun je het eenvoudiger uitleggen....ik heb je link gezien en kom er niet uit

Kan ik hier geen foto meer toevoegen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beter uitleggen dan Menno Schoone zal mij niet lukken denk ik.
Een foto moet je hier gewoon kunnen invoegen door op het betreffende icoontje te klikken.
 
Ik wilde op mijn mobiel een foto toevoegen (android) en dat lukte niet....nu op de pc lukt het wel..

Dit zie ik dan als ik naar die apps ga: 20180821_190710 (Small).jpg
 
Dan kies je de Windows 10 Mail App en als dat niet voldoende is dan:
ORIGINELE BESTANDSASSOCIATIES AANPASSEN

met instructievideo (staat in de link)

Bij het herstellen van apps worden de originele bestandsassociaties automatisch teruggezet. Om te voorkomen dat je hierdoor de standaard-app herhaaldelijk opnieuw moet instellen, doe je er goed aan om tevens de bijbehorende originele bestandsassociaties aan te passen. Dat gaat als volgt:

Stap 1: standaard-apps wijzigen
Wijzig de standaard-apps naar wens (via Instellingen, onderdeel Apps, sub Standaard-apps, link Standaard-apps per bestandstype kiezen), in dit voorbeeld wordt het bestandstype PDF aan het PDF-programma Adobe Acrobat Reader (download: https://get.adobe.com/nl/reader/) gekoppeld. Dit kan uiteraard alleen als deze tool al is geïnstalleerd.

Dus koppel de extensie is bij Windows Live Mail .eml maar bij Windows 10 app weet ik niet aan het juiste programma en dat is dan de Windows Mail App en dan moet het goed zijn. De extensie kun je vinden onder Eigenschappen van een willekeurige e-mail.
 
Laatst bewerkt:
En op een andere manier de foto koppelen?
Je moet wel de lokatie vd foto weten.
https://www.seniorweb.nl/artikel/mailen-in-windows-10
Bericht versturen
U kunt nu aan de slag met e-mailen: het versturen en ontvangen van berichten. Klik de eerste keer in het startscherm op U kunt nu aan de slag gaan. U gaat dan naar uw account. De volgende keer zal Mail automatisch naar het Postvak IN gaan.

Klik linksboven op Nieuwe e-mail.

Aan de rechterkant opent een venster voor het opstellen van een nieuwe e-mail. Klik achter 'Aan' en typ het e-mailadres van de ontvanger.

Klik op Onderwerp en typ een onderwerp.

Klik onder 'Onderwerp' in het berichtveld en typ uw bericht.

Het is mogelijk om een bestand, zoals een foto of een Word-document, mee te sturen met een bericht. Klik hiervoor op Invoegen > Bestanden of Afbeeldingen. Klik op het bestand > Openen.

Klik, als u klaar bent, rechtsboven op Verzenden.

In onderstaande video laten we zien hoe u een bericht met bijlage verstuurt
Video op hun website...
 
Lijkt mij als je mails kunt versturen, kun je ook bijlagen (foto's) toevoegen. Het gaat hier juist om de knop (voorheen in W7) E-mail of Rechtermuisknopmenu E-mailgeadresseerde om een foto rechtstreeks te verzenden. Je gaat op de foto staan en dan één van beide en dan opent zich een e-mail met de foto.
 
Als alleen het doel is om een email te versturen met een foto en dat lukt met mijn aangedragen methode?
Misschien is de TS wel niet op de hoogte van deze methode?
Ik zag in ieder geval geen disclaimer staan dat een andere methode niet mocht, jij wel?

Zullen we eerst maar weer.... wachten op het antwoord van de TS? Dat voelt mij mij altijd beter.
 
Die is leuk. TS geeft in post 3 duidelijk het probleem aan. Het is geen algemene vraag, 'hoe verstuur ik een foto'? Ook al is wel of niet bekend bij TS dat dit op een andere manier kan, lost dit specifieke probleem niet op. Lijkt mij verstandig de volgende keer goed te lezen wat de vraag en het probleem precies is.

Punt is en dat valt mij de laatste tijd vaker op dat leden een vraag stellen, laat staan al of niet duidelijk dat er dan veel tekst te zien is die eigenlijk niet ter zake doet. Er worden andere problemen en ervaringen bijgesleept en dan krijg je net als op die Engelse fora oeverloze teksten waar zelden direct de oplossing van het probleem staat of met veel moeite te distilleren is. Het is meer een verzameling van alle andere problemen en ervaringen die anderen dan TS hebben ondervonden. Vaak weinig nog met de vraag en/of het probleem van TS te maken.

Ben het wel met je eens dat vaak iemand roept:"ik ben in paniek", help me, kom met een oplossing, jullie zijn toch de deskundigen en dan kom je met ideeën, voer a, b, c, en d uit en je hoort later nooit wat ze nu werkelijk uitgevoerd hebben en men komt dan wel weer met: "ik ben ten einde raad, ik raak gestoord e.d." Ja, zo kan ik het ook. Je moet wel aangeven wat je hebt uitgevoerd, dat is de basis voor verdere hulp.

Bij Excel ligt de materie anders, immers Excel is veel 'technischer', daar hebt je aan lange 'teksten' niet zoveel.

Zullen we eerst maar weer.... wachten op het antwoord van de TS? Dat voelt mij mij altijd beter.
Volledig mee eens. Helaas duurt het wachten soms lang en vraag ik mij dan af: je probeert goed advies te geven en duidelijke uitleg/voobeelden te geven, hoe je iets doet en dan hoor je niets meer. De vraag is dan, heeft TS dit uitgevoerd? Alleen deze vraag is toch een klein beetje teleurstellend voor de helper.
 
Laatst bewerkt:
Dat ben jij wel.
TS = Topic Starter

Jij dus ;)
 
Volledig mee eens. Helaas duurt het wachten soms lang en vraag ik mij dan af: je probeert goed advies te geven en duidelijke uitleg/voobeelden te geven, hoe je iets doet en dan hoor je niets meer. De vraag is dan, heeft TS dit uitgevoerd? Alleen deze vraag is toch een klein beetje teleurstellend voor de helper.
Maar dan is het toch niet jouw probleem meer, .... nu ga ik bijna denken dat je zelf een probleem hebt.... Mag ik er een grapje van maken.... Pietje Ongeduld, vertelde mijn moeder tegen ons allemaal als we geen geduld hadden om op zoiets te wachten.... Tja, zoiets ben ik tuurlijk nooit vergeten...
Mss iets ter reflectie dat wat mijn moeder vertelde?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het nu idd in een mail gedaan en afbeeldingen invoegen.....dat is gelukt.
Als ik wat meer tijd heb zal ik me verdiepen in hetgeen Schoone PC beschrijft.
Dank jullie allemaal voor het meedenken.
 
Super... er zijn meer wegen naar Rome... en het belangrijkste is toch dat het gelukt is.... en dat is zo....:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan