• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch regel invoegen tips gevraagd urenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

huppelpaard

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2018
Berichten
157
hoi ik ben met een urenlijst bezig maar stuit op wat problemen ik wil mijn uren lijst wat automatiseren ..... de dagen en datums automatisch door te laten lopen dmv een voorwaarde
ik werk dus alleen van ma tm vr en soms heb ik 1 klus op een dag en soms 2 of meer

hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn urenlijst (dagen + datums) automatisch doorlopen als ik enkel alleen de tijden invul? (zaterdag en zondag wil ik niet invullen)

of is hier geen oplossing voor te bedenken ? zie voorbeeld sheetBekijk bijlage helpmij.xlsx
 
dit is al een heel eind in de goede richting dank je wel hiervoor -)

als de vrijdag gewerkt is tot 16:00 dan telt hij weer door naar maandag hoe zorg ik ervoor dat vrijdag de laatste werkdag is met doorlopende formule?
 
ik zag een andere topic en heb de code aangepast maar dit is niet de oplossing ..... wat doe ik fout?

Sub abc()
For Each Sh In ThisWorkbook.Sheets
If Sh.Range("a5:a15") = "Maandag" Then
Sh.Range("A5:A15).ClearContents
End If
Next Sh
End Sub
 
Ik heb geen idee wat je fout doet, wat is de bedoeling met deze code
überhaupt werkt deze code zeker niet, foutmelding zal zijn typen komen niet overeen
en wat als erna maandag, dinsdag woensdag staat, in de range A5:15
dan zal altijd alles in range A5:15 worden gewist met Range("A5:A15").ClearContents


Plaats een voorbeeld bestand en leg uit wat je precies wilt.
 
oi loek010 ik heb al een voorbeeld bestandje geplaatst -) en ZiGZaG37 heeft er een formule in gezet

als ik zijn advies opvolgt en de tijd invult dan heeft mijn werkweek ma di wo do vr ma ma ma ma
wat mijn bedoeling is is dat de ma ma ma ma leeggemaakt worden dus dat mijn werkweek niet verder gaat dan vrijdag en dat is nu dus wel het geval -)
 
hoi loek010,

ik heb je bestand bekeken dit ziet er heel professioneel uit! enorm bedankt voor je tijd echter is dit niet wat ik bedoel.
met je voorbeeld bestand kan ik alles doen wat ik wil.... alleen word het nu veel klik werk aangezien ik zoveel mogelijk wil automatiseren zoek ik dus een oplossing voor mijn weekstaat

zal proberen om het iets duidelijker uit te leggen wat ik bedoel

wanneer ik alleen de tijden invul in kolom C&D zal in kolom A de dagen automatisch ingevuld worden Vrijdag is mijn laatste werkdag dus na vrijdag mogen er geen cellen automatisch ingevuld worden
voor de datum heb ik al een formule dat die automatisch berekend word het gaat dus enkel om de dagen in kolom A waar ik een oplossing voor zoek

mijn werkdagen zijn van 07:00 tm 16:00 kortom als ik bij maandag 16:00 als eind tijd neer zet dan moet er dinsdag ingevuld worden bij de volgende rij
vul ik 12:00 in bijv dan moet er maandag ingevuld worden bij de volgende rij en dit tm vrijdag -)
 
Laatst bewerkt:
Test het zo eens.
Code:
=ALS(EN(D2>C3;C3<>"");WERKDAG(B2;1);B2)
 
sorry voor de late reactie,
ik krijg het niet voor elkaar denk dat het technisch niet mogelijk is om dit voor elkaar te krijgen met formules krijg ik de melding over een kringverwijzing
 
Je plaats het in de verkeerde cel.
 

Bijlagen

  • huppelpaard.xlsx
    11 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
dank je wel hsv voor je reactie als ik je bestand open dan zie ik vanaf a6 vrijdag staan nu dacht ik slim te zijn en de volgende regel in 7 toe te voegen dd l
=ALS(C7="";"";B7) dan is A7 is A7 leeg zoals het hoort maar B7 staat een datum die ik er niet in wil hebben

misschien leg ik het verkeerd uit dat kan ook natuurlijk
maar wat ik uiteindelijk wil is als ik een tijd invul bij aanvang/einde dan moet de dag en datum ingevuld worden

inmiddels heb ik een nood oplossing maar toch moet ik nog steeds op een knop drukken om de cellen te wissen ik zal mijn bestandje eens posten dan word het vast iets duidelijker
sorry dat ik soms onduidelijk ben

mijn bestandje > Bekijk bijlage helpmij voorbeeld.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Ik zie mijn formule ook nergens staan.

Code:
=ALS(C3="";"";ALS(D2>C3;WERKDAG(B2;1);B2))


Of die andere....
Code:
=ALS(C7="";"";ALS(D6>C7;ALS(REST(B6;7)>5;B6+3;B6+1);B6))
 
Laatst bewerkt:
en met deze formule zou dat opgelost zijn? waar zou ik dat moeten plaatsen dan

ik heb inmiddels zoveel geprobeerd dat ik door de bomen het bos niet meer ziet
 
Tja, in het ene bestand is het B3 in de nieuwe B7.
Maar dan is die formule ook weer anders natuurlijk.
Code:
=ALS(C7="";"";ALS(D6>C7;WERKDAG(B6;1);B6))
 
In cel A6:

=B6

en doorvoeren naar beneden.
 
Hsv ik moet zeggen dat ik hier nooit op gekomen was dit is idd de oplossing mijn dank ik echt grandioos na dagen zoeken en jij weet gewoon de oplossing -)
enorm bedankt voor je oplossing hier kan ik wat mee
 
Oefening baat kunst. ;)

Graag gedaan en veel plezier ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan