mails verdwenen uit live mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandesande

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2013
Berichten
32
Net terug uit een zeer lang verlof (5 weken), merk ik dat mijn mails in mijn emailadres xxxxxxx@live.be van voor 1 juni allemaal verdwenen zijn. Ik heb nochtans geen emailverkeer gehad tijdens mijn verlof...
Bestaat er ergens een mogelijkheid om die nog terug te vinden? Er zaten belangrijke mails bij, dewelke ik nog nodig heb.
Alvast bedankt,
 
Geen kopieën op de server? Geen mails geëxporteerd? Systeemkopie gemaakt (van voor het verlof) dat alles nog wel goed was?
Er zijn mensen op het forum die veel ervaring hebben met mail e.d. Even afwachten dus.
 
Laatst bewerkt:
Hallo. Knap vervelend als je ze terug wilt halen, probeer onderstaande.

1) Controleer of je Windows Live Mail voorheen had ingesteld voor het automatisch opslaan van e-mailberichten in je archiefmap. Indien niet handmatig gewijzigd, is de map terug te vinden op: C:\Users\*Gebruikersnaam*\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail

2) Controleer of de mails wel online bewaard zijn gebleven. Voor Hotmail/Outlook.com accounts ga je naar http://mail.live.com, en voor overige accounts raadpleeg je de webmail van je e-mail service provider.
 
Bij je serverinstellingen staat hoe lang je mail op de server wilt bewaren. Als je die tijd te kort hebt gesteld en geen andere archivering hebt toegepast kan het idd. zijn dat je ze kwijt bent.
De route daar naartoe kan ik je zo niet meer geven want ik heb WLM verwijderd omdat er geen support meer voor is.
Ik ben overgestapt op Thunderbird.
 
De route staat aangegeven. C:\Users\*Gebruikersnaam*\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail

Daar staat de archiefmap/Storage Folders en die bevat de mappen die je zelf aangemaakt hebt. Echter dat is een heel andere naamgeving van de bestanden met bijvoorbeeld 1B1410A-0000001 Dus dat is knap lastig en bijna onmogelijk om mee te werken.

Mensen die met WLM werken weten over het algemeen wel dat je mails op zijn tijd moet exporteren. Blijkbaar niet gedaan.
Dan zou een systeemkopie nog kunnen redden, immers van een systeemkopie kun je alles herstellen maar volgens mij ook wel de betreffende Storage Folders. Met veel back-upprogramma's kun je gewoon folders herstellen. De structuur is normaal te zien. Geen systeemkopie dan vergeet het maar.
 
Laatst bewerkt:
WLM wordt niet meer ondersteund sinds januari 2017, en wordt tegenwoordig als onveilig beschouwd. (tijd op op zoek te gaan naar iets nieuws.)
Ik kan het artikel niet direct terug vinden maar WLM heeft een kleine maand geleden serverproblemen gehad, dus ik vrees dat zonder backup je eraan bent voor de moeite.
 
Werk al jaren met WLM en heb nog nooit ondersteuning gehad! Onveilig? Vertel me één ding op een pc wat niet onveilig is. Nooit problemen gehad met WLM. E-mails kun je ook gewoon opslaan in de normale Windows mappen. Iets meer werk maar je hebt ze altijd bij de juiste persoons- en bedrijfsgegevens. 'live.be' ken ik niet, want ik heb een provider. Kan zijn dat 'live.be' achterhaald is.
 
"Onveilig? Vertel me één ding op een pc wat niet onveilig is. Nooit problemen gehad met WLM."
Ik heb ook nog nooit brand gehad maar zeg mijn brandverzekering toch maar niet op;-) Je hebt gelijk dat allerlei zaken onveilig zijn. De gaten die gedicht kunnen worden dicht ik echter. Je kunt je afvragen of hackers belangstelling hebben om gaten in WLM te zoeken, maar je weet niet, althans ik in elk geval niet, wat voor scanners die snode hackers allemaal tot hun beschikking hebben.
Kijk voor de aardigheid eens hoe lang Google over een van je searches doet en hoeveel hits hij dan heeft (Ook al zal er wel een algoritme gebruikt worden). Het gaat wel razend snel.
Het hangt er natuurlijk ook van af wat je op je systeem doet. Als je er niet op internet bankiert en alles (zeker ook OS) goed geback-uped heb heb je al veel gevaren afgewend.
Zelf denk ik vaak in termen van "kans en gevolgen"
 
Laatst bewerkt:
Er zijn voldoende freeware alternatieven die prima zijn, zoals Thunderbird.
Dus je hoeft helemaal geen onveilige mail client te gebruiken, het enige wat je moet doen is de moeite nemen om het in order te maken.
En dat geldt ook voor backups maken... net voor ik op vakantie ga maak ik altijd een extra backup...

Je hebt als je het niet op een of andere manier later meer last van dat je het niet gedaan hebt... als je het kwijt raakt dan het maken van backup terwijl je de krant lees, koffie drinkt, de hond uit laat, Tv kijkt, slaapt... momenten genoeg...
Geen backup is een zwaktebod.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak zowel twee back-ups van mijn mailfolder als dat ik ook af en toe, als ik er aan denk, Mailstore laat lopen. Beetje overkill maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan