• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel aangeven hoe vaak dropdown is gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

hell0kitty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2017
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een dropdownmenu en ik wil graag weten hoe vaak er iets is aangeklikt zodat ik daar een analyse uit kan maken.

Ik heb op de site gekeken maar kan helaas geen oplossing vinden.

Kunnen jullie mij helpen?

Thanks!
 
Dat is helemaal afhankelijk van wat je bedoelt met een Dropdown.
 
Maar 'zomaar' tellen hoe vaak er op een optie is geklikt, is sowieso onmogelijk want dat wordt niet gelogd. Daar zul je dus iets voor moeten maken. Je kunt bijvoorbeeld aan een (verborgen) tabblad denken waarin je alle te registreren keuzelijsten etc. benoemt en vastlegt, en waar je bij elke Klick actie een teller verhoogt.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties!

@ edmoor

Ik bedoel een cel waarin je de keuze hebt uit meerdere opties. Je kan het natuurlijk filteren en zo handmatig de aantallen optellen. Ik wil dit echter automatiseren.


@ OctaFish

Wat voor formule dien ik te gebruiken waarbij te teller oploopt?

Zie bijlage voor een voorbeeld van het bestand.

Bekijk bijlage Map1.xlsx
 
Ik snap even niet wat je bedoelt nu. Je hebt een validatielijst gemaakt, en in kolom B gebruik je die. En nu wil je tellen hoe vaak iemand die lijst gebruikt? Of wil je weten hoe vaak iemand op een specifieke waarde klikt? Want dat haal ik hier niet uit.
Ik heb een dropdownmenu en ik wil graag weten hoe vaak er iets is aangeklikt zodat ik daar een analyse uit kan maken.
 
Bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • tel.xlsb
    14,7 KB · Weergaven: 34
Mensen ik ben eruit.

Het antwoord was veel simpeler dan gedacht. Ik heb de AANTAL.ALS formule gebruikt. Dus eerst je bereik aangeven en dan je Criterium. Dan telt hij hoe vaak hij dat criterium ziet.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
 
Hell0kitty, net mijn bericht verwijderd omdat ik dacht dat ik het toch verkeerd begrepen had. 2 tips om de volgende keer sneller geholpen te worden:
1. Plaats meteen een voorbeeldbestand
2. Beschrijf niet de oplossing, maar beschrijf het probleem/doel.
 
En omdat ik 'm toch al had gemaakt, hier zoals ik 'm had bedacht, dus op historische telling. Kijk maar op blad2. Eigenlijk zoals je hem dus vroeg m.i. En helemaal met Kristiaan eens: probeer vooral duidelijk te maken wat je nu wilt. Want dat scheelde er dus nogal aan!
 

Bijlagen

  • Kliklijst.xlsm
    17,4 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan