Toshiba Canvio Premium Mac 1TB (zilver) - Wachtwoord vergeten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woluf

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Berichten
27
Goedemiddag! Onlangs deze externe HD aangeschaft en direct in gebruik genomen. Bij het aansluiten werd gevraagd een wachtwoord in te stellen; beveiligingssoftware van Toshiba. Ik heb de computer zelf een veilig wachtwoord laten maken (zoiets als: Wjd7-eaD2-Djes). Dit wachtwoord heb ik gekopieerd, maar vergeten te plakken... Daarna al mijn bestanden (zo'n 100GB) op deze HD gezet, verder gewerkt, iets anders gekopieerd en de externe HD weer verwijderd. Je raadt het al... De volgende dag moest ik het wachtwoord invoeren, maar deze nergens opgeslagen... Wat nu?

Ik heb al gezocht naar antwoorden en contact gehad met Toshiba, maar nergens - voor mij te begrijpen - antwoorden te vinden en Toshiba laat natuurlijk niks los over het kraken van hun product... Ik heb helaas ook geen back-up met het wachtwoord in mijn klembord. De enige oplossing(en) die ik kan bedenken:

A) Een bruteforce?
B) Ergens in de BIOS de beveiliging verwijden?
C) De naar de schijf gekopieerde bestanden terughalen uit de prullenbak en de schijf resetten/formatteren?
D) Een expert om hulp vragen...

Ik zou graag advies en hulp willen, eventueel tegen vergoeding!

Mocht ik met deze vraag de regels van het forum overtreden, excuus! Ik vraag niet specifiek naar het kraken van deze apparaten, maar slechts om hulp mijn bestanden terug te krijgen en de schijf weer te kunnen gebruiken.

Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
Wat denk je van Toshiba's eigen helpdesk?

http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/SPD5A03SB0000R01.htm

Als deze niet werkt vraag hen om de juiste voor jou schijf.
Zo'n mod blijft altijd tricky.....

Ze hebben ook een forum. Daar zou meer kennis moeten zijn dan hier.
https://forum.toshiba.eu/search.php?searchid=3785426

Let op: vragen om zulke tools op een forum kan wel eens gevoelig liggen..op een aantal forums gaat er meteen een slotje op.

Probeer eerst de helpdesk te mailen en leg het uit en of zij een oplossing hebben.
 
Laatst bewerkt:
Dit had ik ook gevonden, maar de tool kan ik niet installeren en er staat: "In the next step, the Password Tool will require you to input the password". Dat gaat niet lukken helaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helpdesk mailen....
En.. vermeldt een volgende keer dit soort zaken ook.. scheelt mij zoek en typewerk....:eek:
 
Helpdesk mailen....
En.. vermeldt een volgende keer dit soort zaken ook.. scheelt mij zoek en typewerk....:eek:

Al geprobeerd. Toshiba schreef:
Door het wachwoord is de schijf beveiligd. Hierdoor kunnen derden, maar ook uzelf, niet meer bij de informatie. Het wachtwoord is echt nodig om bij de infomatie te komen. U schreef dat het wachtwoord een tijdje op de computer stond in het klembord. Kunt u eventueel de computer middels een backup terugzetten naar die dag, voor dat u afsloot? Wellicht een strohalm. Misschien werkt het.

Zojuist nog maar een keer gemaild. Het lijkt mij toch dat er een manier moet zijn, maar ze zullen dit wel niet vrij willen geven...
 
Laatst bewerkt:
Misschien... maar zij gaan jou de backdoor nooit geven... maar dat heb je van hen dus al gehoord..
Stel dat iemand jouw beveiligde schijf steelt en daardoor erbij zou kunnen, leef je eens in, wat zou je er van vinden dat Toshiba de dief helpt?
Helaas zit de fout nu bij jou en das heeeel zuur, dat snap ik heel goed.

Het enige wat je zou kunnen doe, ga uitzoeken of heel veel forums of er iets te vinden is.
Zoek uit welk bestand het ww in bewaard wordt en of die hackbaar is.
Geen je niet zoveel kans.
Succes, sterkte.
 
Ik heb een USB stick van Kingston met een wachtwoord. Formatteren kan natuurlijk altijd maar de gegevens desondanks toch inzien wordt moeilijker.

Voor een andere drive van Toshiba, de Canvio Home, zit er ergens aan de achterkant een klein reset gaatje. Dan is na twee seconden een pennetje er in houden het wachtwoord ("admin").

Reset your CANVIO HOME The reset button is located on the back of the device. See location. To reset the CANVIO HOME, use a ballpoint pen or other small-tipped element to press and hold the reset button for at least two (2) seconds. This resets the device name and resets the administrator password to the default "admin."

Ik zou niet weten waarom ze dit zouden willen veranderen maar meer geheim willen houden van de procedure, dat kan natuurlijk altijd. Gebruiksaanwijzingen zijn op Internet te vinden voor onbevoegden. Zoek dus een reset gaatje en gebruik dan het uiteinde van een paperclip.

Verder trek ik de conclusie dat er niets versleuteld wordt aan de geschreven data wanneer de sleutel zo makkelijk kan worden gereset. Bovendien ook aangepast als je het kent. Toshiba noemt in haar handleiding dat ze een data recovery service biedt. Deze kan dan zonder twijfel de platen gaan lezen. In de handleiding staat het adres dus kan u altijd hiernaar vragen.

Misschien is er een weg omheen. Er kunnen andere computers of dragers zijn waar de gezochte gegevens op hebben gestaan. Data recovery programma's zouden het daar kunnen herstellen.

De volgende keer maar weer logische begrippen met enkele vreemde tekens als wachtwoord gebruiken of een wachtwoord programma waarmee wachtwoorden nog zijn te achterhalen. Van het type "u hoeft voortaan nog maar één wachtwoord te onthouden." Succes
 
Ik heb een USB stick van Kingston met een wachtwoord. Formatteren kan natuurlijk altijd maar de gegevens desondanks toch inzien wordt moeilijker.

Voor een andere drive van Toshiba, de Canvio Home, zit er ergens aan de achterkant een klein reset gaatje. Dan is na twee seconden een pennetje er in houden het wachtwoord ("admin").



Ik zou niet weten waarom ze dit zouden willen veranderen maar meer geheim willen houden van de procedure, dat kan natuurlijk altijd. Gebruiksaanwijzingen zijn op Internet te vinden voor onbevoegden. Zoek dus een reset gaatje en gebruik dan het uiteinde van een paperclip.

Verder trek ik de conclusie dat er niets versleuteld wordt aan de geschreven data wanneer de sleutel zo makkelijk kan worden gereset. Bovendien ook aangepast als je het kent. Toshiba noemt in haar handleiding dat ze een data recovery service biedt. Deze kan dan zonder twijfel de platen gaan lezen. In de handleiding staat het adres dus kan u altijd hiernaar vragen.

Misschien is er een weg omheen. Er kunnen andere computers of dragers zijn waar de gezochte gegevens op hebben gestaan. Data recovery programma's zouden het daar kunnen herstellen.

De volgende keer maar weer logische begrippen met enkele vreemde tekens als wachtwoord gebruiken of een wachtwoord programma waarmee wachtwoorden nog zijn te achterhalen. Van het type "u hoeft voortaan nog maar één wachtwoord te onthouden." Succes

Inderdaad, had ik maar een simpel wachtwoord (of helemaal geen wachtwoord) gebruikt! Er stond toen ook nog niet de optie bij om het wachtwoord te onthouden... Ik heb helaas nergens een gaatje (of wat dan ook) zitten. Ook in de bijgeleverde documenten kan ik niks vinden.
 
Kan het eerste in post 1 niet volgen. Je zet al je bestanden op de HD met verplaatsen? Immers met kopiëren staan ze nog op de originele schijf. Dus je hebt die originele schijf gewist. Dan daar de bestanden met recoverysoftware terug proberen halen.

Beveiliging is met name voor portable-schijven van belang en dan moet de beveiliging natuurlijk wel goed zijn. Vreemd is dat jij dan in een belangrijk geval zoals jij omschrijft geen aantekening ergens maakt. Vooral als je een key-vorm hebt, is het vrijwel onmogelijk deze direct te onthouden. Kraken is niet aan de orde want daar mag dit forum niet aan meewerken.

Vraag mij af als jij de pc een wachtwoord hebt laten maken dan gebeurd dat toch via software en legt die dan dat wachtwoord zelf niet vast? En om die software te gebruiken moet je dan inloggen? Zo werkt het bij de Norton Safe (kluis) wel.
 
Laatst bewerkt:
Kan het eerste in post 1 niet volgen. Je zet al je bestanden op de HD met verplaatsen? Immers met kopiëren staan ze nog op de originele schijf. Dus je hebt die originele schijf gewist. Dan daar de bestanden met recoverysoftware terug proberen halen.

Beveiliging is met name voor portable-schijven van belang en dan moet de beveiliging natuurlijk wel goed zijn. Vreemd is dat jij dan in een belangrijk geval zoals jij omschrijft geen aantekening ergens maakt. Vooral als je een key-vorm hebt, is het vrijwel onmogelijk deze direct te onthouden. Kraken is niet aan de orde want daar mag dit forum niet aan meewerken.

Vraag mij af als jij de pc een wachtwoord hebt laten maken dan gebeurd dat toch via software en legt die dan dat wachtwoord zelf niet vast? En om die software te gebruiken moet je dan inloggen? Zo werkt het bij de Norton Safe (kluis) wel.

Je hebt gelijk, dat is ook enorm stom om de code niet op te slaan... In alle bezigheid compleet vergeten. Het wachtwoord is gemaakt door de Password Assistant op mijn Mac. Deze maakt een wachtwoord van 12 tekens met zowel (hoofd)letters, cijfers als leestekens. Ik heb ook al gezocht of hier een history van te achterhalen is of een bruteforce, maar niks gevonden. Ik krijg ook niet gevonden waar ik de "hash" (als ik het goed zeg) kan vinden om zo het wachtwoord te achterhalen met password-cracker software.

Indien dit laatste niet publiekelijk op dit forum mag, zal ik dit verwijderen. Mocht hier toch iemand verstand van hebben is een PM een wenselijk alternatief!

EDIT: Ik ben nu bezig de verwijdere bestanden terug te halen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dan een eenvoudig hulpmiddel wat je nu in de problemen brengt. Wat jij wilt is op het forum niet toegestaan en ook niet via PM. Andere fora hadden er al een slotje opgezet. Op een ander forum staat nog dat hypnose een oplossing kan zijn, maar verder staat overal "can't" >

The entire point of encrypting a volume is to prevent access to the data by anyone without the unlock password.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan