• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak icm formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eejjf

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2018
Berichten
27
Beste helpers,

Ik zit in de knoei met de voorwaardelijke opmaak, als ik gebruik maak van de als door excel opgestelde regels dan lukt het prima.
Maar wat ik nu wil is, dat als je pas in 2018 voor het eerst geld heb ingelegd, dat je dan een kleurtje krijgt.
En dat wanneer je in 2015, 2016 en 2018 geld hebt ingelegd, je een ander kleurtje krijgt.

Ik heb al het een en ander geprobeerd met ISLEEG en de combinatie ALS & EN en ALS & ISGETAL, maar ik kom er niet uit.

Iemand wellicht ideeën?

Bvd,
Eva

Bekijk bijlage test.xlsx
 
Het meest eenvoudig is dat je eerst een formule maakt die aan de voorwaarde(n) voldoe(t)(n). Vervolgens pas je deze toe in de VO.
 
een voorzetje met de door jou genoemde opties.
 

Bijlagen

  • Eva - VO .xlsx
    10 KB · Weergaven: 39
Ja dat was mijn probleem, als ik bijvoorbeeld in een cel typte =als(en(B4=0;C4=0,D4=0);"ok")
Dan kreeg ik als output "ok", maar wil ik hem dan in VO zetten, deed ie niks..
 
De uitkomst moet ook geen "Ok" zijn maar 0 of groter. Ook wel ONWAAR, WAAR
 

Bijlagen

  • test (2).xlsx
    9 KB · Weergaven: 25
Bedankt beide!


Ik wist nog geen eens van de N-functie af, weer wat geleerd. Ga ik morgen eens mee spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan