rapport van formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
711
ik heb een invul formulier ontworpen doch wil hier een rapport van maken dat identiek de zelfde opmaak heeft
kan dit op een eenvoudige manier zonder dat ik alles moet gaan namaken
 
Ik huiver altijd een beetje als ik dit soort vragen zie; een formulier is intrinsiek iets totaal ander als een rapport. Een formulier gebruik je om de gegevens op een makkelijke manier in te voeren en te muteren, een rapport is bedoeld om de data op een overzichtelijke manier te presenteren. Dat zijn in mijn ogen twee activiteiten die niets met elkaar te maken hebben, en dus ook qua indeling en layout los van elkaar moeten staan. Een rapport dat er krek zo uitziet als een formulier? Dan druk je toch je formulier af?
Maar los daarvan: luiheid mag natuurlijk nooit een motivatie zijn om wel of niet iets te maken in een db...
 
Hoi,
heeft niks met luiheid te maken, als het bestond dan was het handig geweest, nu niet dus maken we het gewoon....
 
Was ook meer een geintje :). Je kunt natuurlijk wel dezelfde query gebruiken als voor je formulier. Maar groeperen kun je nauwelijks op een formulier, en uitstekend op een rapport. Paginalayout kun je niet op een formuiler, maar wel op een rapport. Kleuren gebruik je op een formulier en niet op een rapport. En zo kan ik nog wel even doorgaan :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan