Melding over station te lang niet aangesloten geweest in Win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
608
Ik heb een melding over een station, wat lang niet aangesloten is geweest , belangrijk, opnieuw aansluiten enz.
Heb de ext HDD gevonden met backups en aangesloten,
dan: geklikt op - nu uitvoeren

daarna krijg ik melding: bestanden tijdelijk gekopieerd naar harde schijf, verder gebeurt er niets.

hoe op te lossen??
 
Denk niet dat iemand met de uitleg en vraag in post 1 iets kan. Denk dat je wat screenshots moet plaatsen van die melding en wat er dan verder gebeurd. Probeer je een back-up te herstellen naar een bepaalde externe HDD?
 
Ik weet ook niet, wat windhoos met een station bedoeld. Vermoedelijk een apparaat, waar je een backup kunt zetten.
Win10 zegt dat het tijd is voor een nieuwe backup. De vorige is van mei. Ik heb 3 externe Hdd' s nagelopen voor die backup. Maar windows kan ook een dvd of stick bedoelen.
 
Windows bedoelt met station een HDD met een schijfletter. Vermoedelijk heb je in het verleden back-ups gemaakt met Windows en die profielen/opdrachten zijn nog actief en dat is dan een herinnering. Dat moet je dan onder de instellingen van Windows Back-upprogramma nakijken.

Ik heb geen W10 en kan niets nakijken hoe dat daar werkt. Punt is, jij moet wel weten hoe en wat, want anders heb je niet veel aan back-ups als je ze niet herstellen kunt.

bestanden tijdelijk gekopieerd naar harde schijf, verder gebeurt er niets.
Dat schiet niet echt op. Heb je dan gekeken op de bestemming? Is het een incrementele back-up?

Stap anders over op AOMEI of EaseUS Todo backup (freeware). Dat zijn vrij eenvoudige programma's.
 
Heb het gevonden, bij toeval. Daar stond de naam van de ext. HDD vermeld, die ik in mei gebruikt had.
Een andere, dan ik dacht. Het station was dus een HDD. Heb backup nu uitgevoerd.
Het lijkt opgelost.
 
Dat is o.a. de reden dat je station/schijven altijd een naam moet geven opdat ze later herkenbaar zijn. In een herstelomgeving kunnen de schijfletters namelijk wisselen en daar sta je dan!
Ik geef meestal de merknaam van de 'Externe HDD' mee. Dus bijvoorbeeld SANDISK-E of WD-H, KINGSTON-Q etc.
 
melding weer terug.

de melding over "station te lang niet aangesloten" komt regelmatig terug in windows 10.
Ik heb het station, (rare naam voor een opslag medium) de naam TOSHIBA ext . gegeven.
Maar schijfletter toewijzen heb ik niet in de hand. Als er toevallig een stick in de laptop zit en de vorige keer bij het backup maken niet, dan krijgt de TOSHIBA een andere schijfletter, dan bij de vorige back-up.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan