• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS-formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myrthe92

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2017
Berichten
94
Goedemiddag,

Ik wil graag dat als een test korter dan 10 minuten wordt volgehouden (<10) (cel D6+E6) er bij "Advies soort training" in de cellen D8+D9 de uitkomst komt "Intervaltraining". En als de test juist langer dan 10 minuten (>10) kan worden volgehouden er automatisch de uitkomst "Uithoudingstraining" verschijnt.

Ik heb een eenvoudig voorbeeld toegevoegd.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Myrthe

Bekijk bijlage Voorbeeld long.xlsx
 
Met '=ALS'

Wat is trouwens het nut van de samengevoegde cellen? Je kunt toch gewoon de kolom breder maken?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld longGijs.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 31
Ik zou er dit van maken:
Code:
=ALS(D6>=10;"Uithoudingstraining";"Intervalstraining")
En samengevoegde cellen moet je zo veel mogelijk vermijden
 
Hartstikke bedankt! Het werkt. En bedankt voor de tip m.b.t. de samengevoegde cellen!:thumb:

Kan de formule in het voorbeeld ook zo aangepast worden, dat als de tijdsduur niet wordt ingevuld er bij "Advies soort training" geen waarden wordt gegeven/lege inhoud?

Hartelijke groet,

Myrthe
 
Laatst bewerkt:
Begin de formule met:
Code:
=ALS (D6="";"";(..........))
 
Beste popipipo,

Bedankt voor uw reactie.
Wordt de formule dan als volgt: =ALS(D6="";"";(D6<10;"Intervaltraining";"Uithoudingstraining")).
Bij deze krijg ik een foutmelding. Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Myrthe,

Code:
=ALS(D6="";"";[COLOR="#FF0000"]ALS([/COLOR]D6<10;"Intervaltraining";"Uithoudingstraining"))

Je maakt nu gebruik van een geneste ALS functie. Dit zou zo moeten werken.

Let op dat als er nu 0 minuten staat, dat er dan intervaltraining komt te staan, ik weet niet of dat gewenst is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan