Windows Defender uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
Ondanks dat ik Windows Defender uitgeschakeld heb dit omdat ik een andere Virusscanner heb geinstaleerd blijf ik meldingen ontvangen als er wat gevonden word.
Dus de vraag hoe schakel ik Windows Defender compleet uit
 
Ook dit had ik gedaan en bleef toch meldingen krijgen
 
Bestaat Windows Defender dan niet uit twee onderdelen, antivirus en firewall.
Dit staat in de eerste link:
U wordt aangeraden om Windows Defender Firewall altijd te gebruiken, zelfs als u een andere firewall hebt ingeschakeld.
Dat komt mij vreemd over en is volgens mij onjuist. Maar goed, mijn mening is dat als Ziggo Save Online een totaal programma is, dan moet die uitschakelen wat niet nodig is of wat conflicten kan veroorzaken. Blijkbaar kan/doet dit programma dat niet en dat is een tekortkoming.

Een oplossing zie ik 'in het midden' niet. Wellicht in Services > Windows Defender op Handmatig zetten en stoppen.
Dan eerst vaststellen of die van Ziggo een Firewall heeft, anders ben je verloren.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik Windows Defender uitgeschakeld heb dit omdat ik een andere Virusscanner heb geinstaleerd blijf ik meldingen ontvangen als er wat gevonden word.
Dus de vraag hoe schakel ik Windows Defender compleet uit

En waarom wil je dat, dat ding doet gewoon goed zijn werk, heb je echt geen 3e party AV voor nodig......
 
@Lange Pier, dat klopt, maar hij wilt hem uitschakelen. ;)
 
Tja, de wegen van de mens zijn ondoorgrondelijk en nutteloze handelingen ook.:)
 
wel het geheel uitschakelen is gelukt. bedank allemaal voor de hulp en uitleg. Maar is wat er gezegd word over de overings (gratis) Ziggo Save Online (zit trouwens ook een firewall in) echt zo slecht en kan ik die beter verwijderen en die van Microsoft aan laten staan
 
Ondanks dat ik Windows Defender uitgeschakeld heb dit omdat ik een andere Virusscanner heb geinstaleerd blijf ik meldingen ontvangen als er wat gevonden word.
Dus de vraag hoe schakel ik Windows Defender compleet uit

Dit is de vraag. Je hebt deze uitgeschakeld. Punt.

Je blijft meldingen ontvangen als er wat gevonden wordt. Dat is mij niet duidelijk. Wie doet die meldingen dan? Wat houden die meldingen dan in?

En of een securityprogramma zijn werk doet, dat merk je snel genoeg. Als je virussen, inbraken en problemen krijgt, dan deugt het programma niet. Ook als anderen het tegendeel beweren. Ik bezoek gevaarlijke websites, immers hoe kan ik zien of een website gevaarlijk is, ik download en installeer onbekende software, immers hoe weet ik dat software veilig is? Kijk daar heb ik dus mijn security software voor. En of dat freeware of betaald is, maakt niets uit. Die software moet gewoon zijn werk doen.
 
Laatst bewerkt:
Als AV software zijn werk doet merk je er, behalve wat meldingen, niets van. Als AV software zijn werk niet goed doet merk je dat pas als het te laat is.
Daarom neem ik het zekere voor het onzekere: Ik gebruik zowel Malwarebytes Premium als Kaspersky free naast elkaar. Zal best (flink) vertragend werken, maar liever dat dan te laat ontdekken dat ik geen goede beveiliging had. Want zoals Senso schrijft:
"Ik bezoek gevaarlijke websites, immers hoe kan ik zien of een website gevaarlijk is, ik download en installeer onbekende software, immers hoe weet ik dat software veilig is? "
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan