HP 2430 DTN installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.662
Beste,
Na een frisse installatie van W10-pro ervaar ik problemen met mn HP 2430 Laserjet installatie,
De aansluiting gaat nu eerst via USB, daar ik nu geen extra netwerkkabels bij de hand heb ..
Ik heb de nieuwste driver(s) van de HP site afgehaald (HP Universal Print Driver for Windows PCL6 (64bit, versie 6.6.0.23029, 1 mrt 2018)
maar tijdens de uitvoering/installatie word mn printer niet gevonden, ook niet als ik aangeef dat het om een oudere printer gaat.

Bij de installatie geef ik aan dat ik een traditionele modus wil doen, een standaardprinterobject in de map Printers ..
op een gegeven moment steek ik de USBkabel in de PC en vervolgens krijg ik een melding dat het USB apparaat niet herkend word
Verder staat er rechtsonder in de balk een printertje, 2 documenten in de wacht, een koert tekstbestand en de testpagina, waarbij naast de testpagina staat : Fout-afdrukken.

Wie kan me vertellen waar het fout gaat?

De printer installeren via Instellingen-nieuwe printer , lukt ook niet, ook niet als ik aangeef dat het hier om een 'iets' oudere printer gaat ..

Hardware: I5-8500
8GB RAM
Asrock B360m-HDV
250 Gb Samsung EVO ssd
HP 2430 DTN
Win10pro-64 bit

Alvast bedankt voor het meedenken !

Whittey
 
Ja, die van de Universal Printdriver.. Niet goed ?
 
HP Universal Print Driver for Windows PCL6 (64-bit) for USB connected printers
Die staat in de tweede regel, of die goed is weet ik niet maar er staat specifiek USB bij, vandaar.
 
Oei ... Ai Ai Ai ... het zal toch niet ..

EDIT: ook met de USB driver niet aan de praat gekregen ..
 
Laatst bewerkt:
Mmm, printer staat eindelijk vermeld bij 'printers en apparaten' maar printen ho maar !
Er staan geen afdruktaken in de wachtrij, en als ik de printerkabel in de USBpoort steek zie ik bijgaande melding IMG_20180823_191029186 (Large).jpg
 
De eerste link in het artikel waar je naar verwijst, 'Problemen met Windows-USB automatisch opsporen en herstellen' die download ik, en vervolgens word er aangegeven dat Knipsel1.PNG

Kijk ik vervolgens bij Apparaatbeheer dan zijn er niet zoveel usb dingetjes Knipsel2.PNG

EDIT: Schijnbaar zijn de USB drivers niet (goed) geïnstalleerd, op bijgevoegde link heb ik de keuze uit dat volgende rijtje: de INF die is toch de chipset-driver? https://www.asrock.com/mb/Intel/B360M-HDV/index.asp#Download
EDIT2: mn USB toetsenbord en muis werken anders prima , net als USB Sticks !
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, die INF-driver zou ik maar eens installeren om mee te beginnen...
 
De INF is de eerste die ik installeer na het OS, ook nu dus, opnieuw opgestart vervolgens heb ik de audiodriver geïnstalleerd ..
 
Al eens een andere usb-kabel geprobeerd om de printer aan te sluiten..?
Zou niet de eerste keer zijn dat daar het probleem blijkt te zitten..:shocked:
 
Vanmiddag een andere kabel geprobeerd, gaf bij insteken ook de melding met het gele driehoekje ..
Ik heb bij mijn weten de printer ook nog niet eerder via USB aangesloten, misschien is de aansluiting op de printer niet goed ..
Dan maar weer 2 netwerkkabels halen !
 
UPDATE :
2 netwerkkabels gehaald, nog géén minuut bezig geweest met installeren en de testpagina rolt er al uit ..,

Dank voor het meedenken !
 
Tja, is die usb kabel dan ook rot... dat had ook moeten lukken...
Fijn dat het iig via de netwerkabel nu wel ok is...:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan