Slechte WiFi Lenovo laptop t450

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertus01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2018
Berichten
2
Hallo iedereen,

Ik heb deze laptop (Lenovo T450) via een erfenis gekregen. Netjes schoongemaakt etc. Windows 10 pro staat er op .
Echter, mijn WiFi ontvangst is erg slecht.
De laptop ziet de router niet, die boven staat. Als ik een extender in het stopcontact in de woonkamer steekt, ziet ie die wel. ( als ik vlakbij zit ). Als ik de laptop mee naar boven neem, pakt ie wel de router.
Ik heb de laatste stuurprogramma”s.
Ik heb ook ergens gelezen dat iemand de Intel wireless utility had uitgeschakeld, maar die weet ik niet te zitten.
Iemand een oplossing ?
 
Wireless is een Windows service. Als u het stuurprogramma voor het WiFi apparaat weghaalt en de driver bij Apparaatbeheer, dan zou Windows het WiFi apparaat moeten detecteren als nieuwe hardware. U kan dan de driver bestanden (een mapje voor uw besturingssysteem, ook 32 of 64 bits, waar in ieder geval één .inf bestand in staat) op de harde schijf aanwijzen zonder de setup. Windows installeert dan de WiFi wanneer de Wireless service aan staat bij services. De naam van de Wireless service is bij iedere Windows versie trouwens anders. U schrijft niet dat het stuurprogramma slecht is maar Wireless service zou het beter kunnen configureren en dit is in ieder geval antwoord op uw vraag.

Homeplugs doen het alleen goed op de zelfde stroomgroep. WiFi signaal is niet altijd in heel het huis sterk genoeg. Bij storingsbronnen of met veel buren doet u er goed aan om een heel ander kanaal in de router instellingen te gebruiken. Wat kan storen zijn onder andere; draadloze camera's, detectie poortjes en bluetooth apparaten maar natuurlijk ook andere WiFi verbindingen. Voorwerpen van metaal of veel massa, dicht bij de router, zijn geen goed idee.
 
Opgelos

Het probleem lijkt opgelost.
Ik heb de laptop open gemaakt. Een van de pennetjes aan de WiFi kaart zat wat los en maakte wellicht sluiting met het schroefje waarmee de wifikaart vast zit. Ik het over dit schroefje een plakbandje gedaan en h te pennetje opnieuw w vast gemaakt aan de wifikaart.
Heb nu een prima verbinding. De laptop vind ook weer alle wifi’s In de buurt.
:d
Helaas kan ik de foto niet uploaden.
 
Hallo

De eerste mogelijke oorzaak waar ik aan dicht , is blijkbaar direkt bingo ...

Losgekomen connectoren wifi kaartje...

Meestal geeft dit als basis oorzaak trillingen , of erger ...

Zou dan toch ook eens de hardddisk controleren d.m.v. crystaldiskinfo op zijn integriteit. (indien s.s.d. gemonteerd is dit uiteraard niet nodig)

D.m.v. speccy eens de t° controleren (g.p.u./c.p.u.) is iets dat ik toch ook eens zou controleren.

Peter
 
Beter! Het heeft misschien wat gevonkt en pennetje warm geworden.
Kom snel terug, want welkom op het Helpmij.nl forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan