Microfoon van headset vangt geluid op dat ik afspeel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sybb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2017
Berichten
3
Hi allen,

Ik heb een tijd geleden een Razer Kraken Pro v2 headset gekocht. (Hiervoor had ik een koptelefoon en een losse mic) Nu is het echter zo dat mijn microfoon het geluid dat ik afspeel opvangt en doorstuurt naar degenen met wie ik in bijvoorbeeld discord zit. Ik heb contact opgenomen met Razer omdat ik dacht dat het een probleem bij de headset zat. Echter na testen op andere PCs en op mijn mobiel bleek dat het probleem alleen bij mijn pc zat. Na best veel proberen en google'en heb ik verder nog geprobeerd;

- 'Luisteren naar dit apparaat' staat uit
- Realtek drivers geherinstalleerd (en windows standaard driver geprobeerd)
- Andere kabel geprobeerd (zit namelijk een splitter halverwege de kabel, splitter is gewoon de bijgeleverde van Razer)

Ik weet nu verder echt niet meer wat ik kan proberen, ik heb al met meer instellingen rondgespeeld dan ik mij kan herinneren.

Mijn motherboard is een Gigabyte B150-HD3P-CF (ik begreep dat dat belangrijk kon zijn?)

Mijn microfoon en geluid zitten naast elkaar aan de voorkant van de PC ingeplugd. Maar als ik ze in de poorten aan de achterkant doe is hetzelfde probleem. Ook als ik er 1 in de voorkant en 1 in de achterkant doe.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

EDIT: Mijn vrienden zeggen trouwens dat het geluid zo helder is dat de mic niet daadwerkelijk het geluid oppakt, maar dat de pc op een of andere manier de output ziet als input voor de mic
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen om de ingangsvolume van je MIC lager in te stellen, je klinkt dan wat zachter (gevoeligheid van je microfoon blijft hetzelfde),
óf je zet het volume van je hoofdtelefoon/speakers zachter, iets waarmee (je spelmaatjes, om het zo ff te zeggen) volgens mij het meeste baat bij hebt !
 
Bedankt voor de tip! Ik heb beide al op zo laag mogelijk gezet, maar bij Spotify op bijvoorbeeld 1/3e van het standaard volume horen ze het alsnog. Spellen heb ik echter wel duidelijk geluid bij nodig, waardoor ik die iets harder zet. Hier horen ze allemaal glas helder mijn geluid ook.
 
Kijk eens waar de input van de gebruikte software op staat.
Selecteer hier je microfoon en niet iets als stereo mix.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan