Netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Ik heb een desktop waar Windows 7 Home Premium op draait. Ik heb de laatste tijd problemen met mijn internetverbinding. Hij ligt er regelmatig uit. Mijn internet komt via een Cisco EPC3925 modem van Ziggo. Ik heb, via een HUB, een vaste lijn naar mijn desktop en op deze HUB is ook mijn laptop aangesloten beide met een LAN verbinding. Het internet probleem dat ik heb, heb ik alleen met mijn desktop maar niet met mijn laptop daar draait internet goed. De internetkaart die in mijn moederbord is ingebouwd is een: Realtek PCIe Family Controller waar ik de nieuwste driver van heb gedownload.
Is dit nu een netwerkkaart probleem en weet iemand of ik die kaart kan testen voordat ik er een nieuwe in zet.
 
Daar weet ik niet alles van maar ja, in een computer van iemand anders insteken.

Bij telkens verbinding verbroken, denk ik aan een wisselend i.p. adres. Ga in Windows naar Netwerkcentrum via Configuratiescherm of via het icoon in het systeemvakje en klik op de LAN verbinding die je hebt en daar vermeld staat. Kies Eigenschappen en vervolgens de regel Internet protocol versie 4. Dan weer Eigenschappen en zet een punt in de radioknop Automatisch een i.p. adres toewijzen, wanneer deze leeg is. Let wel: het eventueel ingevulde adres verdwijnt daarmee, dus dat wil je dan even opschrijven misschien.
 
Deze stond al op Automatisch IP adres toewijzen. Ook de DNS server staat op automatisch.
 
Gebruik liever geen automatische DNS server (dat is die van de provider). Op de volgende pagina leest u in begrijpelijke taal wat DNS is en hoe u dat naar keuze instelt. Een lijst met mogelijkheden staat onderaan. Zelf gebruik ik Google en deze is stabiel. Best mogelijk dat de laptop een andere DNS gebruikt dan de desktop. https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/alternatieve-dns-instellen

Werkt het wel als de netwerkkabel rechtstreeks in de modem/router steekt?

Staat de adapter bij Apparaatbeheer? Zijn er dan in de kleine pictogrammen pijlen of uitroeptekens te zien, dan werkt de driver voor dat onderdeel niet! Een toch nieuwere zoeken op de Realtek site of een beter geschikte of een wat oudere versie proberen is dan het beleid.

Heeft u een stuurprogramma van Realtek? Behalve die driver dus een klein programma voor instellingen van Realtek wat wordt genoemd in de lijst bij Programma's en onderdelen? Dan kan het de moeite zijn om die software weg te halen en alleen de driverbestanden (juiste Windows versie en 32 of 64 bits), dus het mapje met in ieder geval één .inf bestand aan te wijzen als daar door Nieuwe hardware om wordt gevraagd.

Op deze pagina staan een aantal adviezen, let wel: één post zegt dat de verbinding stabiel is geworden na alle instellingen weer te hebben teruggezet. https://www.baswijdenes.com/portfol...amily-controller-is-disconnected-from-network

Volgens mij is het een wat oudere kaart en in ieder geval van een merk dat ik niet hoef te hebben. Een netwerkkaartje zonder WiFi is er nieuw al voor tussen de 5 en de 10 euro. www.advertentiezoeker.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik heb, via een HUB, een vaste lijn naar mijn desktop en op deze HUB is ook mijn laptop aangesloten beide met een LAN verbinding
Je zegt HUB maar bedoeld waarschijnlijk een "switch"...?
Ik denk niet dat het probleem in de netwerk-controller van je pc zit, eerder in dat rotte Ziggo modem/router.
Als je alleen de pc aangesloten hebt blijft de verbinding intact zeg je ( dat begrijp ik uit je verhaal ) , dat betekent dat de netwerk-controller in de pc niks mankeert en je dus ook niet hoeft te rotzooien met de instellingen zoals Alfred 2 hierboven voorstelt, onzin.

Het probleem steekt de kop op als je zowel pc als laptop op de switch aansluit.
Dan zijn er 2 mogelijkheden:
* die switch deugt niet
* de router gaat op z'n plaat met het toewijzen van de IP's aan beide gebruikers waardoor er een IP-conflict ontstaat in het netwerk en dus de verbinding wordt verbroken.

Kijk eens of dit probleem met gebruik van een andere switch opgelost wordt.. ( vraag er 1 te leen bijv. )
Is dit niet het geval dan is de modem/router de boosdoener en zou ik eens contact zoeken met de helpdesk van Ziggo hoe je dat oplost ( wellicht een firmware-update van de router-software ) ..?
 
Neem ook eens een andere kabel, rechtstreeks testen eerst, niet via de switch of hub...?
 
Dank voor de positieve bijdrage. Misschien nog een keer de configuratie zodat we over het zelfde praten. Ik heb een router van Ziggo die via een kabel aangesloten is op een switch. Vanuit deze switch krijgen mijn desktop en mijn laptop een internet signaal. Dit heeft altijd goed gewerkt. Wat ik ook doe aan veranderen van kabels, zoals rechtstreeks ed het signaal naar mijn desktop blijft storen en het signaal naar mijn laptop blijft goed. Ik heb ook de kabels van de laptop en desktop op de switch veranderd maar het probleem blijft het zelfde. Dus daarom dacht ik dat het aan mijn netwerkkaart lag.
Graag advies.
 
Ik vind het verhaal van Scrapheap zo overdreven en onwaar dat ik mij afmeldt van dit topic. Groet. Alfred 2
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat dit zo moet gaan, dat is nooit mijn bedoeling geweest. Maar mijn probleem los ik er niet mee op.
 
Het mijne ook niet, laat ik dat voorop stellen.
Ik ben alleen van mening dat je eerst de zaak moet analyseren voor je onnodig met instellingen etc. gaat knoeien en daarmee mensen op het verkeerde been zet.
Vandaar ook het advies om eens een andere switch te proberen...
 
Die "Cisco EPC3925 modem" is een modem/router en die heeft al een 4 poort switch, hang de PC eens rechtstreeks daaraan, zelfde probleem?
En je kunt gewoon automatische ip adressen en dns adressen toe laten wijzen, het notebook heeft er ook geen problemen mee.

Zet eens de weblink van Speccy hier neer, zie m'n sig, tis nu een beetje ***len in de ruimte, er zijn vele uitvoeringen van netwerkchippies van Realtek en we weten dan ook meer over de overige hardware.
 
Ik heb het probleem met de netwerkkaart opgelost. Het was niet de netwerkkaart maar de Microsoft Teredo Tunneling Adapter. Bij taakbeheer stond hier een driehoekje. Ik heb via verborgen apparaten deze adapter verwijderd en toen ded internet het weer zonder problemen. Ik heb de adapter er weer opgezet en hij doet het nog steeds. Dus soms kun je de verkeerde conclusie trekken en is het iets heel anders. Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan