Backup terug zetten met Acronis 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb dezelfde files. Maar ik wist niet dat je bij het opstarten een toets moest indrukken. (heb ik helemaal niets van gezien)
Bij Acronis vond hij vanzelf de opstart disk.
Ga nu doen wat je gezegd heb. Maar ik ben niet van plan om de backup terug te zetten. Ik neem aan dat ik de mogelijkheid heb om die dan te annuleren.
Ik wacht dus met het opstarten als ik nog een bevestiging krijg of die mogelijkheid aanwezig is.
 
In de BIOS geef je de bootvolgorde aan. Dan start die door en dan krijg je die vraag met druk een toets... en dan willekeurig een toets indrukken en dan start die van de CD/DVD op.

Je hoeft in dat scherm dat opent niets te doen, alleen wat opties bekijken. Je moet de pc zien en de externe schijven die je al van te voren had aangesloten. Dan kun je vaak kiezen tussen schijven (systeem zoeken) of een overzicht van back-ups op filetype. Kijk gewoon even rond en activeer geen herstelfuncties. Dan afsluiten en de computer moet weer normaal opstarten.

Je weet dan hoe je het de volgende keer moet doen als je een systeemkopie moet herstellen.

Let ook even op de schijfletters of die overeenkomen met de bestaande schijfletters. Kan zijn dat die niet kloppen, daarom moet je schijven/letters ook altijd een naam geven. Dan weet jij over welke schijf het gaat.

Ik neem aan dat ik de mogelijkheid heb om die dan te annuleren.
Dat is niet aan de orde, want je hebt nergens opdracht voor gegeven. Je kunt de herstelfunctie op een normale manier verlaten. Er staat dan > Afsluiten volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
In de BIOS staat de cdrom als eerste bij het opstarten. Maar helaas hij start niet op van deze hersteldisk.
Meteen bij opstarten druk ik al steeds op een toets, maar Windows start gewoon op.
Ik heb een vermoeden dat dit kan liggen aan mijn 500Gb SSD schijf.
Want Windows kon de laatst grote update (update 1803) ook niet installeren. Aan het einde zette Windows zelf weer de vorige versie terug.
En daar is Microsoft van op de hoogte, want meerderen hadden dat probleem. Dus ik denk dat dit met dit programma ook het geval is.
Vriendelijk dank voor al het uitleg en tips. Maar het lukt gewoon niet.
 
Misschien een idee om een USB-stick als herstelmedium te maken? Zou wel een USB-2.0 poort kiezen.
 
Senso Dat had ik ook al gedaan maar helaas.
Ik heb de Schijf van Acronis 2014 meegenomen naar de winkel en gevraagd waarom ik deze niet meer kon installeren.
Wat ze daar ff gedaan hebben weet ik niet, maar kreeg ff later een andere schijf mee van 2014 en Installeren maar, werk weer als vanouds.
Mooie service en was nog gratis ook.
Had ik dit maar eerst gedaan. Dus alles was voor niets gedaan achteraf. Sorry dus voor alle moeite.

Senso nogmaals hartelijk dank voor al je service.
 
Als jij tevreden bent, is het prima.:thumb:
 
Precies hetzelfde heb ik nu met ATI 2019. Zie mijn post van vandaag. Ik kan mijn back ups gemaakt met ATI 2019 in de verkenner niet meer terugzetten wel die met 2018 zijn gemaakt . Vreemd genoeg lukte het mij wel met ATI 2018. Ik ATI 2019 eens opnieuw installeren en dan kijken of het wel lukt.
 
P.S. Ik gebruik al jaren elk jaar de nieuwe versie van ATI maar dit probleem ondervind ik voor het eerst. Eerder altijd probleemloos image's gemaakt en terug kunnen zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan