Mail-geschiedenis van een contactpersoon in Outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Al heel lang werk ik intensief met MS Outlook en de laatste jaren met Office 365. Tot nu toe op Windows, maar sinds een paar maanden is daar ook een iPad bijgekomen. Op m’n iPad is ook Office 365 geïnstalleerd en dat werkt prima.

Bij Outlook op de iPad is het mogelijk om bij de contactpersonen alle mail te zien die met deze persoon is gevoerd op het moment dat je deze selecteert en ik moet zeggen dat dit heel erg handig is. In Windows kan ik deze info helaas niet vinden.

Doe ik iets niet goed? Bestaat die optie niet in Windows?
Ik kan het me niet voorstellen. Iemand een idee?

Gr, Rob
 
Je kunt ook de inbox of elke ander mailmap sorteren op van wie je de mail gekregen hebt.
Dat kan in principe op alle pc's/laptops met windows lijkt me.
Een andere optie is dat je de "gesprekken" modus aan zet, dan organiseert Outlook het per gesprek en als je dan weer de inbox op naam sorteert zie je bij de bewuste persoon alle gesprekken staan. Om de gesprekken die daar bij horen te bekijken moet je dit open klikken.
Het is een persoonlijke voorkeur hoe je dit benaderd, een gesprekken modus of niet.
 
Bedankt voor je antwoord.

Inderdaad, dit is ook een manier. Maar aangezien de mail van veel contactpersonen is verdeeld over meerder mailaccounts gaat die vlieger niet helemaal op. Bij MS Outlook op de iPad krijg ik alle mail te zien. Dus de mail van deze persoon in alle accounts. Ik kan me niet voorstellen dat de OS slimmer is dan W10 :p

Gr, Rob
 
Hmmm... beetje vreemd, leg eens uit/licht eens toe?
Als ik met Mr/Mrs X mail... dan gaat dat eigenlijk altijd via 1 account, via meerdere accounts lijkt me zo wie zo niet handig met een en dezelfde persoon....

Voor de andere vraag moet je bij Bill / Steve's nazaten zijn...
 
Laatst bewerkt:
k begrijp jouw Hmmm… route99

In mijn Outlook heb ik 5 accounts van dezelfde organisatie. Elk account betreft een verschillend onderdeel van deze club. We hebben ongeveer 5.000 leden en die benaderen ons per mail met vragen over één van deze onderdelen, dus per onderdeel worden deze vragen en antwoorden dus gearchiveerd. Veel leden hebben op meer dan één onderdeel hulp nodig en staan dus in meerdere accounts.

Als ik wat voor reden dan ook wil weten wat een lid allemaal aan mail heeft verstuurd en wat daarop onze antwoorden zijn geweest moet ik dus zoeken in alle 5 de accounts. Op zich geen probleem hoor, maar nu ik even heb “geroken” aan de mogelijkheden die IOS in combinatie biedt met Outlook zou het wel heel fijn zijn als ik dit in een Windows omgeving kan doen.

Het is niet zo dat ik wanhopig ben hoor, maar ik vroeg mij af of ik ergens wat heb gemist in de instellingen van Outlook in Windows. Besteed hier maar niet teveel tijd aan hoor, jullie hebben het druk genoeg.

Gr, Rob
 
Ik begrijp jou nu ook maar.... dit was wel heel erg essentiële info, anders is er iets "met het verkeerde been" en "zetten"...:eek:
In mijn Outlook heb ik 5 accounts van dezelfde organisatie.

Tja Outlook blijf het onnodig lastig met zoeken.
Op het werk heb ik ook meerdere mailboxen waarbij de andere mailboxen mijn data-archieven zijn, gekoppeld aan mijn hoofdaccount.
Die worden dus niet doorzocht..als ik op het hoofdaccount zoek, vervelend...

Ben er nu wel aardig handig in geworden om de vinkjes te zetten, en tot nu toe vind ik deze methode nog het snelst/handigst:
Ctrl + Shift + F # opent de search box
Zet de vinkjes bij
doorzoek ook subfolders
en vink de relevante mailboxen aan.

Dat laatste is dus het probleem, je kunt niet meerdere boxen aanvinken.... althans niet als het zgn data mailboxen zijn die je koppelt.
Daarom kan Outlook waarschijnlijk dat niet doen wat jij via de contacten wilt doen.

Thuis gebruik in The Bat!, hoog configureerbaar. Daar kan ik zeer krachtig zoeken in alle boxen of zelf een combi met submappen tegelijk.
De filters zijn ook zeer sterk.
Je kunt ook alleen het adresboek gebruiken en de persoon opzoeken en de daarbij behorende mail vinden in alle boxen.
Dat is eigenlijk wat je ook wilt.

Geinspireerd door jouw vraag heb ik toch weer eens een keer de moed opgepakt om te kijken of er voor Outlook inmiddels andere opties erbij zijn gekomen. Die zijn er maar even snel gekeken hangt het wel af hoe eea opgezet is.
Dus voor mijn werk situatie moet ik het maandag nog bekijken wat het betekent.
Ben benieuwd of het iets aan jouw probleemstelling toevoegt:
https://blogs.technet.microsoft.com...rstanding-search-scopes-in-microsoft-outlook/

Een van de plaatjes zou de burger moet moeten geven, all mailboxes staat erbij ... nu nog het echie... voor jouw case.

8546.2013.jpg
 
Laatst bewerkt:
https://blogs.technet.microsoft.com/...osoft-outlook/

Ik ga eerst die link maar eens bestuderen. Wie weet!

Gr, Rob
 
Wat ik graag zou willen lukt niet, maar echt wakker lig ik er niet van. Het komt niet dagelijks voor dat ik van een bepaalde contactpersoon de volledige mailgeschiedenis wil zien. En wanneer dat wel het geval is gebruik ik m'n iPad. Daar werkt het prima.

Gr, Rob
 
Heb je dan die optie niet van het plaatje?
 
Hé route66, helaas niet. Ik ken het wel van vorige versies van Outlook. Outlook heeft met de updates van het laatste jaar veel veranderd. Sommige veranderingen zijn perfect, maar er zijn er bij waar ik niet blij mee ben zoals het toevoegen van een niet-outlook-account (pop of imap). Vorige jaar was dat een eitje, nu een drama. Maar het maakt niet uit.
 
Das ook een mooie route in de US... ;)
Een stuk bekender dan route99... en das prima zo...


Edit:
Zie je daar naast het vakje search geen optie voor "alle mailboxen"?
Rechts van "info@twitter.com

https://www.extendoffice.com/documents/outlook/3735-outlook-print-search-results.html
xsearch-by-sender-domain.png.pagespeed.ic.yjAkPRW1dM.webp


En bij de opties in jouw Outlook ?
Deze optie van search aanvinken?
Dus niet de pijl volgen maar erboven achter de "kleur vakjes" deels.

doc-highlight-color-2.png.pagespeed.ce.wQS7XdIU-A.png



Deze mag je zelf doorspitten of er wat tussen zit:
https://answers.microsoft.com/en-us...s/1e49b3b2-0751-4362-8be0-84e3418cac56?page=4
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan