Na even wegvallen verbinding maakt pc niet meer automatisch verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Berichten
161
Klein probleempje: mijn internetverbinding valt soms weg, dat is zeker geen ramp. Alleen ondanks dat ik op 'automatisch verbinden' heb staan, maakt de pc geen verbinding met internet wanneer deze hersteld is. Dit doet 'ie dan wel weer wanneer ik bijvoorbeeld opnieuw opstart of aanklik, maar normaal gesproken zou dit vanzelf moeten gaan.

Weet iemand wat misschien een oplossing hiervoor zou kunnen zijn?
 
Wat is je situatie? Zit je met je PC bedraad rechtstreeks aangesloten op je router? Werk je anders via wi-fi? Hoeveel apparaten zitten op het netwerk?

Als je verbinding hersteld, maar je kunt niet op het internet, wat is dan je actieve IP-adres? (kun je via de command-prompt controleren met het commando IPCONFIG). Als dit een 16x.xxx.xxx.xxx adres is, dan is er mogelijk een conflict met een ander apparaat / defect in je DHCP.

Heb je ooit in de router bepaalde apparaten een voorkeur IP gegeven? IP uitgifte via MAC adres of echt alles standaard?

Als je jezelf een vast IP adres geeft (in een veilige range) blijft het probleem dan weg?
 
Kijk eens naar de energieinstellingen in zowel apparaatbeheer als de geavanceerde in de systeem energie instellingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan