Woocommerce vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.678
Mijn vraag:
Heb een webshop gemaakt met artikelen. Link: https://zelfgemaakt.shop/
Ik heb een boel artikelen in de webshop staan die via brievenbuspost kunnen worden verzonden.
Alleen, wanneer men er meerdere besteld past dat niet meer. Maar helaas is het zo dat het op de brievenbuspost blijft staan wanneer men veel besteld, het gaat niet automatisch over naar pakketpost.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
WordPress 4.9.8 Maintenance Release
Theme: Shopper Pro
Woocommerce: Versie: 3.4.4
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Had elk product wel het gewicht mee gegeven, in de hoop dat het dan automatisch in de winkelmand wordt opgeteld, maar helaas.
Heb wel betaalde plug-in gevonden (Table Rate) maar wellicht is er een andere oplossing.

Wie weet iets?
 
En om het lastiger te maken.
Wat als iemand 3 verschillende items bestelt die elk apart in de brievenbus passen maar tezamen niet.

Heb je behalve gewicht ook LxBxH van verpakking opgeven? Maar dan heb je wel ergens een tabel nodig waarin verzending is gekoppeld aan afmetingen.
 
Nee, dat heb ik niet want elk ding is apart van meting. En dat is echt geen doen om dat in te geven, laat staan te meten.
Alles wordt namelijk handmatig gemaakt, en van te voren weten we niet hoe lang iets wordt of hoe breed.

Halsbanden zijn van diverse maten en lengtes.
Het gaat mij er echt om dat wanneer iemand 3 halsbanden besteld, dit pakketpost wordt. Maar dat wordt dus niet aangegeven.
 
Klopt PHP4U. Ik had hem daar ook neergezet.
Sommige waarderen dat hier niet, maar 2 weten er meer dan een denk ik dan altijd maar.
 
Er is niks mis met crossposten op twee of meer verschillende fora.

Eerlijk gezegd wordt het eigenlijk juist niet gewaardeerd als je niet vertelt dat je het bij een buur-website vraagt.

Het gebeurt nog erg vaak dat er een topic open blijft staan waar reacties met oplossingen op binnenstromen, terwijl de discussie op de andere site allang afgehandeld en opgelost is. ;) Dan is het zonde voor de helpers dat ze hulp bieden terwijl die elders allang geboden is.
 
Soms zie je deze oplossing.
Artikel 1001 is 1 stuks. Artikel 1003 is 3 stuks. Artikel 1005 is 5 stuks.
Je hebt dan ook de mogelijkheid om bij afname van meer artikelen een extra korting te geven.

Je kan misschien eigenschappen gebruiken (zoals bij kleding de kleur). De eigenschap is dan nu "het aantal" met daaraan gekoppeld de prijs. Op basis van het gewicht kan je dan bepalen hoe de verzending is.
 
Het vervelende is dat wanneer ik een artikel aangeef dat deze 3 kilo is, en bij verzendoptie kies ik dan de instelling die ik in Woocemmerce heb gemaakt, en dus 3 kilo wordt pakketpost 6,95, dat het dan op brievenbuspost blijft staan.
Wat ik ook doe, wat of hoe ik het ook aangeef, het blijft allemaal brievenbuspost.

Ik had niet gedacht dat dit zo ingewikkeld zou zijn. Heb diverse handleidingen al na gedaan, maar niets werkt.
 
Oké, het is nu zo ver dat brievenbuspost artikelen ook de prijs van de breivenbuspost laat zien. En ook zo met de pakketpost.
We zijn dus al een stuk verder, Hoera!!

Nu zou ik eigenlijk willen dat wanneer er een artikel is die alleen afgehaald kan worden ivm de grootte, alleen afhalen wordt gezien in de winkelmand.
Nu komt er namelijk ook gratis verzenden te staan......

Ik heb al een code in functions.php gezet waarin ik alleen gratis verzenden kan laten zien, als iets gratis verzenden is.
Maar nu zou ik dit dus ook willen voor alleen afhalen.

De code van gratis verzenden alleen is:
Code:
function my_hide_shipping_when_free_is_available( $rates ) {
$free = array();
foreach ( $rates as $rate_id => $rate ) {
if ( 'free_shipping' === $rate->method_id ) {
$free[ $rate_id ] = $rate;
break;
}
}
return ! empty( $free ) ? $free : $rates;
}
add_filter( 'woocommerce_package_rates', 'my_hide_shipping_when_free_is_available', 100 );

Maar is er ook zoiets voor het alleen laten zien van afhalen. Ik kan het nergens vinden.
(ps. heb het op een ander forum ook zo neergezet als vraag ;) en al uiteraard hier mededelen als zij een antwoord geven. Ze hadden trouwens al een oplossing middels een plug-in voor mijn vorige vraag, maar dat werkte niet)
 
Laatst bewerkt:
Als je in WooCommerce, bij verzending, bij "free_shipping" (id van verzendmethode) dit invult: € 0,00
dan heb je gratis verzending als je bij een product "free_shipping" aangeeft.
 
Dat is niet wat ik bedoel.
Het gaat er om dat er meerdere opties zichtbaar zijn als iets alleen af te halen is.
Net zoals ik nu met die code alleen die optie van gratis verzenden laat zien, zonder andere opties.

Maar dat wil ik dus ook met afhalen. Als men afhalen ziet, maar ook brievenbuspost en gratis verzending, dan wordt het voor de klant wat ingewikkeld.
Nu zullen er niet veel artikelen alleen af te halen zijn, maar wel een paar.
 
Volgens de functie kan je "Afhalen" op dezelfde manier behandelen als "Gratis verzending"
Bij verzendmethodes een nieuw item Afhalen aanmaken en daaraan het tarief € 0 koppelen.

Nootje: Ik vertaal hier de werking van de functie, niet hoe je dit in WooCommerce invoert :)
 
Klopt, ik weet hoe je dat in Woocommerce moet invoeren. Alleen, er komt niet alleen Afhalen te staan, de overige opties komen er ook bij.

Zoals aangegeven, wanneer ik die code uit de funtions.php zou halen, dan krijg ik bij gratis verzending, ook alle andere opties te zien. Dat wekt verwarring.
Daarom wil ik bij Afhalen ook dat er geen andere opties bij komen. Maar wellicht kan het gewoon niet.
 
Dat ziet er belovend uit, dat ga ik proberen.
Gelukkig heeft ze niet veel alleen afhalen in de shop, voor nu nog maar 1 product (dus waar maak ik me druk om hahahahaha), maar ik wil gewoon dat het netjes en niet verwarrend wordt voor de eventuele kopers.

Thanx. Ik laat het uiteraard weten!
 
Twee nadelen bij zulke php aanpassingen
- bij een update kan je aanpassing worden overschreven door de update, het werkt dan niet meer.
- aanpassingen kunnen in een WP update mogelijk niet werken omdat de php anders is opgezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan