poort van apparaat vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Berichten
362
Hallo Helpmij,

Ik weet niet of dit de juiste categorie is om mijn vraag te stellen, maar ik ga het toch proberen. Ik maak gebruik van een Ip camera uit China, geen boekjes etc. die intern via p2pcam app prima te benaderen is. Ik heb een camera id, en verder niets. Na het aansluiten van de netwerk kabel op de camera, ben ik na veel moeite achter het statische ip van de camera gekomen. bij dat ip stond ook een mac adres en om de camera extern te benaderen moet ik een poort open zetten.

Nu mijn vraag.
Kan ik met behulp van het statische ip en mac adres van de camera er achter komen welke poort ik moet openzetten, die de betreffende camera gebruikt. En zo ja hoe? een open port finder geeft pas aan dat de poort open is, als de betreffende poort ook echt word benaderd. Maar ik weet niet welke poort ik moet forwarden om deze extern te kunnen benaderen.

alvast bedankt!
Groet Martijn
 
Ik heb een camera id, en verder niets.
Je geeft wel heel weinig info... mogen dit ook niet weten....

En:
Pas maar op... die webserver van zo'n Chinees ding kan zomaar super lek zijn of de info naar hun server sturen....
Durf je het nog steeds aan.... :d
 
Laatst bewerkt:
Ik zal wat meer info geven. Ik heb een experia box v10 met het standaard statische ip 192.168.2.254. Na de camera te hebben aangesloten op de netwerkkabel, was deze vindbaar in de app p2pcam met de zoek functie. Er kwam een chinezen naam met een ID: MEYE-026439-BFBDF. eenmaal verbonden met de camera kwam deze niet online binnen mijn netwerk.

Het duurde een tijd voor ik er achter kwam dat de camera misschien wel een ip heeft die niet gevonden kan worden door mijn experia box v10. ik heb dus in de router het statische ip veranderd naar 192.168.1.254, daarbij ook de subnet mask en standaard gateway veranderd. Toen kwam de camera online. Ik ben gelijk de wifi in gaan stellen in de camera, ( want dat kan alleen online via die app blijkbaar ). En toen de wifi op mn telefoon weer uitgezet. het resultaat is dat de verbinding met de camera weg valt zoals dat eerder was met het niet vindbaar zijn van het camera ip. Het ip van de cam is 192.168.1.119 en ik neem aan dat ik zonder een poort open te zetten op dit ip geen verbinding kan krijgen van buiten af.

het feit is dat 192.168.1.119 niet te benaderen is via http alleen via de app door middel van dat chinezen id en een wifi of kabel verbinding.
Ook werkt alles binnen het dynamische ip van 145.130.***.*** prima. Maar wanneer het dynamische ip veranderd is het gedaan met de pret.

Om terug te komen op jou vraag route99, de camera neemt de beelden niet op. en als die chinezen dan toch willen zien hoe de koe aan het bevallen is, dan mag dat van mij best :)

ik hoop nu wat meer info te hebben gegeven waar jullie iets mee kunnen
groet Martijn31
 
Ik zal wat meer info geven
Het hoeft niet ....
Lees: het is geen gunst dat je info geeft, maar normaal..
Dus dit voelt niet zo prettig aan bij mij, alsof het problem bij mij ligt....
Namelijk iets als: sorry ik was het vergeten... klinkt al totaal anders...

De app kan een lek zijn... niet omdat ze de koe kunnen zien... maar die app staat mogelijk zowel in verbinding met jouw complete netwerk en het internet....
Of de cam zelf lekt... naar het internet hangt af hoe makkelijk de camer naar buiten kan via een poort... zeker als je UPnP aan hebt staan, maar mss nog op andere manieren als jouw netwerk niet "waterdicht" is.
Het gaat dus niet om de "lek van de koe" maar om andere, meer serieuze lekken....
Je hebt minimaal 2 potentiele lek bronnen dus.

Is die http geen https?
En is de webserver in de cam wel actief? Anders doet ie zo wie zo nooit wat....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan