BIN bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

anciano

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Berichten
68
Beste forum gebruikers, ik zit al twee dagen te rommelen met een BIN file.
Ik nl een field monitor waar de firmware moet worden geüpgrade. Deze firmware heb ik van de officiële site gehaald. Dit zijn twee BIN files, deze moeten volgens de site op een USB stick worden gezet/uitgepakt. Hier is een video van, maar dit is een zeer slechte en super snelle video, waar ik niet uit kom. Mijn vraag wat moet ik precies doen om deze firmware via de stick de monitor van nieuwe firmware te voorzien. Ik heb een IMac & een Windows laptop, dus volgens mij is alles aanwezig
Hartelijk bedankt voor het meedenken
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk even in mijn glazen bol naar welke monitor je hebt, en welke video je keek.
 
De tekst maakt toch wel duidelijk wat je juist moet doen.
Waar loop je op vast?
 
Ik weet niet wat ik precies moet doen om deze BIN file op een stick te zetten. Had op beide computers dit geprobeerd om op een stick te zetten, maar als ik dan de stick koppel aan de monitor wordt de firmware niet overgezet. Ik heb dit geprobeerd met power iso, maar het blijft een BIN file. Dus het uitpakken lukt niet, volgens de video moet het toch worden uitgepakt?
 
Je hoeft het niet uit te pakken.

Firmware Version Checking:
Open your monitor and press “M” button to make the screen display the menu. You can check your Firmware Version in the bottom of the menu display. The firmware version is as follows:

VS-1 update

1. Download the desired firmware and decompress file to a USB stick. Connect the disk and the screen by the firmware update cable.
2. Put on the batteries on the V-screen and make sure it won’t loose contact during the updating.
3. Turn on V-screen and enter into the menu.
4. Select “OTHER SETTING” from the main menu and press right button to enter into. Press up and down to choose “SOFTWARE UPDATING”.
VS-1 update
5. Press right button to begin upgrading the firmware. V-screen shows “UPDATING” on the screen. And it will shut down automatically when the upgrading is finished.
Ik zet mijn roepies in dat je gewoon die bin-file op je stick moet zetten. Dat 'decompress' lijkt er op dat je het als zip file kan downloaden. Dan moet je het uitpakken. Zo niet, dan niet.
 
Laatst bewerkt:
Dus gewoon de twee bin files kopiëren naar de stick, thats it. Ga het zo proberen.....
 
Give it a try.. ;)
 
Niet gelukt, zie wel dat de usb stick even flikkert, maar het versie nr. veranderd niet.
 
Welke stappen heb je dan uitgevoerd?
 
Ik heb alles gedaan op de Windows laptop. Usb stick (4gb) eerst geformatteerd met FAT geen 32. Daarna de twee firmware bestanden binnengehaald. Deze werden herkent als zip bestanden. Deze op de computer uitgepakt en gekopieerd naar de Usb stick. Aangesloten op de monitor en via het scherm “software update” proberen de bestanden over te zetten. Stick flikkert wel, maar geen resultaat. Weer de bestanden uitgepakt en met power iso deze weer naar de stick gekopieerd en weer pakt de monitor de bestanden niet. Wordt er een beetje moedeloos van.....,.
 
Welke bestanden staan op de stick? En wat geeft het scherm aan als je voor Update kiest?
 
Laatst bewerkt:
Twee bestanden: VS-1S.bin & FINEHD.bin Het scherm geeft weer " Upgrading......" en de versie blijft in 1.4 terwijl dit moet zijn V. 3.2 & V. 2.7
 
Ja.... maar er staat toch:
1. Download the desired firmware
Dus 1 van 2...
Misschien wordt nu niet begrepen welke van de 2 gebruikt moet worden...
Dus volg svp EXACT op wat er staat en gebruik deze ene...zoals gevraagd wordt:
Download Firmware(1) Version:V3.2(2017.09.07)(Product Serial Number is 6ACxxxxxx, please download)

OF


Download Firmware(2) Version:V2.70(2017.09.28)(Product Serial Number is 6BPxxxxxx, please download))
Dus je moet weten welk serial number voor jou is.

En nu nog eens met het juiste BIN bestand upgraden?
Resultaat?
 
Beste beide mensen, achterop het scherm gekeken en ik heb geen van beide het serie nummer! Mijn apparaat begint met 6HO******
Dus daar zal het aan liggen, maar wel raar want de monitor is hetzelfde vandaar dat het niet werkt. Ga nog lobbyen bij de firma en sorry dat ik dit niet zelf heb gezien! Maar onwijs bedankt voor jullie hulp. Gr.
 
Niet raar... als het serienummer niet klopt is
OF
  • er is geen upgrade

OF
  • je moet een andere krijgen, die blijkbaar daar niet bij stond.


EN....
Je mag blij zijn dat het niet ging.... want stel dat het wel gegaan was en je een soort baksteen over gehouden had die niks meer deed...:eek:

Svp de volgende keer eerst beter lezen.... :eek:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan