GIMP-scherm is grijs in W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
948
GIMP (GNU) zit standaard op mijn laptop Lenovo x250 i7 met Linux Mint 19. Als ik dat programma open krijg ik een beeldvullend scherm met alle bewerkingsopties en dat scherm is in kleur.
Nu heb ik net GIMP (GNU) 2.10.6 gedownload op een Lenovo X250 i5 met Windows 10 en dan is dat beeldvullende scherm volledig in grijstinten. Alleen helemaal rechtsboven staan drie kleine blokjes en daarvan is de middelste oranje, maar verder is het hele scherm in grijstinten. Ook het opstart-icoontje onderaan in de taakbalk is grijs.
Het kleine schermpje tijdens het opstarten van GIMP is overigens wel in kleur en een kleurig plaatje (jpg) dat ik in het GIMP-scherm plaats is daar ook in kleur te zien. Ik neem toch aan dat het GIMP-scherm in kleur moet zijn, net als op mijn Linux laptop?
 
Laatst bewerkt:
Heb je soms de verkeerde skin, zoals de sknin van het plaatje?
Ergens bij de settings goed zetten neem ik aan. Effe in de documentatie of de help kijken?


gimp-2-10-6-file-dialog.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kom er niet uit. Het is inderdaad zo in grijstinten. Overigens heb ik een Nederlandse versie vanaf een site met dit soort bewerkingspprogramma's. Je kon dan de pro's en contra's lezen en via een link het gekozen programma rechtstreeks downloaden van de maker. In de handleiding die ik heb doorgeworsteld vind ik hier geen oplossing voor en ik vind alleen settings die met bewerken van beeld te maken hebben en niet met aanpassen van dit scherm. Ik vind alleen wat je moet doen als Gimp vastloopt. Als ik het grote zwarte en witte vierkant aanklik zie ik wel allerlei opties om kleuren in te stellen (in kleur) maar dat is het volgens mij ook niet. De term skin zegt me overigens niets.
 
Laatst bewerkt:
Had 'skin' in relatie tot Gimp al nagezocht op internet , maar dan waren het problemen met huidtinten. Verder allemaal meldingen van crashes tijdens bewerkingen. Zal verder zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan