Hoe door te gaan op de volgende regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

NPersijn

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2018
Berichten
56
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Ben bezig om mbv een macro de layout van m'n sheet te waarborgen.
Heb heel wat cellen samen gevoegd en doordat de gebruikers knippen en plakken verdwijnen de samen gevoegde cellen.
Het aantal cellen zijn te veel om op één regel te krijgen.
Hoe kan ik de regel afsluiten en op de volgende verder gaan met de formule?
Ik heb gelezen dat je een spatie en underscore moet gebruiken maar dat werkt niet.
Vast bedankt voor de reactie
Groet, Norman

Code:
Sub Cellen_goedzetten()


'
' Cellen_goedzetten Macro
'

'
Range("C9:D9,E9:F9,G9:H9,K9:L9") _
("C38:D38,E38:F38").Select
 With Selection
        .HorizontalAlignment = xlGeneral
        .VerticalAlignment = xlCenter
        .Orientation = 0
        .IndentLevel = 0
        .ShrinkToFit = True
        .ReadingOrder = xlContext
        .MergeCells = True
    End With
   End Sub
 
Zo:
Code:
Sub Cellen_goedzetten()

[COLOR="#008000"]'
' Cellen_goedzetten Macro
'

'[/COLOR]
Range("C9:D9,E9:F9,G9:H9,K9:L9" & _
      "C38:D38,E38:F38").Select
 With Selection
        .HorizontalAlignment = xlGeneral
        .VerticalAlignment = xlCenter
        .Orientation = 0
        .IndentLevel = 0
        .ShrinkToFit = True
        .ReadingOrder = xlContext
        .MergeCells = True
    End With
End Sub

Bedenk wel dat er ook een maximum zit aan het aantal cellen dat je in een Range kan opgeven.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt
Dat worden dan meerdere macro's. Het zijn in totaal 735 cellen die uit twee cellen bestaan.
Of is er een andere oplossing?
 
En waarom zou je in hemelsnaam zoveel cellen samenvoegen? Lijkt mij een kwestie van een verkeerd gebouwde sheet. En al helemaal als je gebruikers het ook nog eens 'fout' doen (in jouw ogen; snb (en vele anderen) geven ze groot gelijk...).
 
Hoewel ik het helemaal met Octafish eens ben, bij deze toch een mogelijkheid al die samenvoegingen middels een macro te doen.
Vul in kolom A de samen te voegen cellen in en druk op de knop:
Bekijk bijlage SamenVoegen.xlsm

Maar je kan inderdaad beter voorkomen dat gebruikers iets kunnen wijzigen aan je blad indeling.
 
Laatst bewerkt:
Jouw hele rooster is op te zetten zonder maar 1 samengevoegde cel. Als je de basis van Excel niet kent wat moet je dan met VBA?
 
@edmoor. Dank je wel voor je hulp.
@ieder ander. Ik ben lerend met exel. Wat ik maak is bruikbaar maar kan veel beter. Met behulp van cursus, boeken en forum leer ik steeds meer.
 
@VenA Ik heb er voor gekozen om met samengevoegde cellen te werken omdat ik boven in het rooster een start en eindtijd heb staan die aangepast wordt als de behoefte hiervoor is.
Zoals gezegd ben ik lerend en zou graag willen weten hoe ik dit anders zou kunnen doen.
Bij gevoegd een voorbeeldfile
Bedankt voor je reactie

Bekijk bijlage 329089
 
Dus de ochtenddienst kan wijzigen van 05:00 t/m 14:00 naar 07:00 t/m 11:00 en dit geldt dan voor iedereen?
 
Ben eruit. samenvoegen van cellen op mijn rooster tot een minimum beperkt. 8 keer.
Ik wil alle betrokkenen bedanken voor de hulp.
@VenA ik heb de start en eind tijden ergens anders neer gezet waardoor in het rooster de tijden samen in één cel staan.
Nog wel even bezig om alle formules en macro's aan te passen maar dan heb je wat.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft niet te reageren hoor als je niks zinnigs te zeggen hebt.


Je illustreert hiermee alleen dat je niet in staat bent een zeer zinnige bijdrage te begrijpen. Je hebt inderdaad nog veel te leren en niet alleen in Excel.
 
Zonder samengevoegde cel en toch een begin- en eindtijd.
 

Bijlagen

  • Splitsenbegineneind .xlsb
    13 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan