USB laat niet meer toe bestanden over te zetten (maar laadt toestellen wel op)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pderaeve

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2018
Berichten
4
Beste lezers,

Ik heb nu sedert geruime tijd het probleem dat mijn USB poorten vreemd reageren.
Zo kan ik wel een muis aansluiten en werkt die naar behoren maar als ik bijvoorbeeld mijn GSM (Honor 8) of e-reader (Kobo) koppel dan laden deze toestellen wel op maar worden deze niet herkend in "Deze PC" om bestanden van en naar die toestellen over te zetten.
Op de betreffende toestellen klik ik altijd op "verbinden met PC" of "Verbinding accepteren", zoals ik voorheen ook steeds deed.
Een USB stick wordt ook herkend en lukt het me om bestanden over te zetten.

Ik heb Windows 10. Vroeger lukte dit wel op deze laptop én met Windows 10 maar nu sedert een paar weken niet meer.
Ik heb reeds meermaals via apparaatbeheer de drivers laten updaten + ik heb ook al een paar keer de drivers allemaal verwijderd en via "Windows opnieuw opstarten" ze laten re-installeren.

Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen? Het is nogal vervelend omdat ik geen nieuwe boeken meer op mijn e-reader kan zetten.

Ik heb het bij deze toestellen bij elke USB-poort terwijl mijn muis en USB stick in elke USB poort wél werkt.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je op het Helpmij.nl forum bent.
Allereerst: er zijn kabels die niet geschikt zijn voor data overdracht. Bij sommige muziek spelers waren bovendien kabels met andere aansluitingen. Omdat een geheugenstick wel past heb je misschien een verkeerde kabel genomen. Of iemand heeft er op gezeten.

Zowat alle virus scanners kunnen USB apparaten blokkeren en vaak ook voor bepaalde gebruikers. Instellingen voor beveiliging worden wel eens aangepast onder algemene noemers zoals "veilig" "veiliger" en "veiligst." Zoek daarom in het antivirus programma naar; Voeg vertrouwde apparaten toe en Draagbare apparaten.
 
Bedankt voor de hulp maar ik vind nergens iets van Antivirus terug buiten Windows defender.
Volgens mij lijkt het aannemelijk dat de problemen begonnen zijn na een Windows update maar ik vind nergens terug in de Windows opties waar je vertrouwde apparaten kan toevoegen.
 
Ik heb nu sedert geruime tijd het probleem dat mijn USB poorten vreemd reageren.
Heb je nog herstelpunten of systeemkopieën van het moment dat alles nog wel goed werkte? Staan er vraagtekens in apparaatbeheer bij de betreffende onderdelen?

Dus Windows Defender en de Firewall hebben geen opties om vertrouwde apparaten toe te voegen?

Kijk hier eens naar. En deze.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen herstelpunten meer. De vroegste dateert van ergens 16 augustus ofzo.
Ik vind alleszins geen mogelijkheid in Windows defender.
 
Zo, hopelijk zijn jullie hier iets mee.

http://speccy.piriform.com/results/gIFeV4GXW252eI7YpR2iKXj

De laatste stap van je link van support heb ik niet uitgevoerd omdat ik niet de link HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\USB heb. Ik heb een paar zaken met USB in om op te klikken (bvb. "usbcir", "usbhub", etc...) maar niet een louter "USB".
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen herstelpunten meer. De vroegste dateert van ergens 16 augustus ofzo.

Is dat niet precies het systeem herstelpunt wat je nodig hebt? Voordat updates worden toegepast wordt bijvoorbeeld een herstelpunt gemaakt. Een herstelpunt zet drivers en het register terug maar doet niets met bestanden.

Een probleem met updates en de werking van de computer kan duiden op het niet geschikt zijn van drivers voor Windows 10. Windows veranderd ingrijpender dan bij vorige versies. Soms is het nodig om bij leverancier van merkcomputer en/of moederbord na te gaan of er wel chipset drivers zijn. Dit vereist een speciale benadering. Zo kan je proberen drivers te installeren in compatibiliteit modus en moet je in Apparaatbeheer nagaan, bij de uitgave nummers en datum, of Windows niet andere drivers geïnstalleerd heeft met updates (je kan automatisch updaten van drivers uitschakelen bij Update en afzonderlijk via Apparaatbeheer). Een uiterst belangrijk onderdeel om te hebben is een voor Windows 10 geschikte BIOS versie. Sommige Windows updates kunnen teruggedraaid worden via Programma's en onderdelen, met ingeschakeld: updates tonen.

Probeer Windows te repareren met de onderstaande opdrachten; Voer de installatieschijf in wanneer daarom wordt gevraagd.

sfc /scannow

dism /online /cleanup-image /restorehealth
 
Zoek het ook eens in de USB kabel, neem een ander.. Kijk ook in je telefoon en e-Reader, op het moment dat je een USB kabel aansluit, krijg je meestal een menu te zien over wat er moet gebeuren; alleen opladen of ook data overzetten..
 
31/08/2018 11:59; : PriceMeterLiveUpdateUpdateTaskMachineUA
31/08/2018 18:59; : PriceMeterLiveUpdateUpdateTaskMachineCore
31/08/2018 20:12; : IUM-F1E24CA0-B63E-4F13-A9E3-4ADE3BFF3473
1/09/2018 21:48;: OneDrive Standalone Update Task-S-1-5-21-1890577046-1904970765-735041783-1001 advRecovery
IUM-F1E24CA0-B63E-4F13-A9E3-4ADE3BFF3473-Logon
Optimize Start Menu Cache Files-S-1-5-21-1890577046-1904970765-735041783-1001
pricemeterdownloader
Zou die dingen in de scheduler verwijderen en zo ook die regels in opstarten die niets met de drivers of anti-virus heeft te maken, zet de boel echt uit en niet via snel starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan