Ziggo kabelmodem en IP camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Berichten
337
Ik wil een IP camera installeren die via Internet toegankelijk moet zijn, al vaak gedaan.

port forwarding ingesteld en IP camera met vast IP in het LAN werkend. Probleem is nu dat Ziggo kabel modem, dat meldt een kabelmodem adres uit de 10.x.x.x. reeks en dat is verschillend van het WAN IP adres dat het modem ook vermeld onder Internet status van het type 95.96.x.x.

De camera is niet op dat adres te benaderen en zoals verwacht ook niet op het 10.x.x.x adres (toch maar even geprobeerd)

Het kabelmodem zit volgens mij dus in een LAN van Ziggo en zal een gemeenschappelijk IP adres krijgen bij toegang tot Internet.

Hoe kun je bij Ziggo toch vanaf Internet op je eigen router komen en zo op de IP camera? Bridge mode en een extra router erachter?
 
In je router het poortnummer van de camera forwarden naar het IP adres van je camera.
Je bereikt hem dan via je outside IP adres gevolgd door het poortnummer.
Dus:
Code:
95.96.x.x:poortnummer
 
Dat heb ik uiteraard gedaan bij het forwarden, probleem is dat dat 95.96.x.x een adres is uit zg. Private Networks reeks. Het is geen uniek IP adres voor het modem maar geldt voor veel Ziggo gebruikers tegelijk.
 
Dat heb ik ook gedaan, nou ja, whoami dan, maar zelfde effect. Adres is dan ook wat het modem meldt, hetzelfde.
 
en de camera heeft een intern ip adres uit de reeks van het kabelmodem.
bij mij begint dat met 192.168.178 heb jijzelf voor de 10.x reeks gekozen.
Ook het poortje van de camera in het modem opengezet.
extern met : poortnummer gedaan ?

Hier werkt het namelijk met ziggo perfect.
 
Uiteraard, lokaal werkt het ook prima. Probleem is vanaf Internet op het modem/router te komen, zelfde probleem al eens gehad met een MiFi router, die kreeg ook geen uniek IP via fastinternet, daar moest overgeschakeld worden op advancedInternet, maar dat is enkel een optie met 4G netwerken.
 
heb je dit al eens gedaan mijnip : poortnummer dus bijvoorbeeld 182.182.182.9:88 als je dit in je eigen huis doet zet dan de wifi van het apparaat eens uit.
 
Yep, standaardtrucje nietwaar. ;-)
Probleem is dat ik geen vanaf Internet toegankelijk IP adres van het modem krijg, Internettoegang gaat via een gedeeld IP. Krijg toegang tot Internet via een LAN van Ziggo en heb dus geen WAN adres.
 
ip via de horizonbox?
 
Zou kunnen, toch eens die kast leeghalen hoe het is aangesloten, lijkt op eerste zicht dat van beide apparaten een coax diep de kast inloopt naar een splitter.
 
WiFi modem en Horizon box zijn inderdaad via een splitter aangesloten. Maar het lijkt mij dat modem en box niet met elkaar kunnen communiceren via een splitter???
 
is de toevoer van ziggo de groene kabel.
je krijgt dus vanuit het modem een ip adres.
welk modem van ziggo heb jij.
 
Is niet bij mezelf, maar groene kabel eindigt in de meterkast in het trappenhuis, vervolgens loopt er een coax het appartement in naar de splitter. Zal eens een kabeltje meenemen en een laptop aan die horizonbox hangen, zag dat die 4 uitgangen had voor netwerk.
Vraag me wel af waarom ze een splitter aansluiting gebruiken bij Ziggo, zo'n WiFi modem kan je ook gewoon met een ethernetkabeltje op die horizonbox aansluiten lijkt mij.

Blij dat ik zelf een Fritzbox en Sat met Vu-boxen heb en geen Ziggo. ;-)
 
In de horizon zit ook een wifi gedeelte daar kun je geen poort openen voor je camera.
In het modem van ziggo daar moet je alles instellen, welk type is dat ?
En ja de horizon krijgt een coax aansluiting met een eigen ip adres uit de kabel.
Het modem krijgt ook een ip adres en dat is normaal het ipadres waar je mee werkt, gaat normaal van daaruit een utp kabeltje naar je pc.
bekijk mijn aansluiting in het bijgevoegde plaatje.
de stekker met groene randje gaat naar het ziggo modem de andere gaat naar mijn horizon.
 

Bijlagen

  • IMG_0002.JPG
    IMG_0002.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan