scannen levert spiegelbeeld op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Slecht nieuws en goed nieuws.
Ik heb eerst geprobeerd de verschillende adviezen op te volgen waarbij ik een aantal doorlinks kreeg, zoals: https://samsung-scan-assistant.en.lo4d.com. Daarbij kreeg ik echter van mijn beveiligingsprogramma telkens het bericht: Poging gedaan toegang te krijgen tot een geïnfecteerd archief (Junkware (PUP) etc. etc. Ik durde toen niet verder te gaan.
Omdat eenieder het probleem zocht in het sturingsprogramma, heb ik de printer/scanner losgekoppeld, en hem vervolgens op de PC verwijderd en daarbij ook het sturingsprogramma.
Daarna heb ik met gebruik van windows update de printer/scanner met sturingsprogramma opnieuw geinstalleerd. Echter, zonder het gewenste resultaat. Nog steeds leverde het scannen vanuit Word een spiegelbeeldig resultaat op. Het gekke is dat wanneer je eerst een voorbeeld vraagt van de scan, dat hij er dan keurig uitziet, maar als je daadwerkelijk scant hij op de Word pagina in spiegelbeeld terecht komt.
Ik denk dat ik nu het advies van Manamana opvolg en contact opneem met Samsung.
Intussen heb ik echter wel een voorlopige oplossing dankzij de verschillende adviezen en wat geexperimenteer, en dat is het goede nieuws.
Ik kan nl. wel een goede scan maken via een kleine omweg, en die is als volgt:
Start... apparaten/printers....selecteer printer, waarbij een overzicht staat beginnend met äfdruktaken weergeven, etc. etc. inclusief "Document of afbeelding scannen".
Click op deze laatste en kies voor "NIeuwe scan" . Daarbij verschijnt een overzicht.
-Onder "" profiel" kiezen voor: "Documenten"(standaard, maar kan ook op "foto" worden gezet).
- onder Bron kiezen voor "Flatbed"
Click dan op "Zoeken". Vervolgens scannen, en vervolgens op "importeren". Er komt dan mini-weergave van gemaakte scan. Hierop clicken, en kiezen voor "kopieren". Tenslotte plakken op blanko WOrd pagina.


Voorlopig ben ik hiermee gered. Zogauw ik bericht heb van Samsung resp. de zaak definitief heb opgelost, dan koppel ik terug.
Heel hartelijk dank iedereen voor de geboden hartverwarmende hulp.
Met vriendelijke groet, JayLo
 
Ik vind het wel netjes van je dat je het zo hebt opgelost zeg, hard gewerkt:D. Oke so far so good. Nu denk ik dat je toch eens eens even je computer scannen met MBAM. Pak de free versie.

Toen je namelijk begon over PUP enz enz kreeg ik een raar gevoel......Wellicht is er iets aan de hand. Altijd downloaden van een originele website dat weet je Succes. https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
 
Laatst bewerkt:
Beste Senior Members, ik ben jullie heel erkentelijk voor alle checks, adviezen en steunbetuigingen. Ben bang dat ik me vertil als ik nog verder ga. Heb Malwarebytes toegepast, dat gaf geen problemen in mijn computer aan.
Het inschakelen van HP klantondersteuning middels electr. check van mijn printer/scanner/besturingssysteeem gaf aan "niet volledige software". Maar na aanclicken van "installatiepgramma ophalen"kwam ik weer terecht bij "Welkom bij HP klantondersteuning".
Nu ik een weg heb gevonden om zonder al te veel problemen scans te maken die niet spiegelbeeldig zijn, lijkt het mij het beste om het zo maar te laten, ook omdat ik niet nog meer van jullie tijd wil vragen.
Iedereen heel hartelijk dank nogmaals. Ik heb jullie hulp zeer op prijs gesteld.
Met vriendelijke groet, JayLo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan