scannen levert spiegelbeeld op

Status
Niet open voor verdere reacties.

JayLo

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2018
Berichten
8
Opeens levert het scannen van een document via mijn samsung printer een spiegelbeeld van het document op. Ik het Office 2003 en Windows 10. Wie kan mij helpen aan een oplossing voor dit probleem. Vast hartelijk dank!! JayLo
 
Kijk eerste eens bij de scanner instellingen.
Kans is zeer groot dat daar iets verkeerd staat.
 
Methode 1: spiegelbeeldopties uitschakelen.
Raadpleeg hiervoor de handleiding van de printer of probeer de onderstaande stappen.
Klik op de startknop en selecteer Apparaten en printers .
b. Klik met de rechtermuisknop op de printer.
c. Controleer nu de optie Spiegelbeeld , onder Afdrukvoorkeuren of Printereigenschappen en schakel deze uit.


Methode 2: Installeer de printerstuurprogramma's opnieuw.
Om stuurprogramma's te verwijderen. Open Programma's en functies door op de knop Start te klikken, op Configuratiescherm te klikken, Programma's te selecteren en vervolgens op Programma's en onderdelen te klikken .

Wat is het model van de printer? Belangrijk dan kun ja namelijk oplossing zoeken bij samsung op de website. Die hebben vaak hele goed workarrounds
 
Beste JayLo,

Ik heb uw vraag even in de juiste sectie gezet :)

Succes met de vraag!
 
Hartelijk dank voor de reacties en assistentie moderator. Ze helpen me wel verder, maar ik ben er nog niet uit. Via configuratieschema de instellingen aanpassen levert niets op, behalve dat ik merkte dat ik bij het starten van scan via configuratieschema (als test) geen spiegelbeeld krijg, terwijl dit nog steeds het geval is via de normale weg (insert/picture/via scanner). Het lijkt dus inderdaad aan de instelling van de scanner te liggen, maar in de instructie kwam ik spiegelbeeldig scannen vooralsnog niet tegen. Zal er dus nog meer in moeten duiken. Nogmaals dank, en als iemand nog een goed idee heeft, het gaat om een Samsung M267x (287x series) printer. Vast dank! Met vriendelijke groet, JayLo
 
Wellicht is het handig om het volledige model- / typenummer van betreffende printer/scanner even te vermelden...
Dan kunnen anderen online de handleiding nalopen en wellicht een tip geven wat tot de oplossing leidt..?
 
Dank voor de suggestie, Scrapheap!
De informatie op de achterzijde van de printer/scanner is:

Samsung Laser Multifunction
Model: Xpress M2875FW (geproduceerd in China, januari 2014)
en dan staan er nog de volgende nummers:
M/C; SL-M2875FW/SEE
S/N: 2D15BJDF10004WA

Ik hoop enorm dat iemand op basis hiervan mij kan adviseren hoe ik de scanner zo kan afstellen dat er geen spiegelbeeld scans meer ontstaan. Heel hartelijk dank alvast!!
JayLo
 
Ben even snel door de handleiding gelopen en kan niks vinden wat betreft spiegelbeeld ( mirroring )....
Het lijkt mij dus, vooralsnog, geen probleem met de scanner....
Vandaar dus de volgende vragen:
In welk format wordt de scan naar de pc gestuurd ( .pdf, .img, etc ).
Welk programma wordt er gebruikt / opent er om de scan weer te geven..?
 
Beste Scrapheap,
Wat aardig van U!
Ik zal precies vertellen wat ik doe (en altijd heb gedaan, tot nog toe zonder problemen, totdat mijn PC vastliep en ik een nieuwe (SSD) schijf kreeg, waarop mijn backups en programma's werden teruggezet. Kan toeval zijn natuurlijk.)

Ik heb sturingsprogramma Windows 10, en werk met Microsoft Word (Office 2003). Ik open Word en ga op een schone pagina staan.
Ik selecteer bovenaan de pagina eerst "Insert", dan click daaronder op "Picture" en click daarna op "from scanner or camera"
Ik kan dan kiezen tussen "Insert" of "Custum Insert". Als ik "insert" aanclick verschijnt na wat geluiden uit de printer/scanner het spiegelbeeld van de pagina die ik op de scanner heb gelegd.
Als ik "Custom Insert" aanclick, dan krijg ik o.a. de vraag: Wat wilt u scannen; Kleuren, zwart/wit e.d. Ik kan dan meteen scannen, maar ook eerst een voorbeeld vragen. Dit voorbeeld verschijnt niet pagina groot, maar verkleind. Gek genoeg is dit voorbeeld nog niet in spiegelbeeld en ook gewoon met de bovenkant boven. Maar als ik de scan vervolgens uitvoer, dan verschijnt de gescande pagina ondersteboven en in spiegelbeeld op het scherm. Het staat overigens gewoon in Word, wat ik kan zie als ik de pagina opsla.
Hoop dat u hier chocola uit kunt maken.... Vast dank voor het meedenken!!
Met vriendelijke groet, JayLo
 
Alphamax zou daar wel eens een punt kunnen hebben....
Zelf gebruik ik Office 2013 en daarin heb ik niet de mogelijkheid om via "Invoegen => Afbeelding" mijn scanner als bron te selecteren dus ik kan het helaas niet binnen mijn eigen pc verder onderzoeken.
Over gebruik ik geen multi-functional zoals jouw Samsung maar een losse Epson scanner en Brother laser-printer..
 
Ga eens naar de settings van de scanner en zet de "default settings" of "standaardinstellingen" eens terug.
Dat je de juiste driver moet hebben lijkt me een inkopper, maar laat Windows anders bij de scanner zelf nog eens zoeken naar de laatste driver.

Gebruik anders deze tool, als die er nog niet is en zet daar meer alles terug naar de defaults.
https://samsung-scan-assistant.en.lo4d.com/
https://samsung-scan-assistant.en.lo4d.com/screenshots

Edit: hier wordt "mirror" genoemd.
Installeer de "Scanning from Samsung Printer Experience" en kies punt 6 (bijna aan het einde)
6 Adjust the prescanned image with scanning operation functions such as rotate and mirror.
http://www.samsungsetup.com/ts/manual/Samsung M267x 287x Series/English/manual/CHDJGIGJ.htm

En? Lukt dat wel?
In combi met de terugzetten naar de defaults zou dat toch via 1 v/d 2 opties goed moeten gaan?
 
Laatst bewerkt:
Dank aan iedereen. Ik ga proberen eruit te komen, al is het voor mij geen gemakkelijke klus, waar ik echt voor moet gaan zitten. Hopelijk vanavond. Natuurlijk koppel ik terug. Nogmaals dank, m.vr. gr. JayLo
 
Als ik scan via word2007nl dan krijg ik dit scherm.
Clipboard02.gif
Dat is een ander scherm dan wat standaard bij mijn printer/scanner/combi hoort.
Dus het lijkt alsof het via een ander programma/driver loopt.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me wel duidelijk...:eek:
Mijn vermoeden dat je wat verkeerd geïnstalleerd hebt lijkt juist.
Kan gebeuren.

Verwijder alles van Epson in het configuratiescerm en dan programma's of zo.
Dan herstarten en kijken of alles weg is.

Dan de Samsung software ophalen op de support pagina van ie Samsung MFC en installeren.
Zet die "Scanning from Samsung Printer Experience" tool er ook op.

En dan? Opgelost?
 
@route99

Ik denk dat je een paar antwoorden door elkaar haalt
Jaylo -> vragensteller -> probleem -> samsung
alphamax -> vragenbeantwoorder -> geen probleem -> epson
 
Idd... sorry.. we moeten even geduld hebben...:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan