Regelmatig wegvallen wifi connectie Windows 10 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick_66

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
72
Hallo allemaal,

Ik heb al sinds langere tijd last van het steeds wegvallen van de connectie met de wifi router. Ik heb een Windows 10 laptop en sinds kort maakt mijn laptop ook niet automatisch verbinding meer met de wifi router. Dit moet ik handmatig doen.

Tijdens het internetten valt soms de verbinding weg en dan moet ik weer handmatig een verbinding maken. Met andere apparaten zoals een tablet of smartphone heb ik er geen last van. Lijkt dus echt een probleem in mijn laptop te zijn. Het begint nu erg vervelend te worden en ik kan er geen oplossing voor vinden. Het wifi signaal is ook sterk genoeg, dus daar kan het niet aan liggen.

Voorheen had ik hier geen last van. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
 
Kijk eens bij de instellingen van de netwerkkaart van die laptop.
Misschien dat deze zo staat ingesteld dat Windows hiervan de voeding mag uitschakelen.
 
Kijk eens bij de instellingen van de netwerkkaart van die laptop.
Misschien dat deze zo staat ingesteld dat Windows hiervan de voeding mag uitschakelen.

Bedankt voor je antwoord. Helaas is deze optie al uitgeschakeld. Onder energiebeheer is deze niet aangevinkt.

Heb al van alles geprobeerd, maar blijf er last van houden.
 
Probeer Automatisch ip adres toewijzen alsvolgt.

Ga naar Netwerkcentrum (kan via rechts klikken op het kleine netwerk pictogram) Klik in het midden van die pagina op jou verbinding en kies Eigenschappen. Selecteer het onderdeel Internet protocol versie 4 en kies weer Eigenschappen. Zet de radioknop op Automatisch ip adres toewijzen. Let wel: dat wat er staat ingevuld is dan leeg. Merk ook op dat hier de DNS server kan worden opgegeven. Misschien goed om te weten dat dit een betrouwbare en snelle service zou moeten zijn want op een pagina moeten verschillende adressen vertaald worden in code en routes over het Internet (de DNS service van Google is 8. 8. 8. 8. en 8. 8. 4. 4.)
 
Probeer Automatisch ip adres toewijzen alsvolgt.

Ga naar Netwerkcentrum (kan via rechts klikken op het kleine netwerk pictogram) Klik in het midden van die pagina op jou verbinding en kies Eigenschappen. Selecteer het onderdeel Internet protocol versie 4 en kies weer Eigenschappen. Zet de radioknop op Automatisch ip adres toewijzen. Let wel: dat wat er staat ingevuld is dan leeg. Merk ook op dat hier de DNS server kan worden opgegeven. Misschien goed om te weten dat dit een betrouwbare en snelle service zou moeten zijn want op een pagina moeten verschillende adressen vertaald worden in code en routes over het Internet (de DNS service van Google is 8. 8. 8. 8. en 8. 8. 4. 4.)

Hallo en bedankt voor je antwoord.

Ik heb gekeken maar de wifi adapter staat ingesteld op automatisch verkrijgen van een IP adres. Bij DNS heb ik nu beide IP adressen ingevuld. Stond eerst op auto. Is de door jou genoemde DNS servers van Google beter om in te stellen?

Overigens moet ik nog steeds handmatig verbinding maken met de wifi router.
 
Een DNS server kan door de Internet provider zijn aangewezen. Dit kan problemen geven wanneer dat niet de beste is. Om voor zeker te gaan zou je zelf een keuze kunnen maken. Op de pagina van volgende link staan onderaan verschillende. Snelheid speelt trouwens ook een kleine rol. https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/alternatieve-dns-instellen

Om op het probleem terug te komen. Ik gok er dan op dat de opties van Voorkeursnetwerk niet goed zijn opgegeven. De Adapter kan zoeken naar de sterkste zender waar die eigenlijk alleen verbinding moet maken met de laatst opgegeven.

Heeft u een stuurprogramma voor WiFi, dan raad ik aan om dit te verwijderen bij Programma's en onderdelen en Windows alleen de driverbestanden aan te wijzen. Windows kan WiFi goed configureren, tenminste als de wireless service aan staat.
 
Laatst bewerkt:
Een DNS server kan door de Internet provider zijn aangewezen. Dit kan problemen geven wanneer dat niet de beste is. Om voor zeker te gaan zou je zelf een keuze kunnen maken. Op de pagina van volgende link staan onderaan verschillende. Snelheid speelt trouwens ook een kleine rol. https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/alternatieve-dns-instellen

Om op het probleem terug te komen. Ik gok er dan op dat de opties van Voorkeursnetwerk niet goed zijn opgegeven. De Adapter kan zoeken naar de sterkste zender waar die eigenlijk alleen verbinding moet maken met de laatst opgegeven.

Heeft u een stuurprogramma voor WiFi, dan raad ik aan om dit te verwijderen bij Programma's en onderdelen en Windows alleen de driverbestanden aan te wijzen. Windows kan WiFi goed configureren, tenminste als de wireless service aan staat.


Ik heb gekeken of er een specifiek stuurprogramma voor de Wifi is. In de lijst staat het volgende:

Intel ProSet wireless software. Dit staat 2x in de lijst. Kan ik deze zo zonder problemen verwijderen?

Heb de volgende instelling ook op Aan staan:

Automatisch verbinding maken binnen bereik. Desondanks moet ik telkens na opstarten van mijn laptop toch handmatig een verbinding maken en valt de Wifi connectie ook soms weg.
De verbinding werd zojuist ook verbroken nadat ik mijn reactie op het forum wilde plaatsen. Maak standaard een kopie van mijn bericht voordat ik het bericht ga versturen.

Erg vervelend en kan hier nog steeds geen oplossing voor vinden. Altijd maar weer ellende met Windows!!! :)
 
Is er bij Bekende netwerken beheren de goede netwerknaam opgegeven en alleen verbinden met dit netwerk doe dan het volgende. Ga in het menu van de router en geef bij Instellingen wijzigen een heel ander kanaal op. Er kan immers storing zijn.

Je kan de software voor WiFi gerust beide weghalen, er staat wireless bij. Download wel eerst de nieuwste drivers en wijs deze map (die met het .inf bestand) aan nadat Windows nieuwe hardware detecteert. https://www.intel.com/content/www/u...5587/network-and-i-o/wireless-networking.html

Deze Intel software ondersteunt adapter switching. Misschien valt de WiFi verbinding weg als er gedacht wordt dat er verbinding via de kabel is. Hier is een pagina over desbetreffende instellingen maar ik ga dan uit van een fout en dat je geen kabel gebruikt. In ieder geval kan je dit switchen in Windows uitschakelen. https://social.technet.microsoft.co...-of-wifi-and-ethernet?forum=w7itpronetworking
 
Is er bij Bekende netwerken beheren de goede netwerknaam opgegeven en alleen verbinden met dit netwerk doe dan het volgende. Ga in het menu van de router en geef bij Instellingen wijzigen een heel ander kanaal op. Er kan immers storing zijn.

Je kan de software voor WiFi gerust beide weghalen, er staat wireless bij. Download wel eerst de nieuwste drivers en wijs deze map (die met het .inf bestand) aan nadat Windows nieuwe hardware detecteert. https://www.intel.com/content/www/u...5587/network-and-i-o/wireless-networking.html

Deze Intel software ondersteunt adapter switching. Misschien valt de WiFi verbinding weg als er gedacht wordt dat er verbinding via de kabel is. Hier is een pagina over desbetreffende instellingen maar ik ga dan uit van een fout en dat je geen kabel gebruikt. In ieder geval kan je dit switchen in Windows uitschakelen. https://social.technet.microsoft.co...-of-wifi-and-ethernet?forum=w7itpronetworking

Ik zal eerst eens kijken of ik de router in kan stellen op een ander kanaal. Hoe weet ik welk kanaal ik het beste kan gebruiken?

Verder gebruik ik inderdaad geen kabel. Altijd wifi.

Bedankt voor de tips!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan