k9 mail verzend niet met gmail smtp

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Ik heb een nieuwe android en daar weer k9 mail op gezet. Ik gebruik de smtp van gmail voor verzenden maar tijdens t instellen krijg ik nu een foutmelding. Google geeft geen duidelijkheid...

Screenshot_2018-08-31-09-46-42-567_com.fsck.k9.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de gegevens inmiddels zo vaak voorbij zien komen dat ik alles uit mn hoofd ken. T is alleen nu dat ik een nieuwe smartphone heb dat t kennelijk niet lukt...

*edit*
Binnenhalen lukt overigens prima, het versturen middels de smtp van gmail geeft problemen
 
Laatst bewerkt:
Ik loop wat voor op mijn eigen bijdrage; het instellen van de smtp van gmail lukt niet, dus aan syncen kom ik al niet eens toe
 
Dan is het wellicht toch raadzaam om het rijtje af te gaan.
Staan bij Gmail on line (webmail) de settings wel op smtp en niet op POP... nok? Dan lukt het nooit als je dat niet aanpast...
 
En volgens mij moet je dan ook IMAP doen voor te syncen. ;)
 
Alle smtp instellingen staan zoals voorheen op miin vorige foon, maar met eerder genoemde foutmelding als eerder gepost.
 
Ik heb een nieuw google account aangemaakt. Dit nieuwe gmail adres en wachtwoord ingevuld als smtp gegevens in de k9 app word wel geaccepteerd. Ik heb dus de indruk dat de fout ontstaan is nadat ik van mijn originele google accout mijn ww heb aangepast. Geen idee wat daar nu is mig gegaan maar t werkt in elk geval weer, zij het met een omweg...
 
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan