Openbaar wifi beveiligen zonder VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
de vraag is of een apparaat is voor een android telefoon waarmee men openbare wifi kan beveiligen. ik gebruik geen internet onderweg alleen thuis gebruik ik mijn eigen wiffi (heb alleen een prepaidkaart)
 
Thuis alleen wifi, dan heb je de huidige standaard beveiliging dus aan staan en is dat in principe ok.

Geen internet onderweg? Dus...geen probleem daar.

Dan heb je in principe helemaal geen probleem of ik heb je vraag verkeerd begrepen.

Zorg wel dat de router of zo, die de wifi regelt, de laatste updates heeft. Of je provider pusht dat.

Voor de rest ben je als gebruiker het grootste risico... op welke sites je komt en of je onveilige apps / programma's gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Vraag verkeert gesteld.
ik wil zo af en toe op internet via een openbare wifi. is er behalve VPN iets anders Een apparaat dat je op de telefoon kan gebruiken om een openbare wifi daarmee te beveiligen
 
Lees dit maar eens door, de tips: http://www.allesoverdraadloosintern...-gebruik-maken-van-een-openbaar-wifi-netwerk/
Naast dat je zorgen moet dat het in orde is wat bij de tips staat en dan voel je je nog niet veilig, of het is gewoon zo... dan moet je toch een VPN gebruiken, die eigenlijk ook tot de tips behoort.

Ik heb er zelf een gemaakt, de gratis VPN's hebben hun bedenking ("gratis".... qua geld maar ook qua data/reclame?) en de betaal VPN's hangt het sterk af van het pakket, starten bij ca 3 euro p/m.
Mijn kosten ca 6 tientjes eenmalig.

Hier kun je het mee opzetten voor ca 6 tientjes, je moet je wel een beetje verdiepen, maar het is te doen (ben zelf meer ervaren)
http://www.zwiebelfam.nl/camper/VPN/index.htm
 
Laatst bewerkt:
ik heb begrepen dat de rasberry thuis en aan moet staan. Ik denk dat mijn geliefde echtgenote daar niet blij mee zal zijn. dan maar liever geen internet. is er helemaal niks anders dat je mee kan nemen en daar ter plaatse kan inschakelen
 
Ja, op je mobiel.....betaalde VPN or gratis VPN met risico's...

PS: die rasberry moet thuis idd aan staan of je moet er een Wake on LAN optie op installeren (Google zelf...).
De hoeveelheid energie die het dagelijks verbruikt haal je wrs wel uit het iets minder TV kijken, de lampen nog eerder uit, etc...
Dat is peanuts tov de rest...
 
dat is het juist mijn vrouw wil op vakantie niks laten aanstaan. Behalve wat echt nodig is. dus de keus is internet op vakantie of ruzie met de ega. en dan is de keus niet moeilijk :eek:
maar in ieder geval bedankt voor de uitleg
 
Leg uit dat je gehackt kunt worden en als er een man in the middel aanval komt je ook ze jouw bankrekening leeg kunnen roven terwijl jij bezig bent met on line bankieren.. en je zelf elke keer akkoord gaat maar zij er tussen zit en de bedragen naar een andere rekening doorsluizen...
Ach, prima ... dan ziet ze het wel als de thuis zelf weer kijkt of de afschriften lees als je die nog hebt...

Soms moet je keuzes maken in het leven....
 
een geruststelling ik doe nooit online betalingen dit omdat ik internet niet vertrouw en de banken komen met de smoes eige schuld dikke bult als ik niet contant of met een betaalkaart kan betalen gaat het niet door
 
Laatst bewerkt:
En je pint ook nooit uit de muur? Die voorzetmondjes kunnen ook gevaarlijk zijn...
Bol.com doet het toch nog met acceptgiro kaarten... zolang het duurt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan