Problemen met opladen iPhone 7 en iPad mini 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Beste lezers,

Ik ervaar problemen met het opladen van mijn iPhone 7 (2 jaar oud) en iPad mini 2. (4 jaar oud)
Ik gebruik originele Apple kabels van 2 meter, omdat de meegeleverde kabels niet lang genoeg zijn.

De iPad is geleverd met een grote adapter (rechthoekig blok) De iPhone is geleverd met een platte stekker.
Wanneer ik probeer op te laden met de iPad adapter, dan begint het laden helemaal niet. De iPad en iPhone
laten heel even zien dat er stroom in komt, (icoon van een leeg batterij met drie rode streepjes onderin) maar
laadt vervolgens niet op.

Wanneer ik de adapter dan uit het stopcontact of stekkerdoos haal en deze er opnieuw in stop, dan gaat het wel goed.

De adapter van de iPhone werkt wel goed op de iPhone, maar laat op de iPad de melding 'Opladen uit' zien.
Dit duidt erop dat er te weinig spanning op de kabel staat om de iPad goed op te laden.

Zowel de adapters als de snoeren zijn originele Apple producten.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Zijn er evt. oplossingen die sommige van jullie hebben uitgeprobeerd?
 
En hoe is het met de korte kabels?

PS: Vreemd verhaal lijkt het of toeval dat er 2 apples apparaten het niet doen....?
 
en de laad openingen in de iPad en iPhone zijn stofvrij ?
 
Alles uitzetten en dan eens kijken. Breukjes....
 
Laatst bewerkt:
En dat tegelijkertijd bij 2 apparaten van apple... ben geen echte apple adept, maar vind het gewoon te toevallig...
 
het zijn twee verschillende adapters, de platte stekker is niet geschikt om de de iPad op te laden.
De grote stekker is voor beide geschikt.
Dit heeft puur te maken met de amperage, het voltage blijft gelijk.
Maar zoals ik al typte zijn de aansluitingen schoon ( stof erin kan een oorzaak zijn )
 
Dat je de originele aan moet sluiten is een inkopper, 2x hetzelfde probleem is wel erg veel toeval, dan moet het stof haast een meter of zo hoog liggen.... de wonderen zijn de wereld niet uit dus het kan nog steeds..... ;)
 
is geen inkopper ben zelf een apple gebruiker.
 
De sectie hardware overig is bedoeld voor computer gerelateerde hardware.
Om die reden je vraag verplaatst naar een meer geschikte sectie.
Succes.
 
Ik ben ook een Apple gebruiker..... maar ben gewoon een zeer kritische gebruiker ervan in die zin de prijs/kwaliteit verhouding heel ver te zoeken is. Je betaalt imho heel veel geld voor alleen het gevoel...
De huidige Iphones, maar ook bepaalde Samsungs phones rond de 1000 euro... niet normaal
Psychologisch wel sterk gedaan dat je je voor je gevoel zoveel laten betalen...
Mijn zoon, professionele documentaire fotograaf, heeft een aantal Macbook Pro's & Iphones gehad, maar als zzp-er trof het hem uiteindelijk te diep in zijn portemonnee (te duur en te vaak stuk) ...en toen was het met "het gevoel" zo afgelopen....

Hij heeft nu een Asus notebook (Zenbook UX410UA), is er zeer tevreden over en zelfs nadat ie ook nog een nieuwe mobiel gekocht had... nog geld over gehouden ook tov een Macbook Pro...
Af en toe mist ie alleen nog een paar handigheden van MacOS, maar is nog niet zover dat ie een HackIntosh versie ipv Windows 10 (super stabiel) wil hebben op zijn Asus.

Oja: ik heb de Iphone 5S gekocht toen ie 240 euro was... Het was op dat moment een van de weinige met een 4" scherm, met een up to date Operating System, er was nog een Sony maar die koste 480 euro... De rest (vd Androids) liep hopeloos achter mbt d versies en de update opties.

No way dat ik huidige Iphone, Samsung et al hoge prijzen ga betalen.. het is maar een telefoontje...
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Meestal is vervuiling van de u.s.b. / lightning kontakten de hoofdoorzaak van dergelijke problemen ...

Dit :

https://www.benl.ebay.be/itm/LCD-US...416199?hash=item44240a1347:g:IQMAAOSwqz9bYBZL

Kun je gebruiken om laadstroom /capaciteit , en d+ / d- spanningen te controleren.

d+ / d- gebruikt apple om de netadaptor te identificeren .... (dat men niet probeert om 2.5A te trekken uit een 1 A adaptor)

Is trouwens ook de reden waarom de ipad niet wil laden met een iphone adaptor.

Het gebruik van te lange oplaadkabels , in combinatie met geoxydeerde kontakten , knikken in de kabel , etc ... , geeft net iets te hoge overgangsweerstanden , waardoor deze problemen ook kunnen ontstaan.

Meer info hierover : https://www.google.be/search?source...j33i22i29i30k1j33i21k1j33i160k1.0.FsaghLDcpHE


Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan