Epson ET 2500 op wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koelieman

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
34
Geachte medeforummers,
ik zoek jullie hulp bij het volgende: Graag wil ik mijn reeds met USB-kabel geïnstalleerde printer nu ook via wifi gebruiken.
Het is een Epson ET 2500 en ondersteunt volgens mij het gebruik via wifi.
Ik gebruik Windows 10 X64 Pro.
Via de handleiding kom ik niet verder, omdat ik de jargon niet machtig ben. Daarom mijn verzoek om het in Jip en Janneke taal stapsgewijs voor te kauwen.
De printer/scanner is nu dus al in gebruik en doet het uitstekend, zowel in Windows als in Linux. Ik heb ook al de app van Epson (Iprint) op mijn mobiel.
Alleen de configuratie nog, maar daar snap ik niet veel van.

Bedankt alvast voor het lezen en ik kijk graag uit naar de reacties.
Grtz, koelie.
 
Dag, Volgens Epson moet u de software dan weghalen van de computer. Dit kan in de programmagroep bij Uninstall of bij Programma's en onderdelen via Verwijderen. Start de computer opnieuw op zonder dat de printer met de computer verbonden is en installeer opnieuw de printersoftware voor Windows 10 64 bits, zoals u heeft op bijgeleverde schijf of kan downloaden bij Epson. De installatieprocedure leidt u naar de keuze van WiFi verbinding en een lijst met daarin uw netwerknaam.

Al heel snel kan de printer worden verbonden wanneer u een WPS knopje op de router heeft. Tegenwoordig is dat meestal het geval. Doe daarvoor het volgende: Zorg voor een afstand waar minimaal een goede verbinding is, twee muren en 20 meter is acceptabel maar de router en printer moeten goed geplaatst zijn voor draadloze ontvangst en zonder storingsbronnen er vlak bij. Druk op het WPS knopje van de router. Binnen twee minuten gaat u naar de printer. Houdt het WiFi knopje daarvan 3 seconden ingedrukt maar in ieder geval tot dat de linker kant van het WiFi lampje groen wordt. Dan is de printer verbonden met de router.

https://files.support.epson.com/docid/cpd4/cpd42912/index.html

Rest alleen nog om bij printopdrachten te wijzen naar de netwerkprinter en de printer zal in stand by, dus niet uitgeschakeld moeten staan.
 
Hoi Alfred2, bedankt voor de reactie.
Ik zit alleen te denken . . . als ik eerst de software moet verwijderen en dan naar wifi gedirigeerd wordt bij een nieuwe installatie, kan ik dan toch alleen maar via wifi afdrukken? Of zie ik dat verkeerd?
Zoals het nu werkt, is dat prima. Ik wil wifi alleen als extra erbij om eventueel via mijn mobiel te printen.

Grtz, koelie.
 
Ja, ik denk dat je daarna de kabel er in kan doen en dat de WiFi verbinding daar dan niet meer mee verloren zal gaan. Ieder toestel met WiFi aangemeld of aangesloten op de router moet dan de printer kunnen vinden en daar mee af kunnen drukken. Heeft u op de router geen WPS knopje dan? In het menu van de router (een internet adres zoals 192.168.2.254 wat onder op de router of in het bijbehorende boekje staat) kan WPS trouwens uitgeschakeld staan.

Het is Epson zelf die schrijft dat je eerst de software moet verwijderen wil je van een USB verbinding overgaan op draadloos printen. De kabel daarna gaan gebruiken is helemaal geen probleem met printers/scanners dus dat zou ik maar vreemd vinden. Hier staan ook geen opmerkingen over bij probleemoplossing: https://files.support.epson.com/docid/cpd4/cpd42912/index.html Dit opnieuw de software moeten installeren na het te verwijderen staat dus niet bij gebruik van automatisch een beveiligde verbinding maken via WPS.
 
Hoi Alfred 2,
Hoewel ik er een beetje huiverig voor was, heb ik op mijn laptop de printer opnieuw geïnstalleerd.
Dit ging echt perfect en dan krijg je het gevoel weer, hé. Waarom niet eerder gedaan?

Hoe dan ook, hartelijk dank voor de moeite en een mooie dag.
koelie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan