Install printer dmv batch op lokale computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja daar dacht ik ook aan maar, stel de pc start op. Opruimscript begint, dan komt install script. Alleen bij uitloggen komt die printer in profiel. Er wordt vervolgens ingelogd op een locatie buiten mijn beheer waar opruim script niet actief is.....
 
Startup scripts kun je gewoon kwijt in de Startup folder onder programdata, maar een logoff script is een ander verhaal.
gpedit (ook voor local policies) heeft Microsoft weggelaten uit Windows 10 Home.
Echter, de package is wel beschikbaar in C:\Windows\servicing\Packages\
Je kan de gpedit package installeren door een .cmd bestand te maken met deze inhoud:
Code:
@echo off
pushd "%~dp0"
dir /b C:\Windows\servicing\Packages\Microsoft-Windows-GroupPolicy-ClientExtensions-Package~3*.mum >Files.txt
dir /b C:\Windows\servicing\Packages\Microsoft-Windows-GroupPolicy-ClientTools-Package~3*.mum >>Files.txt
echo Installing Group Policy Editor...

for /f %%i in ('findstr /i . Files.txt 2^>nul') do [B]dism[/B] /online /norestart /add-package:"C:\Windows\servicing\Packages\%%i"

echo.
echo Installation complete.
echo.
pause

Let op Vraag op dit forum of zoek op internet of de regel
dism /online /norestart /add-package:"C:\Windows\servicing\Packages\packagename.mum"
werkelijk geen invloed heeft op andere zaken omdaat dism een heftig commando is.

Als na installatie de gpedit beschikbaar is dan kan je makkelijk op internet vinden hoe je hiermee een logoff script kan maken.
 
Bedankt voor het gedetailleerde antwoord, maar gpedit.msc draait gewoon. Als ik het opstart ga ik naar Windows settings...logoff....en dan kan ik daar een .bat file instellen die dan terecht komt in de map die ik zei. Alleen het instellen moet handmatig gebeuren. Ik kan niet een .bat in de map zetten zodat die bij logoff geactiveerd wordt. Dat heb ik getest.
Ik dacht misschien met een register key het aan te kunnen zetten. Google maar eens.. niet te vinden.
 
gpedit.msc draait gewoon
Op mijn pc staat de laatste Windows 10 Home en is gpedit niet beschikbaar (wel als nog te installeren package).
Gebruik je Win 7 of 8.1? Of de Pro versie?
 
Hoi route99,
Bedankt voor je antwoord. Scheduled task had ik ook in gedachte alleen ik las problemen dat het uitloggen en de task schedular script elkaar blokkeren. Script wordt bijvoorbeeld te vroeg gestopt.

Als een pc netjes wordt afgesloten, logt hij dan ook uit? en bij switchen? of logt hij alleen uit bij sign out? Dat zijn allemaal gevaarlijke issues om te bepalen wanneer het script moet draaien. Het liefst bij allemaal, maar ga dat maar eens scripten. Wordt gevaarlijk. Daarom een Opstartscript is eenvoudig, maar tegenhouden van op opname in profiel niet. Een printer installeren en verwijderen gaat ook alleen wanneer een user actief is.
Ik denk dat ik nog even andere opties ga bedenken. Bedankt iig voor jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan