medium gemaakt op naar bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
150
Mijn foto en video bestanden geef ik een naam jjjj-mm-dd_uu-min_volgnr_xxxxxxenz

Voor fotos gebruik ik NameExif dat de datum en tijd "genomen op" uit de exif data aan de bestandsnaam toevoegt. Met het eenvoudige maar uiterst gebruiksvriendelijke A.F.5 Rename your files 1.1 doe ik alle overige door mij gewenste bewerkingen van de bestandsnamen. A.F.5 kent nl. alleen de door Windows aan een bestand toegekende data en geen exif of andere tag gegevens.

Echter:
Bij video bestanden zoals MP4 heb ik niets aan deze programmaatjes. Tot voor kort wist ik zelfs niet dat er ook in video-bestanden (in ieder geval bij MP4) een "medium gemaakt op" datum wordt vastgelegd. In de Windows Verkenner kan die in een kolom worden weergegeven.

De vraag is dan natuurlijk hoe kan ik die net als bij fotos aan de bestandsnaam toevoegen. Op internet heb ik wel wat ingewikkelde verhalen gezien die me niet helemaal duidelijk zijn maar ik hjeb behoefte aan zoiets als de hiervoor genomen programma's die honderden bestanden ineens behandelen.

Kent iemand zoiets?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan