Traceren welke hoeveelheid die men download..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo beste helpers...

Naar aanleiding van de grote jacht die misschien binnenkort gaat losbarsten..!! zie artikel : https://tweakers.net/nieuws/143019/nederlandse-staat-is-aansprakelijk-voor-uitlatingen-over-illegaal-downloaden.html
Heb ik eigenlijk de vraag of men het al kan zien dat men uit illegale bron download of hebt gedownload, ook kunnen zien in welke hoeveelheid ?
Ik bedoel daarmee te zeggen, dat als men bijvoorbeeld een post binnen haalt en hij wordt door een bepaalde reden afgebroken (onvolledig, retentie, etc.)
en men heeft dus feitelijk niks gedownload, ben je dan ook nog strafbaar ? Ik maak even het vergelijk; 'Ik vind een portemonnee op straat met daarin €300,-
, kijk er in en leg hem na twee dagen weer terug mét volledige inhoud waar ik hem vond' .... Er is dus feitelijk niks gebeurd !!

Hoe zit dit dus met data die men download ? Kan iemand (newsserver, etc) zien hoeveel ik van een bepaalde post heb binnen gehaald en al dan niet
dus een volledig bestand (Film/spel/cd/dvd) in mijn bezit zou hebben ?

Hoor graag jullie mening

groet,


Remy
 
Ik maak even het vergelijk; 'Ik vind een portemonnee op straat met daarin €300,-
, kijk er in en leg hem na twee dagen weer terug mét volledige inhoud waar ik hem vond' .... Er is dus feitelijk niks gebeurd !!
Typisch voor een Nederlander. Erin kijken en € 300,- euro niet genoeg vinden en weer terug leggen!
"Nou wat we willen bereiken is dat legaal gebruik eeh van eh content, van films en muziek dat dat de norm wordt en dat illegaal gebruik dat dat ehh achterhaald is in de toekomst."
Begrijp niet wat er zo bijzonder is aan deze uitspraak. Het is eerder een beroep op normen en waarden dan op juridische consequenties.

Ik snap de hele discussie niet. Illegaal betekent "in strijd met de wet". Is het in Nederland vreemd dat zaken worden gedoogd? Dacht het niet! Maar het staat iedereen vrij naar de politie te stappen en aangifte te doen en het OM kijkt of ze kunnen vervolgen. De rechter doet dan uitspraak.

Tot 10 april 2014 werd in Nederland bij de toepassing van deze regeling geen onderscheid gemaakt tussen downloaden uit legale en illegale bron. Op 10 april 2014 heeft het Hof van Justitie van de Europese Unie geoordeeld dat dit onderscheid wel moet worden gemaakt.

De uitspraken van Teeven waren in 2011 en 2012. Dus ik kan die rechter niet volgen.
Maar goed, die rechter kan wel een uitspraak doen en je kunt ook in beroep gaan. Gewoon advocaten inhuren en keer op keer in beroep gaan. Mogelijk kan de Raad van State hier ook een uitspraak over doen en dan gaan we naar Europa. Die kan daar dan ook een uitspraak over doen. We leven in een rechtsstaat en de procedures zijn eindeloos te rekken en het kost de burgers/belastingbetalers handenvol geld. De rechterlijke macht en de wet kent blijkbaar geen termijnen voor de afhandeling en zo kan het gebeuren dat een moeder en twee kinderen tien jaar moet wachten op een definitieve beslissing. Dat is onmenselijk en wreed en een schande en we hebben 150 Tweede Kamerleden en 75 Kamerleden die hier jaar na jaar niets aan doen. Ze willen in de Kamer niet eens een debat voeren over de procedures en de maximale lengte daarvan! De oplossing is de wetten te veranderen opdat dit niet meer kan gebeuren.
Moet ik me dan druk maken over legaal of illegaal downloaden? Dat ligt allemaal al vast in de wet! Die aansprakelijkheidsstelling is een ordinaire geldkwestie en niet meer dan dat. Als je me nu zegt waar die portemonnee ligt, dan ga ik deze maandag ophalen, want dan begin ik pas met werken.
 
Laatst bewerkt:
Om een lang verhaal kort te maken. Eigenlijk is het appels met peren vergelijken. Pak een VPN. Eindeloze discussies zijn hierover al gevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Download staat en stond altijd al ingesteld op SSL, maar mijn vraag wordt verkeerd begrepen vermoed ik.
Dat downloaden van o.a. Usenet, torrents in 99,9% illegaal is weet ik ook, maar wat ik bedoel is om te zeggen
of men ook kan zien dat ik van de bijv. oorspronkelijke 500Gb gespotte post maar 410 Gb binnenhaal, is dit
ook te achterhalen ? Of is het in handen hebben van alleen een .nzb bestand al strafbaar ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan