Standaard actie openen audio CD met PowerDVD veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud83

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
222
Hallo,

Ik speel audio CD's af vanaf mijn PC met Windows 8.1 er op, en ik heb al een tijdje een probleempje.

Als ik de CD erin doe, en ik ga naar deze computer en ik dubbelklik op de CD dan gaat hij PowerDVD openen, maar ik gebruik altijd Winamp voor audio.

Als ik met de rechtermuisklik op de CD klik, staat er bovenin "Play with PowerDVD" in vette letters:

2iuw70k.png


Ik zou willen dat hier, of "Afspelen" staat (als ik daarop klik wordt Winamp geopend), of als dat niet mogelijk is dat hij dan de Windows verkenner start, maar niet PowerDVD.
PowerDVD heb ik al verwijderd van mijn computer, toen was het wel weg en stond er alleen "Openen".
Nu heb ik PowerDVD weer geinstalleerd want die heb ik wel nodig, maar nu staat dezelfde knop er weer "Play with PowerDVD".

Ik heb al op Google gekeken, maar ik wordt telkens verwezen naar de pagina voor Automatisch afspelen en standaardprogramma's.
Automatisch afspelen staat uit, en bij standaardprogramma's zijn alle Audio bestanden (ook CDA bestanden) aan Winamp gekoppeld, niets aan PowerDVD.

Het is niet een heel groot probleem, want ik kan gewoon op rechterklik en dan afspelen drukken, maar soms wel irritant als ik dubbelklik en PowerDVD wordt geopend terwijl ik dat niet wil.

Weet iemand hoe ik de standaard actie in de vette letters zou kunnen veranderen, zodat PowerDVD niet wordt geopend bij het dubbelklikken?
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens met Glary Utilities of je daar onder Menu inhoud manager nog wat kunt regelen.
 
Ik heb Gary Utilities geprobeerd, maar er staat niets van PowerDVD tussen helaas.
 
Kijk hier eens naar.
Werken in het register is eigen risico. Maak herstelpunten en systeemkopieën!
 
Het is gelukt met het programma Context edit,
De knop van PowerDVD is weg, er staat nu alleen afspelen en Winamp wordt gestart, bedankt :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Geweldig, bedankt voor de terugkoppeling.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan