Afdrukbereik met pagina-eindes instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joete

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
87
Beste allemaal,

Heb weer een probleem waar ik niet uit kan komen en waar ik me al zo'n 12 uur over aan het frustreren ben.

Ik genereer meterkastlijsten vanuit een data-export in Excel. De lijsten zelf maken, vullen en opmaken lukt allemaal makkelijk.

Maar deze meterkastlijsten moeten ook afgedrukt worden. Hiervoor stel ik een afdrukbereik in met onderstaande code. Dit gaat ook goed.

Vervolgens wil ik zorgen dat de kolommen per woning (3 kolommen), samen met de titel-kolom (B:B) op 1 pagina komen. Hier loop ik helemaal vast... Harde pagina-eindes lukt de ene keer wel, maar dan staan er automatische doorheen. Wijzig ik mijn code dan staan er bijvoorbeeld weer helemaal geen pagina-eindes in. Denk ik nog iets aan te passen dan heeft ie de kolom-indeling weer verkeerd.

Ik begin een beetje moedeloos te worden, dus kan wel wat hulp gebruiken...

Het betreffende deel van de code:
Code:
            ' Filters en afdrukbereik
            ThisWorkbook.Sheets("Meterkastlijst").Range("2:2").AutoFilter
            ThisWorkbook.Sheets("Meterkastlijst").Activate
            ActiveWindow.View = xlPageBreakPreview
            With ThisWorkbook.Sheets("Meterkastlijst").PageSetup
                .PrintArea = "$C$3:" & Cells(ThisWorkbook.Sheets("Meterkastlijst").UsedRange.Rows.Count, ThisWorkbook.Sheets("Meterkastlijst").UsedRange.Columns.Count).Address
                .PrintTitleRows = "$1:$2"
                .PrintTitleColumns = "$B:$B"
                .Zoom = 80
'                .FitToPagesWide = (WorksheetFunction.CountA(ThisWorkbook.Sheets("Meterkastlijst").UsedRange.Rows(1).Value) - 2) / 3
                .FitToPagesTall = False
                .FitToPagesWide = False
            End With
            For pb = 3 To ThisWorkbook.Sheets("Meterkastlijst").UsedRange.Columns.Count Step 3
                ThisWorkbook.Sheets("Meterkastlijst").VPageBreaks.Add Before:=ActiveSheet.Columns(pb)
            Next pb
            ActiveWindow.View = xlNormalView
Alles gebeurd zonder screenupdating, dus de activate e.d. zijn niet zichtbaar.

Ik heb geprobeerd:
  • Zoom op False
  • FitToPagesWide met aantalpaginas/woningen (zie code)
  • Pagebreaks verwijderen en weer opnieuw plaatsen
  • Nog 101 andere mogelijkheden die ik me ondertussen niet meer kan herinneren...
Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Verticaal maakt het aantal pagina's niet uit, gaat alleen om de kolommen die op 1 pagina per woning moeten komen. Dit kunnen de ene keer 5 woningen zijn, de andere keer 95, maar altijd 1+3 kolommen met data, van dezelfde breedte (tenzij de gebruiker de kolombreedtes aanpast...)
 
Zonder voorbeeldbestand zal je weinig reactie krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan