Windows 10 printer is in error state

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
350
Heb op mijn werk een printer en ik geraak er niet aan uit.

Als ik via het netwerk hem installeer of iets zend er naar toe gaat hij in error state.
Als ik po de printer zelf een testpagina vraag, komt het er goed uit.

Op het scherm staat er geen error of zo, er staat ready. Papier & toner wordt gedetecteerd.

Ik heb al printer verschillende maal aan/uit gedaan, andere driver, eens verwijderd van de printserver en opnieuw geinstalleerd. Print spooler aan/uit.

Wat kan ik nog doen?

Mvg
 
Wellicht handig voor de helpers om even merk & volledig typenummer van de printer te vermelden..?
Is deze printer via netwerkkabel of WiFi verbonden met het netwerk of mogelijk ook nog gelijktijdig met een pc via een usb-kabel..?
 
Wellicht handig voor de helpers om even merk & volledig typenummer van de printer te vermelden..?
Is deze printer via netwerkkabel of WiFi verbonden met het netwerk of mogelijk ook nog gelijktijdig met een pc via een usb-kabel..?

Via netwerkkabel, hij is geinstalleerd op een printserver. Enkel op het netwerk, niet via lokale USB kabel.

Is een Xerox 3610.
 
Zijn er nog rechten aan verbonden om de printer in het netwerk goed te laten werken en heb jezelf die rechten om dit soort zaken op het netwerk te doen?
 
Zijn er nog rechten aan verbonden om de printer in het netwerk goed te laten werken en heb jezelf die rechten om dit soort zaken op het netwerk te doen?

Niet echt nee, ik ben admin op de printserver waar ik hem installeer dus zou geen fout mogen zijn. Toch loopt er iets mis tussen Windows en de printer. Vreemd probleem :s
 
Hoe staat de printer in apparaatbeheer, online?

Ik denk dat ik het probleem opgelost heb, al is de situatie een beetje anders. Heb het IP veranderd naar iets dat zeker in de goeie subnet zit, dat ik 100% zeker ben dat ik kan pingen, en lijkt nu OK.

Als het echt allemala OK is, zal ik de status van dit topic veranderen.

Bedankt
 
Vergissen is altijd mogelijk... fijn dat je het zelf vond.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan