fout bij overzetten pst bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Outlook maakt volgens mij zelf altijd dat outlook.pst bestand aan
Het klopt wat veng aangeeft. Er wordt altijd een leeg pst bestand aangemaakt. Je zou bijvoorbeeld in Outlook de agenda kunnen gebruiken, die gegevens worden ook in het pst bestand opgeslagen.

Het GMail account is gekoppeld als IMAP account volgens jouw bovenste screenshot. Gewoonlijk houdt dit in dat de email op de GMail server blijft staan en niet in Outlook wordt binnengehaald. Echter, op de screenshot zie ik staan dat de GMail emails wel in Outlook worden binnengehaald in bestand gpmzwinkels...gmail.com.pst.

Je wilt dat GMail het standaard account wordt. Klik in Accounts op de naam gpmzw...gmail.com en dan op knop "Als standaard instellen". Sluit Outlook af en dan opnieuw opstarten. Nu kan je het account Outlook (outlook.pst) verwijderen.

Contactpersonen die in GMail staan kan je niet automatisch met Outlook synchroniseren. Je kan wel in GMail de contacten exporteren en in Outlook importeren. Het blijft wel zo dat als je in GMail een contact erbij zet dat deze niet in Outlook verschijnt (en vice versa).
 
Laatst bewerkt:
Het gmail account is het enige account.

gmailaccount.png

En als ik het gmail gegevensbestand standaard wil maken wordt het woord:"als standaard instellen" licht van kleur en kan ik er niets mee.

Gmailgegevens.png

Het scherm ziet er na exporteren van contacten als Outlook-CSV indeling (voor het importeren in outlook of een andere toepassing) zo uit:

Bekijk bijlage Gmailcontacten.pdf

Wat kan ik daarmee aan?

gets.,

Henk sr
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk dat Outlook die rare naam niet accepteert.
Als eerste zou ik eens proberen die naam om te zetten in bv. outlook1.pst (dus Outlook afsluiten, de naam wijzigen en Outlook weer opstarten.
Die zal dan opstarten van de outlook.pst die hij zelf heeft aangemaakt. Vervolgens kun je onder "Bestand openen" je outlook1.pst selecteren en kijken of hij die nu wel wil openen.
Als dit niet lukt is er nog steeds iets met je xx.pst aan de hand.
 
RE: En als ik het gmail gegevensbestand standaard wil maken wordt het woord:"als standaard instellen" licht van kleur en kan ik er niets mee.
Als het licht is dan is het account "het standaard account" geworden, dat is oke. Er staat dan ook een vinkje voor de accountnaam.

RE: Het scherm ziet er na exporteren van contacten als Outlook-CSV indeling
Een CSV bestand kan je met diverse programma's bekijken, gebruik bij voorkeur Kladblok (niet Word of Excel).
Ik kan uit je info niet achterhalen of je de contacten (erg veel trouwens) hebt geexporteerd uit GMail of uit Outlook.pst

Contacten kan je importeren in menu Bestand > Openen
dan kies je importeren > Gegevens uit ander programma > Door komma gescheiden waarden
Zoek het CSV bestand op en maak de keuze of je wel/niet duplicaten wilt.
Kies Contactpersonen, daarna begint importeren

proberen die naam om te zetten in bv. outlook1.pst
Nog even niet doen omdat dit niet overeenkomt met wat Outlook in de registry heeft geschreven.
Het kan wel maar het moet volledig vanuit Outlook gebeuren, niet in de Verkenner.
Het is Outlook die de naam met de @ maakt, dat zal wel goed gaan :)
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik begrijp niet wat je bedoelt. Welke rare naam? waar moet ik kijken?

PS

Heb je het pdfbestandje gelezen?

Er is maar 1 account en dat is het gmail account. En er is ook een map met contacten, maar niet in het adresboek.


Sinds ik 80 ben geworden is het toch allemaal wat lastiger.
 
Laatst bewerkt:
"bron" heeft al gereageerd op "rare naam". Misschien is die niet zo raar als ik dacht (de naam van je .pst bestand met daarin je email adres).
En wat betreft de leeftijd, daar heb ik ook last van:confused:
 
De bestandsnaam met een @ erin lijkt mij geen probleem.
Achteraf heb ik mijn vorige antwoord aangevuld - af en toe moet ik wat eten :)

Uit je laatste berichtje begrijp ik dat je de contacten uit GMail hebt geexporteerd? Klopt dit?
Bekijk het CSV bestand eens met Kladblok. Het CSV bestand heb je bij het exporteren ergens opgeslagen. Staan alle contacten erin?
 
Laatst bewerkt:
Dit onderstaand pdf bestandje bevat een tekening (het jpg was te groot) van het scherm nadat ik via Gmail-Contactpersonen en meer alle contacpersonen via "Outlook-CSV-indeling" ( voor importeren in outlook of andere toepassing) de contactpersonen heb geexporteerd. Na het exporteren was het niet mogelijk om het bestandje dat daardoor was gemaakt ergens op te slaan.

Kijk a.u.b. even in het onderstaande pdf bestand en zie de tekst die zichtbaar werd na een vinkje te hebben aangeklikt.

Bekijk bijlage Gmailcontacten.pdf
 
Het is dezelfde pdf die je eerder had gepost. Daar is weinig info uit te halen. Onderaan zie ik wel contacts(3).csv
Dit houdt in dat je contacts.csv al meerdere keren heb opgeslagen (je zit al bij nummer 3).
Klik op start, typ: Kladblok en open het bestand contacts.csv (of contacts(3).csv).
Dan blijft de vraag: staan alle contacten in dit bestand?

Als je het bestand niet kan vinden zoek dan in Documenten en in Downloads, misschien staat het daar.
 
Laatst bewerkt:
Het kladblok vind niets.
Op usb stick staat een contacts.csv
Wanneer ik hier op klik wordt exel geopend. Er staan 286 adressen in. Deze contacts.csv heb ik al geprobeerd te importeren. Op mijn scherm stond toen Mijn contacten (566) en (zie mij eerdere pdf bestand) Dat is ongeveer het dubbele van het aantal adressen dat in het contacts.csv staat en in adresboek van het gmail account niets
De import bereikt dus het adresboek niet.

grts.,
Henk Sr

PS

Heb een mailtje naar de laptop gestuurd. Werd goed ontvangen. Toen mijn mailadres in adresboek laten opslaan. Toen in adresboek gekeken en daar stond dus mijn adres in. (als enige) kun je hier iets mee?
 
Laatst bewerkt:
Op usb stick staat een contacts.csv
Wanneer ik hier op klik wordt exel geopend. Er staan 286 adressen in.
Graag niets in Excel wijzigen/opslaan, dat gaat niet goed komen. Je kan wel dit bestand contacts.csv in Kladblok openen en eventueel iets wijzigen. Ik begrijp uit je info dat er 286 (of 566) contacten zijn. Welke en hoe vaak je contacten in Outlook hebt geimporteerd kan ik hier niet zien. Evenmin kan ik zien of er duplicaten zijn of allemaal unieke contacten.

Het verslag in de pdf kan ik helaas niets mee.

Iedere keer als je probeert te importeren en niet kiest voor "Duplicaten niet toestaan" zal het aantal contacten worden toegevoegd aan het bestaande aantal contacten.

Aanvulling:
Misschien kunnen contacten alleen in "Persoonlijke mappen" lokaal in Outlook op je pc worden gezet. Daarmee bedoel ik dat contacten misschien in Outlook.pst moeten komen omdat GMail als IMAP account is gekoppeld. Je zou voor het adresboek even een nieuwe vraag op Helpmij kunnen plaatsen om het onder de aandacht te brengen voor meer hulp. Ik denk wel dat je dicht bij de oplossing zit.
 
Laatst bewerkt:
Ok Ga ik doen.

Hartelijk dank voor al jullie aanwijzingen. Ik heb er veel van geleerd en denk dat het wel gaat lukken.

grts.,

Henk Sr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan