fout bij overzetten pst bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Bij het overzetten van het de emailbestanden naar een andere laptop heb ik een fout gemaakt bij het overzetten van het pst bestand.
Bij het importeren in de nieuwe laptop hen ik de verkeerde plaats gekozen zie afbeelding:
ovz pst fout.jpg

in plaats van Items importeren in de huidige map heb ik gekozen voor items importeren in dezelfde map.
Gevolg is dat er extra bestanden op in outlook staan.
Hoe kan ik dat herstellen??

grts.,

Henk Sr
 

Bijlagen

  • fout met pst bestand.pdf
    7,6 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Klik met rechts op Persoonlijke mappen.
Klik op Bestandslocatie openen.
Sluit Outlook.

Maak een backup van alle bestanden in de geopende map!
Verwijder daarna alle .pst bestanden in deze map.
Kopieer dan de Outlook.pst van "Henk Master" in deze map.
Open Outlook en ga verder.
 
Hartelijk dank voor je reactie Bron, maar jouw aanwijzing lukt niet omdat de mappen niet kloppen door het foutieve import adres. Zie afbeelding in vorige mail.

het resultaat van de import ziet er als onderste afbeelding uit:


Door het importeren naar de verkeerde plaats zijn er geen data aangevuld, maar bijgevoegd naar een ander bestand dan het XXXX@gmail.com

misschien kun je hier iets mee? Of moet ik heel Outlook opnieuw installeren??

PS
Kon niet eerder op jouw antwoord reageren, omdat ik elders heen moest.

petratest2.png
 
Laatst bewerkt:
Zet Outlook eerst uit.

Als je dan in de map waar de email.pst (=voorbeeldnaam) staat.. .en dan verander je de email.pst in email.pst.old en dan weer Outlook opstart dan moet je een venster krijgen van Outlook om de pst met de juiste naam te koppelen.

Lukt dat?

Als de pst op zich wel goed is maar door de onhandige import zitten ze er dubbel in.... dan moet je die kwijt zien te raken...

Tips:
https://www.extendoffice.com/nl/product/***ools-for-outlook/outlook-delete-duplicate-emails.html
https://www.itninja.com/blog/view/best-3-ways-to-remove-duplicate-emails-from-microsoft-outlook
En Google...
 
... het lukt niet omdat de mappen niet kloppen door het foutieve import adres ...
Het lijkt erop dat je hebt gekozen voor Openen i.p.v. Importeren? Als ik het hier doe, weliswaar in Office 365, dan zie ik dit als laatste venster in de wizard.
import.jpg
 
Nee Bron. De fout die ik maakte is op voltooien klikken zonder de plaats te wijzigen waar de import naartoe moest. Zie pijl in voorbeeld:
ovz pst fout.jpg

Daardoor werd de geimporteerde pst file ergens anders gezet in plaats van toegevoegd aan bestaande email.

Hoe herstel ik de boel zodat ik opnieuw kan importeren op de juiste plaats?

grts.,

Henk Sr
 
Hoe herstel ik de boel zodat ik opnieuw kan importeren op de juiste plaats?
Haha, wat is dan de "boel" die hersteld moet worden?

Klik met rechts op Persoonlijke Mappen. Dan klik je op Bestandslocatie openen.
Maak een backup van alle bestanden!

Mogelijkheid 1.
Klik met rechts op de map die weg moet en dan op Map Verwijderen.

verwijder-map.jpg

Mogelijkheid 2.
Ga naar Accountinstellingen. Dan naar tabblad Gegevensbestanden.
Het bestand met Persoonlijke Mappen moet blijven staan.
Als er meer bestanden zijn geladen dan kan je die verwijderen.

account-bestand.jpg

Mogelijkheid 3.
Verwijdeer alle pst bestanden behalve Outlook.pst en Backup.pst (als die er is).
Doe dit als Outlook is afgesloten.

Mocht het niet het gewenste resultaat geven zet dan de backups weer terug en dan horen we het wel. Suc6.
 
Laatst bewerkt:
Bron,
Ik zie geen "Persoonlijke Mappen"
Dit is wat ik zie:

petratest2.png
 
Bij jou heet het "Outlook Gegevensbestand" i.p.v. de gebruikelijke naam Persoonlijke Mappen. Die moet behouden blijven.
Vraagje: dat Gmail account, is dat wel lokaal? Staat dat niet bij Google/Gmail op de mailserver?

Het is even een klusje maar je kan ook voor deze ene keer alles van Gmail naar de lokale mappen slepen. Bijvoorbeeld, je selecteert in Postvak-In van Gmail alle emails en sleept (verplaatst) ze naar Postvak-In van Outlook Gegevensbestand.
 
Voor zover hartelijk dank voor de hulp Bron en Veng.
Morgen ga ik aan de slag. Je hoort nog van het resultaat.

grts.,

Henk Sr
 
petratest2.png

Dit is het beeld van het huidige outlook.

Op de oude laptop staan 2 mailaccounts een @kabelfoon.net en een Gmail.com , waabij het Gmail.com account aangevinkt staat. OP het tablad gegevensbestandenden staat echter het kabelfoon account aangevinkt.

Het kabelfoon account wordt door mijn vrienden niet meer gebruikt.


Op de nieuwe laptop staat alleen een gmail account.


Ik heb via bestand - opties - geavanceerd-exporteren een *.pst bestand geexporteerd uit de oude laptop en geimporteerd in de nieuwe laptop om het contacten bestand over te zetten. Dat werkte dus niet.


Het resultaat was een nieuwe kop "outloook gegevensbestand" leeg en nog steeds geen contacten. Zie plaatje boven. Het omcirkelde deel is er bij gekomen en in het gemailaccount staat onder gegevens



Mijn vraag is: hoe krijg ik die aanwas weer weg en hoe krijg ik een contactenbestand in het gmail account?

grts,

Henk Sr
 
Laatst bewerkt:
Mijn gevoel zegt dat je GMail via IMAP en andere email via POP3 in Outlook hebt staan.

IMAP houdt in dat email niet in het pst bestand wordt gezet maar op de webserver (imap.gmail.com) blijft staan.
Met POP3 wordt email wel binnengehaald en in het pst bestand gezet (bijvoorbeeld van pop.caiway.nl).

Emails uit IMAP accounts kan je niet importeren (de email staat niet op je pc). Volgens mij zijn er wel tools voor.

Altijd handig om te weten wat je kan backuppen.
https://www.schoonepc.nl/instal/backup.html

Wat ik zou doen is een handmatige schoonmaak

Outlook afsluiten en een backup maken van de gehele Outlook map (waar pst enz. in staan).
Outlook weer opstarten en de pst exporteren naar een andere map.
Alle accountgegevens noteren en daarna alle accounts verwijderen.
Dan afsluiten en de Outlook map (waar pst enz. in staan) hernoemen in Outlook_Org
Nu Outlook opstarten en de accountgegevens invullen die je voortaan wilt gebruiken.
Outlook zelf is niet schoon maar je hebt nu wel een schoon pst bestand.

Nu importeer je de pst met de optie "Items importeren in dezelfde map" in [Persoonlijke mappen]
Dan maak je in Accountinstellingen alle andere accounts aan die je tzt wil laten vervallen.
Sleep handmatig (klus) alle emails van die accounts naar de juiste map van het account dat je wilt behouden.
Als je daarmee klaar bent verwijder je alle accounts die je niet meer wilt hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bron,
Hartelijk dank voor jouw uitgebreide aanwijzingen. We komen net thuis van een diplomauitreiking aan mijn kleinzoon. Dus is een beetje laat.

Inderdaad heb ik een pst bestand geimporteerd in outlook waar alleen een gmail adres in stond. Daardoor werd waarschijnlijk de map outlook gegevens aangemaakt. De eigenaar van de laptop (vriendin) wil alleen het gmail account houden en een adresboek.
De rest (pst bestanden) mag allemaal weg. Alleen het gmailaccount en een adresboek wil ze behouden.

Wil je a.u.b. je aanwijzingen herzien?

grts.,

Henk Sr
 
Vette tekst is wijziging.

Outlook afsluiten en een backup maken van de gehele Outlook map (waar pst enz. in staan).
Outlook weer opstarten en de pst exporteren naar een andere map.
Alle accountgegevens noteren en daarna alle accounts verwijderen.
Dan afsluiten en de Outlook map (waar pst enz. in staan) hernoemen in Outlook_Org
Nu Outlook opstarten en de accountgegevens invullen van het GMail account.
Outlook zelf is niet schoon maar je hebt nu wel een schoon pst bestand.

De rest hoef je niet uit te voeren want je gaf aan niet meer de email uit de pst te willen hebben.

De eerste 3 regels is "het maken van een backup".
GMail is hiermee aan Outlook gekoppeld via IMAP (imap.gmail.com).
 
Laatst bewerkt:
Er is toch nog iets fout gegaan met het opnieuw installeren van Gmailaccount.

gmailaccount.png

Maar het gegevens bestand zo:

Gmailgegevens.png

Ik begrijp niet waar dat pst bestand inneens vandaan komt. Dat had ik tocht verwijderd?

Ik krijg ook de contacten van gmail niet in het adresboek.

Help


Henk Sr
 
Outlook maakt volgens mij zelf altijd dat outlook.pst bestand aan. Blijkbaar zitten jouw gegevens in dat andere bestand. Ik denk dat je dat outlook bestand gewoon kunt vergeten en het andere gegevensbestand kunt selecteren.
 
Ik heb niet de hele discussie kunnen volgen over hoe tot dat andere pst bestand te komen, maar Outlook heeft er absoluut geen probleem mee dat er meerdere .pst bestanden zijn. Zo kan een secretaresse bv. schakelen tussen verschillende accounts als ze voor meerdere bazen werkt
Ik kwam dit nog tegen over het samenvoegen van pst bestanden.
Je zou die twee dus kunnen samenvoegen en als naam kiezen outlook.pst. Dan ontstaat er geen verwarring meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan