Samsung Galaxy SII opslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
379
Mijn vrouw zweert bij deze telefoon, maar er is nu een probleem.
Er wordt gemeld dat het geheugen te klein is, terwijl ze er nagenoeg geen app's heeft opstaan en de foto's en de video's staan op een SD kaart.

Als ik de SD-kaart er uithaal dan zie ik in instellingen/opslag dat het apparaatsgeheugen 1,97GB is waarvan nog beschikbaar 228MB en dat er daarnaast een USB-opslagn is van 11,5GB, waarvan nog beschikbaar 10,99GB.
Je zou zeggen toch meer dan genoeg ruimte, maar er kan zelf geen app meer ge-update worden.

Dat USB-opslag en het apparaatsgeheugen zou samen toch meer dan genoeg moeten zijn? Of moet het USB-opslag gekoppeld worden aan het intern geheugen?
Zo ja, hoe doe ik dat dan?

Alvast bedankt.
Wim
 
Heb je al de algemene cache van Android verwijderd?
Houd ook rekening dat Facebook, Instagram, Google Maps, Google Play Store ook een eigen cache bijhouden die je regelmatig moet wissen. Vooral op een verouderde telefoon als deze kan dit vaak behoorlijk volraken.
 
Dat heb ik uiteraard allemaal al gedaan.

Wat mij het meest bevreemd is dat ik schijnbaar een intern geheugen van 2 GB EN een USB-opslag van 12 GB.
Waar komt die 12 GB USB-opslag vandaan? De telefoon is neregens op aangesloten en de SD-kaart heb ik er uitgehaald.

In Kies wordt ook aangegeven dat ik een intern geheugen heb van 12 GB.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, het operating system Android staat ook op het intern geheugen welke afgeschermd is. En dat neemt ook vele gigabytes in.

Op mijn telefoon van dit model, toen ik deze nog had, had ik ook steeds maar iets van één gigabyte ruimte over, en dat is veel te weinig. Met de standaard app's blijf je vaak dweilen met de kraan open om steeds maar weer opslagruimte op te schonen. Ik zelf heb toen een clean-up app gedownload, waarvan er veel soorten van in de Play Store staan.

Maar de beste oplossing is gewoon afscheid te nemen van deze telefoon, en een nieuw model te nemen.

Onthoud dat de S2 ook alweer een jaar of 7 oud is, en dat daar geen updates meer voor uitkomen, en dat bestaande apps uiteindelijk niet meer zullen werken op deze telefoon.
 
Bedankt allemaal voor het meedenken. Het probleem is "opgelost". Toestel gewoon te oud en te beperkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan