no signal

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidvdp

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2015
Berichten
23
hallo ik heb eens een vraagje en vriend van mij heeft een probleem met zijn pc zijn vrouw zat aan de pc en plots viel het scherm uit en kwam op no signal scherm was onboard aangesloten heb een videokaart aangesloten "een werkende" maar geeft het zelfde probleem no signal scherm ook getest op een andere pc en werkt daar wel heb ook geheugen latjes uitgehaald en zo op gestart en dan 1 voor 1 in gestoken maar ook niets battery veranderd maar ook niets dan had ik gelezen dat je kon testen of de voeding nog goed was door van de voeding door de ene kant van een paperclip op de groene draad met een willekeurige zwarte draad de plaatsen maar de voeding draaide ook maar ik heb wel gemerkt als de pc opstart dat hij geen pieptoon geeft zou dat zou het kunnen zijn dat het mb stuk is?
 
Opstarten zonder geheugen, videokaart en devices met een aangesloten systeemspeakertje en geen beeps, idd moederbord overleden.
Wel bios beeps? welke?
 
neen geen beeps hoe kan ik beeps van bios horen? heb al battery enzo uitgehaalr jumpers herstoken maar niets van geluid
 
met een aangesloten systeemspeakertje
Zit meestal in een kast en aangesloten op het moederbord of in sommige gevallen een buzzer op het moederbord maar zonder merk en type moederbord niet te zeggen.
Batterijtje is er alleen om de aangepaste bios setting te onthouden.
 
Geen pieptoon zegt dat de computer niet tot de geheugentest komt. Kan de vriend dan nog wel in de BIOS of Setup van de computer komen?

Computers geven niet zomaar op tijdens het werken ermee maar het is mogelijk dat die opnieuw opstartte. Wat een computer doet bij een leeg 3 Volt knoopcel batterijtje is niet te zeggen, allemaal verschillend. Als de computer niet opstart dan dus altijd nagaan of je in de BIOS kan komen na een nieuw batterijtje te hebben geplaatst of de oude moet nog 3 Volt zijn natuurlijk.

Een kapotte insteekkaart, zoals de netwerkkaart, kan het zelfde zwarte scherm te zien geven als bij een defect moederbord. Zou een nieuw batterijtje geen verschil geven, bouw dan de kaarten uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan