opslaan berekeningen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lsc.b

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Berichten
251
hallo

ik heb een sheet waar je de aantallen in zet van je producten
deze worden opgeteld in het volgende blad netjes in kolommen op 1 regel
als ik de sheet leeg maak ben ik mijn optellingen op het volgende blad dus kwijt hoe kan ik dit voor komen
in de sheet staat de datum van de huidige dag
dus elke dag als ik de producten bij werk moet de gegevens in de volgende rij komen staan met de datum
 
als ik de sheet leeg maak ben ik mijn optellingen op het volgende blad dus kwijt
Lijkt mij volkomen logisch als je formules gebruikt. De enige manier om de getallen te ‘bevriezen’ is als je ze er hard in zet. Bijvoorbeeld door het complete blad te kopiëren en in cel A1 te plakken als Waarden. Dan zet je de formules om naar getallen. Maar dan werkt je werkblad natuurlijk ook niet meer. Dus of je daar veel mee opschiet.... Leg eens uit wat je eigenlijk bedoelt, liefst uiteraard met een voorbeeld bestandje.
 
opslaan berekening

Bekijk bijlage proef.xlsx

in urenstaat vul ik de uren en aantal in zoals je ziet

in dag deel wordt alles uit geteld
en moet daar blijven staan als ik in urenstaat alles leeg maak
als ik de volgende dag weer in ga voeren moet dit op de volgen de regel komen zodat ik
eind van de week kan zien wat ik in 5 dagen gedaan heb of eind van de maand/jaar

ps ik had zelf nog gedacht als ik de som in de urenstaat zet en dan copyeeren met een macro en die in dag deel zeten maar ik weet niet of dit kan en goed gaat komen
 
Laatst bewerkt:
Je kunt dit alleen programmeren; je moet namelijk de 'harde' getallen in de cellen zetten, en geen formules. Die zijn altijd afhankelijk van een andere cel, en als die leeg is, heb je niks meer. Je kunt je ínvulformulier' veel beter vervangen door een formulier waarop je de gegevens invult, en die bij een druk op de OK knop dan de data wegschrijft in het overzicht. Dan heb je nergens last van, en hoef je ook niks leeg te maken. Bovendien voorkom je dan dat mensen verkeerde gegevens in de cellen invoeren, omdat je de invoer veel beter kunt checken. En omdat je toch moet programmeren, is het nog makkelijker waarschijnlijk ook. Bovendien sterft het in het Excel en VBA forum van voorbeelden van Excel formulieren voor ingave op een werkblad, dus aan inspiratie geen gebrek :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan