Zoekfunctie met data

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Hi,
Iemand ervaring met de zoekfunctie in Outlook van Microsoft Office 2016?

Zoeken op termen en met de operators AND, NOR en OR etc werken allemaal prima.
Maar volgens de support office site van Microsoft zou het ook mogelijk moeten zijn met de volgende data zoekfuncties:

ontvangen:=1-1-2016
Items die op 1-1-2016 zijn aangekomen. Let op het gebruik van de vergelijkingsoperator 'gelijk aan', (=).

ontvangen:gisteren
Items die gisteren zijn aangekomen. Direct zoeken herkent ook de volgende datumwaarden:

Relatieve datums: Bijvoorbeeld: vandaag, morgen, gisteren

Relatieve datums met meerdere woorden: Bijvoorbeeld: deze week, volgende maand, vorige week, afgelopen maand, komend jaar

Dagen: zondag, maandag... Zaterdag

Maanden: januari, februari... december


Maar dat werkt bij mij niet. Ik krijg wel zoekresultaten, maar ook voor en na de ingegeven data.
Weet iemand hoe ik dit werkend krijg?

Thanks

Frans
 
Hoe zoek je precies? Als ik via de Zoekopties (Criteria) zoek op het veld <Ontvangen> kan ik keurig een overzicht krijgen van de mails op een bepaalde datum, of gisteren. En geen enkele keer hoef ik een = toe te voegen aan het criterium
 
Update

Ah, daar moet ik het invullen, ok, dat wist ik niet. Ik vulde het in de zoekbalk in.
Nu werkt het wel.

Dank je...heel nuttig!

Frans
 
Nog een vraagje

Zoeken op de waarden uit de pull down bij tijdstip (gisteren, vandaag, in de afgelopen 7 dagen etc, deze week, deze maand etc),
maar niet de relatieve data-waarden, zie hierboven, bijvoorbeeld "Maandag", >1-9-18, etc

Die staan niet in de pull-down, maar moet op de een of andere manier wel in te voeren zijn, volgens Microsoft.

Maar hoe??

Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan