Mijn emails komen aan in de spambox bij diverse mensen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harrie100

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2016
Berichten
51
Hallo,

Ik zit met een vreemd probleem waarvan ik niet weet hoe het op te lossen.
Ik maak gebruik van het email adres hierstaatmijnnaam@icloud.com en opeens komen bij diverse mensen mijn mails aan in de spambox.

Het vreemde is dat als ik in Gmail aangeef dat het email adres GEEN spam is hij alle verdere mails toch in de spambox blijft plaatsen.
Er zijn echter ook ontvangers bij wie de mails wel worden geleverd.
Het is niet alleen Gmail gerelateerd want de mails worden wel of niet geleverd bij diverse providers.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Ik heb dit verschijnsel ook en dat is vervelend, want mijn mails van mijn bedrijf komen in de spam map terecht.
Vooral bij Gmail die vaak dingen in de spam map zet terwijl het gewone mail is.

Ik heb geen idee hoe dit op te lossen zelf, maar zeg tegen mijn klanten dat ze mijn mail als veilig moeten aangeven en dus niet als spam.
Bij het contactformulier krijgen ze na inzending een tekst te lezen dat wanneer ik niet binnen 3 dagen heb geantwoord, dat ze dan in hun spam moeten kijken, want ik antwoord altijd binnen 2 dagen. Ja, en meer kan ik niet doen. Het is aan de klanten zelf.

Ik volg dus even mee, want wanneer er wel een optie is, hoor ik deze natuurlijk ook graag.
 
Hallo. Dit is wat ik er van weet.
Als je een e-mail verstuurt naar een ander e-mailadres, dan wordt deze in vrijwel alle gevallen eerst gefilterd.
Het kan in sommige gevallen zo zijn, dat je e-mail (onterecht) als spam wordt gemarkeerd.
De drie voornaamste redenen waarom een e-mail als SPAM wordt gezien, zijn als volgt:

Je e-mail bevat spamgevoelige woorden;
Het e-mailadres dat je hebt aangemaakt, bevat spamgevoelige karakters;
Het SPF-record van je domeinnaam staat niet correct ingesteld.
 
Bedankt voor je info en wat bedoel je met:

Het SPF-record van je domeinnaam staat niet correct ingesteld.
 
Dit is de omschrijving van SPF record.

Er zijn diverse e-mailaanbieders die vrij streng op het SPF-record controleren.
Het doel van een SPF-record is dat er gecontroleerd wordt dat je ook daadwerkelijk geautoriseerd bent om e-mail te versturen vanaf een bepaalde server.
In dit SPF-record moet zowel het IPv4- als IPv6-adres gedefinieerd zijn.

SPF staat voor Sender Policy Framework. In een SPF-record kunt u omschrijven welke servers namens de domeinnaam e-mail mogen verzenden.
Een ontvangende server kan onder andere op basis van het SPF-record besluiten om een e-mail door te laten, te markeren als onveilig of helemaal te weigeren.
 
Maar dat is de vraag!!
Je antwoord wat je gegeven hebt kan je overal lezen als je googeld. Maar het is niet het antwoord op de vraag.

Als je twijfelt of je SPF record wel in orde is, kan je je hosting misschien een e-mailtje sturen. Deze kan het dan nakijken voor je.

Wat ik wel gevonden heb is een handleiding voor diverse emailprogramma's die je kan instellen dat bepaalde emailafzenders niet in de spammap komen.

https://www.langhenkelhec.nl/handleiding
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zie ik ook. Maar de oorzaak is vaak o.a. dat wat ik schreef. Dus een oplossing is mij ook niet bekend, daar ben ik ook al jaren naar op zoek. Geen invloed op. Ik schreef ook: "Dit is wat ik ervan weet."
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik loop nog steed te stoeien met mijn probleem .....
Bij de mensen die gebruik maken van Gmail heb ik het via het onderstaande opgelost:

Gmail
Open het e-mailbericht, knop Meer (pijltje naar beneden), optie Berichten zoals deze filteren, link Filter maken met deze zoekopdracht, activeer Nooit naar Spam verzenden, knop Filter maken (via de link Instellingen, tabblad Filters kunnen de instellingen van het filter worden aangepast).

Maar hoe ga ik dit oplossen bij de mensen die een ander account hebben zoals b.v. ziggo of wat dan ook?
Eigenlijk weet ik überhaupt niet welke mensen mijn mails nu wel of niet ontvangen natuurlijk.

Moet ik naar mijn provider gaan en vragen of ze de SPF-record willen checken?
 
Eigenlijk weet ik überhaupt niet welke mensen mijn mails nu wel of niet ontvangen natuurlijk.
Altijd een leesbevestiging laten sturen, dan weet je het.

Als men gebruik maakt van Ziggo of KPN of welke dan ook, dan kunnen ze jouw adres in hun emailprogramma met een filter als goed bestempelen, dus niet als spam. Dan moet die mail altijd binnenkomen,
Of via de webmail van de provider. Ik zou ze dat vragen, want ik denk niet dat de provider iets met dat SPF record wil doen.
 
Ik wil er toch nog een keer op terugkomen want het is nog niet opgelost.
Is het niet vreemd dat als ik de emails van via mijn mobiel verstuur deze wel aankomen maar zodra ik het via de computer doe ze bij diverse mensen niet aankomen?
 
Zou proberen of hier wat informatie uit te halen is, het gaat dan over iemand @ icloud.com. https://support.apple.com/en-us/HT204137

Lees de laatste regel, neem contact met ons op. Zou ik dan even doen. Anders weet ik niets meer.

Verder staat er nog dit. Waarom gaan onze berichten niet naar de inbox van de ontvanger? Succes. Laat weten hoe het je verging. Ben ook wel nieuwsgierig
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan