Bestandsgeschiedenis wordt steeds groter

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
128
Beste mensen,

Ik gebruik al geruime tijd Configuratiescherm > Bestandsgeschiedenis om een backup van mijn computer te maken op een externe harddisk.

Nu loop ik er echter tegenaan dat de externe schijf vol raakt. Bij onderzoek zie ik dat de backup steeds groter wordt en dan oude/verwijderde bestanden wel in de backup op de externe schijf blijven staan.

Blijft de backup oneindig bijvullen of is er een automatisch moment dat oude/verwijderde bestanden verwijderd worden. Zo niet, wat is dan de oplossing om de backup beheersbaar te houden?

Ik zie uit naar jullie reacties!
 
Zelf het antwoord al gevonden! :thumb: In de instellingen kan je aangeven of er standaar na verloop van tijd verwijderd moet worden of je kan handmatig oude bestanden opschonen!
 
Prima. Ik zou naast deze werkwijze (incrementeel) ook altijd meerdere volledige (systeem)back-ups maken op verschillende externe HDD's met bijvoorbeeld EaseUS Todo backup of AOMEI. Dan moet je er een schijf bij kopen, immers je hebt nu al ruimtegebrek.

Dat systeem wat jij in post 1 omschrijft is leuk, maar soms onwerkbaar. Zeer vervelend als je constant oudere en verwijderde bestanden moet verwerken. Zet je eens mappen terug, staat de oude troep er nog. Bij volledige back-ups ondervang je dat doordat je bijvoorbeeld maximaal drie back-ups hebt terug in de tijd. Dus je kunt altijd zeg maar een paar weken terugvallen op oude bestanden.

Maar bij problemen kies je natuurlijk altijd de laatst gemaakte systeem(back-up).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan